![]() |
Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade
Cloetta og Sjokoladeprinsens går det i her.. Men pass på magen ;)
|
Ja huff, merker det straks etter litt Cavalier! Går det an å venne seg til det? Altså, venne kroppen til det.
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg dør på meg hvis jeg får i for mye..(selvfølgelig lærer jeg aldri:o) |
----------
|
-----------
|
Trenger ikke spise en hel plate med hverken det ene eller det andre for å få problemer her;) Holder mer enn nok med 3-4 ruter så begynner det å rumle i magen
|
Sitat:
|
Liker veldig godt cloetta sin lyse, ikke den mørke den smaker py:(
Pleier ikke å bli dårlig av den i det hele tatt, spiste mye av den i en periode(Mer en jeg hadde godt av).. Hadde så en pause, spiste så en dag en hel pLATE 100g.. Ble skamm dårlig, hjelp:eek: Så tror kansje at kroppen vener seg litt til, virker sånn på min vertfall.. |
Sitat:
|
Har prøvd den mørke sjokoladen fra sukkerfritt. Fikk ikke problemer med magen, men ble så utrolig kvalm. Fordelen er at jeg ikke fikk lyst på sjokolade igjen på leeeenge. Usj...
|
Jeg blir dårlig i magen om jeg spiser for mye. Men en gang i blant er det godt å kose seg med sjokoladeprinsens, som etter min smak er den beste ;)
Må nesten unne meg noe godt av og til, og da er sukkerfrie løsninger knallbra å ha :D;) |
Jeg får mer vondt i magen av sukkerfritt enn av cloletta... Why?? Mer malitiol?
|
Har spist Cavalier i helga, og kan med hånda på hjertet si at det aldri har vært så vindfullt på stua før:D
Men, det var godt så lenge det varte! |
Rema 1000 har som regel Cloetta i både mørk og lys sjokolade. I tillegg bruker de å ha ulike sjokolader fra Sukkerfritt. Dette kan variere fra butikk til butikk, men jeg har alltid funnet noe sukkerfritt. I tillegg har jeg opplevd at noen Kiwi og Meny butikker har litt utvalg. Dog ser jeg at noen av de butikkene jeg har handlet i før, har kuttet det ut.
For de som ikke vil lete etter butikker, eller som vil ha et større utvalg, så kan jeg anbefale www.sukkerfritt.com. Der finner dere et bredere utvalg enn jeg har sett i noen annen butikk tidligere :) |
Sitat:
|
Der er forklaringen, har slitt med mageknip lenge jeg, og har spist litt sukkerfri sjokolade hver dag :oDet er da sukkerfri sjokolade spedd utt med cocosa rigtignok, og kun en liten bit til dagen, men tror det er dette som gir meg mageknip, kjenner det nå som jeg har holdt meg unna noen dager, at jeg ikke kniper sånn.
|
Sitat:
|
Sitat:
Grunnen til at det blir bare 2 karber, er at du skal trekke fra sukkeralkoholene. Bakpå står det: karbo 19 g, derav sukkeralkoholer: 17. Altså 2 g karber i hele baren :) |
Sitat:
Åhja,herregud så dum jeg er!! :p:D *puste ut* Tusen takk for informativt og hyggelig svar :) |
Spiste en Cloetta 72% mörk choklad tidligere i kveld (syv-tiden, sånn cirka), og har fortsatt ikke merket noe ubehag etter å ha spist 8/10 av den! :D Tror det kommer til å gå i den (kjøpte den på Bunnpris, noe som er langt mer praktisk enn helsekosten, men derimot også mer fristende) og Cavalier sin mørkeste (som også er sinnsykt god). :sikle: Er bare synd at Cloetta sin har 10 gram karbisser i hele greia, men en gang iblant er vel ikke verdens ende... :rolleyes:
|
Sitat:
Finnes det en Coletta med mindre karber i vanlig matbutikker? (dvs,-er det den sukkerfrie du spiste?) Har gått uten noe form for søtt i nesten tre uker før idag.. (bortsett fra 3 druer en av de første dagene,før jeg visste at dette var fyy :p) Jeg har nemlig lyst til å unne meg litt innimellom hvertfall :o |
2 Vedlegg
Sitat:
Cavalier sin mørkeste koster 24 kroner på Sunkost på Trondheim Torg, tror jeg, men nettovekta på den er 85 gram i forhold til Cloetta sin, som er 100 gram. Har lagt til bilder under, og her er ingrediensene på hver av dem: Cloetta 72% mörk choklad: kakaomassa, sötningsmedel (maltitol, sukralose), kakaosmør, kakaopulver, emulgatorer (sojalecithin og E476), mælkepulver (mindre end 0,5%), aroma. Cavalier belgian dark: maltitol, kakaosmør, kakaomasse, melkeprotein, smørolje, hasselnøtter, emulgatorer (sojalecithin), vaniljearoma. Med tanke på plassering og fordeling så regner jeg med at Cavalier-sjokoladen har mer maltitol i enn Cloetta-sjokoladen, også fordi Cloetta sin er søtet delvis med Splenda (sukralose). Det som er så merkelig er at Cavalier sin mørkeste (extra dark) sjokolade har MER karber enn den nest mørkeste (dark, den det er vedlagt bilde av). Sjekket ut næringsinnholdet på websiden og der står det følgende: Cavalier, dark: Carbohydrates - 42,9 gram Polyols - 38,7 g Sugars - 1,0 g Lactose - 0,0 g Cavalier, extra dark: Carbohydrates - 27,5 gram Polyols - 22,0 g Sugars - 1,4 g Lactose - 0,0 g Cloetta mörk choklad, 72%: Kolhydrater - 35,0 gram varav sockerarter - 1,0 g varav sockeralkoholer - 25,0 g Polyols/sockeralkoholer er sukkeralkoholer - som vil si at de kan trekkes ifra - sugars/sockerarter er sukkerarter, og lactose er laktose. Med andre ord: Cavalier, dark: 4.2 g kh (per 100 gram) 3.57 g kh (per plate på 85 gram) Cavalier, extra dark: 5.5 g kh (per 100 gram) 4.675 g kh (per plate på 85 gram) Cloetta mörk choklad, 72%: 10 g kh (per 100 gram/plate) Håper dette var til hjelp! ;) Kilder:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men for all del, de som bor ved Svenskegrensa er heldig! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:39. |