![]() |
Sv: Ketolyse på lavbudsjett
Sitat:
|
Jeg har også fryseren full av kjøttvarer kjøpt pga utgående dato, såpass mye at gubben lurte på om jeg snart skulle bruke noe av det:D Jeg kjøper veldig sjelden kjøttdeig til full pris, fyller fryseren med det hele tiden.Ikke uvanlig at jeg kjøper 8-10pakker kjøttdeig om den er nedsatt:D
Vi har dårlig råd, men klarer oss pga vi har fryser som vi hele tiden har nok mat i, da kan man kjøpe når det er utgått på dato og alikevel ha bra mat i fryseren. Kjøttdeigen er like bra, bare bruk den med en gang den er tint. Jeg kjøper sjelden varer fra Prior og Gilde, kjøper billigvariantene( som ofte er fra prior og gilde, bare at de såklart ikke er merket;) ). |
Sitat:
Dvs Norgesgruppen |
Sitat:
|
Pr i dag finnes det vel neppe billigere ketolysemat enn ribbe.
Ellers holder jeg med Imse med mat som er nedsatt pga kort dato. Det heter faktisk "best før" ikke "råtten etter"! :rolleyes: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hvor mye bruker dere i MND på mat?
Jeg er stundt som bor alene, og lurer litt på hvor mye penger som er normalt å bruke i mnd på lavkarbo. Litt greit å ha noe å gå etter når man skal sette opp budsjett selv |
Meny og Kiwi :)
|
Fint at denne tråden finnes!! :D
|
Jeg har ikke lest tråden, men rema 1000 selger jo kjøttdeig for 64 kroner kiloen. Det er vel ganske billig.
Coop OBS har MASSE på 10 kroners marked som er billig. Dessuten har dem 30% på alle frossen grønnsaker og bær fra merke coop. Jeg og fruen var der i dag og hamstre! Husk at dere sjekker 10 kronersmarkedet dems, for vi fant ut at det var faktisk en del som var billigere om du sjekka litt. De fleste 10 kroners tingene var ofte mindre enn orginalen. Et eksempel jeg kommer på var at dem solgte tøymykner for 10 kroner. Men dem hadde en til 22 også som var samme merke, bare det var 2 liter i stede for 0,5 liter som den til 10 kroner var. Hehe, så da vart det jo ikke såå billig. Men var mye som var billig til 10 kroner også altså!!! |
Nå for tiden har Rema kyllingkjøttdeig i 300g- pakninger til 10,-
Ikke noen dårlig kilopris og passer fint i mindre husholdninger. Ellers er jo ikke dårlig med kjøttdeig til middag for 4 til 20kr. Enda er det restefrokost til meg igjen!:D |
Sitat:
|
Sitat:
Har tom smittet Gubben, som stolt kommer hjem med litt av hvert fra Kiwi! I går spise jeg kyllingsalat med sånn salatkylling som han fant sist til halv pris. Gidder aldri kjøpte sånt til full pris! Kjøpte 12 pakker Familieskinke til halv pris her i romjulen. Flott med en tenåringssønn som spiser 2-3 pakker i uka!:p |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Om jeg ikke har sagt det før: First price torsk i pose i frysedisken hos spar er veldig god faktisk. Koster 40 kr for 800 gram!! Kyllingfileter i frysedisken hos kiwi koster 145 for 2000 gram! Også veldig gode. Husk å kjøpe egg på innvandrerbutikker.Store egg ,12 stk, 20 kr. 30 små til 30 kr.(pris fra Istanbul på Hauketo, Oslo)
|
Som mange sier her, det er stort sett alltid kjøtt og ost på tilbud. Pleier alltid å ta en runde i kjøtt- og ostedisken og plukker med meg det som er, trenger jeg det ikke med en gang, hiver jeg det i fryseren. Her blir det middag etter hva jeg har, og har oppdaget mange nye varer og retter på den måten!
Tror faktisk jeg spiser billigere nå fordi jeg bruker tilbudsvarer, i motsetning til før da jeg først bestemte meg for hva jeg skulle lage, så kjøpte inn til full pris... Her blir det juleskinke og rull langt ut over våren;-) Og de kosttilskuddene - trenger man nødvendigvis de? Liker egentlig ikke å ha i meg piller og tilskudd. Nå skal det sies at jeg ikke følger "ketolysedietten", men er i ketose. Spiser mye mer variert nå og tipper jeg får i meg mye mer av de næringsstoffene jeg trenger gjennom maten enn før. Kommer til å bruke om boksene med magnesium og sink og tester uten når de er tom. Andre som har erfaring med ketose uten tilskudd? |
Sitat:
Særlig magnesium er viktig for å unngå "maur" og kramper i leggene. Å være i ketose er vanndrivende og med alt vannet følger en del stoffer vi helst ikke skal miste. Dette sier Dr. Torkil selv. Hvorfor skal man ta tabletter i forbindelse med kuren?Tablettene inneholder mineraler og vitaminer som har effekt på fettforbrenningen og stoffskiftet. Det er tatt høyde for hvilke vitaminer og mineraler som forekommer i kuren og hvilke det er vanskelig å dekke behovet for. |
Vi kjøper hermetisk skinke når den er på tilbud. Jeg hadde opptelling i går; vi har 98 bokser stående i matkjellern.. :rodme: Tro om vi rekker spise opp alt før vi går lei? :p Jædersylte har vi ca 50 bokser av..:o Coopen hadde indrefileet på tilbud til 199 kr kilo her for litt siden. Jeg kjøpte 5 lunser a 2 kilo. Det er dyrt med en gang man betaler for det, men du verden hvor kjekt det er å ikke trenge fyke ut på butikk hver dag. Egg har jeg en hel kasse av. Vet ikke hvor mange det er, men de kostet 10 kr for 12 stk. Kort holdbarhetstid, men egg tåler lang lagring. :ja:
|
Sitat:
Merker jeg blir litt skeptisk til alt som skal selges som en kur... Det stemmer sikkert at det er lurt å ta tilskudd altså, men jeg vil vite hvorfor! ;-) |
Sitat:
|
Sitat:
Ikke noe salgstriks , mao! Og Kanutten har rett som vanlig! Det skylles mye mer ut med vannet enn på generell lavkarbo fordi ketose i seg selv er vanndrivende! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:41. |