Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Følgende spm kom på jobb i dag (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37400)

Homer Simpson 19-10-10 12:18

Sv: Følgende spm kom på jobb i dag

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 950806)
Oi, er du så heldig at du har en lavkarbolege? Her må jeg forklare til legene hva LCHF vil si, sukk.

Samme her. Blir litt slitsomt når man får ny fastlege hver 9-10 mnd

Kanutten 19-10-10 12:58

Sitat:

Oi, er du så heldig at du har en lavkarbolege? Her må jeg forklare til legene hva LCHF vil si, sukk.

Det er fantastisk med en fastlege som er lavkarbovennlig! Min har nettopp vært på videreutdanning og har visstnok vært en tur nede hos Fedon og godeste Torkil.. :p

Heaven 19-10-10 16:11

Sitat:

Hehe ja du kan vel kalle han en lavkarbolege :) Men er flere leger her i området som uavhengig av hverandre anbefaler kostholdet. Min mann har søvnapne og cpapmaskin, der anbefaler spesialisten lavkarbo på det sterkeste for å slippe unna slik maskin, for det er ikke bare utenpå man "hovner opp" av karbo, det er på innsiden i slimhinner etc også :)
og på legevakten møtte jeg ei ung dame og vi kom inn på vekttap og jeg forklarte at jo da sånn og slik pga lavkarbo og hun klappa faktisk for det!

Så det er noen som er for ja ;)

Titania 19-10-10 20:05

Var også hos legen min i dag. Grudde meg skikkelig og hadde tatt med LCHF brosjyre for å gi til han. Ikke nok med at han var godt kjent med kostholdet, man han støttet meg fullt ut og mente at jeg kunne gjøre lite feil ved å gå på dette kostholdet :D:D:D

Hipp hurra for oppdaterte leger !!!

Heaven 19-10-10 21:45

Hiver meg med i hurrakoret!!!

ada-emilie 20-10-10 00:19

Brødmat er fast-food. Mye av det brødet som selges er søppel.

plastbox 20-10-10 10:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie (Innlegg 951374)
Brødmat er fast-food. Mye av det brødet som selges er søppel.

Alt brød som selges er søppel. Selv rugbrød og pumpernikkelbrød (av typen "murstein") er utrolig lite matnyttig for oss og inneholder strengt tatt ingenting annet enn karbohydrater og fiber. Å si at "mye brød er søppel" blir som å si at "mye dop er søppel". Greit, crack-cocaine er værre enn amfetamin, meeeen..:p

Peaches 25-10-10 22:25

Når vi snakker om lunsj på jobb... Har flyttet til utlandet for en stund. På jobben serverer de varm lunsj og alltid salat. Men haha for noen fæle alternativ. I dag var alt 1 maiskolbe med POTETEMOS til (:høh: ehh rart) eller grønsaksgryte m potet, med brød ved siden av. Og frukt kompott til dessert..

Vil noen ha litt karbohydrater med karbohydrater til, ,med en dæsj med karb???
:realmad::realmad:dumminger..

Ble bare salat til lunsj, så måtte jeg snike meg ut etterpå og kjøpe noe ost og salami.. Ble glad igjen da:)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16.