![]() |
Sv: Lavkarbo skader hjernen???
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Eller mener du kcal i karber?? Dvs 120/4=30 karber?? :rolleyes: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sv: Lavkarbo skader hjernen?
Ikke la dere provosere av jae-ols - han er her nå bare for å provosere uansett...finnes ikke saklighet eller hold i noen av påstandene.
Leste artikkelen og kjenner jeg blir fryktelig frustrert. De har ikke belegg for flesteparten av påstandene sine. Og Tonelise - les boka "bedre uten brød" den går gjennom de største forskningsprosjektene på kosthold de siste 50 årene (minst) - og avslører at myndighetenes anbefalinger er anbefalt på DELER av konklusjoner fra disse - de delene som bekrefter det slike som Drevon og Frølich mener er korrekte. Ser denne artikkelen som et desperat forsøk på å skremme folk fra å gå på lavkarbo. Tonelise sier at "noen" har fått gode resultater fra lavkarbo - vi er ikke bare "noen" vi er VELDIG mange! Edit: Til alle: jeg har 20 års personlig erfaring med Drevons anbefalinger... og med det opptil 25 kg pluss som aldri gikk av til tross for trening, lavkcal og trening... NÅ - etter bare noen få mnd har jeg gått ned nesten 10 kg, chronssymptomene somholdt på å ødelegge mitt sosiale liv er nesten vekke - og overskuddet og gleden over livet er tilbake! Så tenk selv hva jeg har mest tro på for min egen del? ;) Legg også merke til at det er stort sett Drevon og Frølich som uttaler seg negativt om lavkarbo - hva sier det om kampen mot lavkarbo?? At disse to alene får så mye plass i denne debatten er ufattelig! Håper denne artikkelen trigger flere til å komme hit på forumet for å lære mer enn at den skremmer folk vekk - fordi det er MANGE som lider av overvekt og sykdommer dag som kan få en bedre hverdag UTEN å sulte, UTEN å bli pakket full av medisiner! SPIS DEG FRISK OG SLANK MED LAVKARBO sier nå bare jeg ;) |
Avisen ble ble kjøpt og fortet meg hjem for å lese. Frustrasjonen over den dårlige reportasjen var stor, (Og hvis det er noen som ikke bryr seg om de individuelle menneskers "særtrekk" så er det vel Drevon...!! Ja, jeg har vært med i vgs vektklubb...)
En unyansert og dårlig reportasje,bortkasta penger. MEN, når irritasjonen la seg var jeg jo ganske så letta, ingen nye forskningsresultater som viser at lavkarbo er skadelig ble vist til :-) Ingen gode motargumenter, rett og slett ingenting nytt bortsett fra et dårlig avsnitt som sa at "Det er individuelt hvor grensa går for når det er skadelig å kutte ned på karbohydratene. Men går du under grensa di, risikerer du at hjernen ikke kan utføre oppgavene sine" (Fordi hjernen er en muskel, muskler består av proteiner og dermed vil muskelmassen bli redusert når du er i ketose) Jeg lurer på om Hexenberg i det hele tatt fikk mulighet til å svare på den versjonen? Ufattelig dårlig journalistikk, det er ikke slik dere øker opplaget Dagbladet! (Okei da, var litt frustrasjon i meg ennå, he he) |
Tonelise:
Hvor mange i dette landet som sliter med dårlig psykisk helse, overvekt, diabetes, mage- tarmlidelser, hjertelidelser, migrene osv. har ikke jeg noe tall på. Men jeg er ganske sikker på at de aller fleste har et høykarbo kosthold, eller hadde det da de ble syke. Hvorfor advares vi ikke mot det kostholdet Tonelise? Det er av det kostholdet disse "ekspertene" anbefaler som gjør flesteparten av disse menneskene syke. Dette er noe mange av oss på LCHF har erfart, så vi må få lov til å reagere på skriverier som vi atter en gang blir servert fra "ekspertisen" innen norsk kosthold. Vi anser det som det rene vås og tåpelig tom skremselspropaganda. |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Må være flere år siden jeg kjøpte Dagbladet i papirutgave!:o |
Moren min hadde sett forsiden og kjøpte dagbladet hun også. Vel vel, da fikk jeg lest artikkelen i alle fall. Stod ikke mye nyttig der, gitt.
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
-men en avis som slår det opp som hovedargument uten at noen med lavkarbo kunnskap uttaler seg om påstanden er jo en tragedie, og avisen fremstår jo da som fullstendig useriøs. Litt sånn "ta en spansk en" for å få en fengende førsteside. Hvis journalisten i det hele tatt vet hva hun skriver om vet hun jo at førstesiden hadde gått i dass hvis hun hadde fått uttalelser fra lavkarbo kjennere..:rolleyes: |
Hvem skrev artikkelen?
|
Sitat:
|
Fikk en del kommentarer på dette oppslaget i går, gitt. Jeg gadd ikke kjøpe avisa. Har jevnt over sluttet å bry meg med slike oppslag; ifølge alskens forskningsresultater så er det jo et under at vi overhodet lever. I det minste skulle vi hatt kreft hele gjengen. (Finnes det mat som ennå ikke har vært innom kreftfarligkategorien?)
På mange måter var det som man kunne forvente at Dagbladet skulle komme med et slikt oppslag. Husk at de har hatt en del positivt om lavkarbo, blant annet intervju med Hexeberg og påfølgende nettmøte. Der slapp kritikerne til i bare en bitteliten bisak. Nå var det omvendt. Helt typisk. Ang. forsiden: Husk at journalisten svært ofte ikke er med på å utforme/bestemme den. Unntaket er slike som meg, som både skriver og redigerer avisa jeg jobber i. :-) |
Kjenner at jeg ikke bryr meg det spøtt om usaklige uttalelser fra Devildemon. :D
Og Dagbladet synes jeg rett og slett er så elendig at jeg ikke ville kjøpt det om det kosta 5 øre en gang. Eleeeendig journalistikk. |
Apropos Dagbladet så har de også i dag en om mulig enda mer *fantastisk* overskrift; "Det er farlig å snakke med de døde". Jeg elsker sånne bastante superskumle krigstyper, altså. Det morsomme er at uttalelsen er av Toralf Gjerstad, som videre forteller at det også er umlig. Og presiserer videre at han aldri har prøvd ...! Uhm, ok. Jeg skal ikke ta stilling til om man kan eller ikke kan snakke med døde, altså, men det er jo like mye en ikkesak som Drevons uttalelser om lavkarbo, i og med at han helt klart ikke verken har erfart eller har særlig mye kunnskap om det.
Sukk, jeg husker en gang Dagbladet var en avis, jeg. Typ på nittitallet, eller noe? |
Sitat:
....meeeeeeeeen det står jo i avvisa (Blabla) så da må det jo være sant eller.... :D Sånn til informasjon så holder jeg på med en doktorgrad og jeg tror hjernen min fungerer utmerket i forhold til mange andre. |
Jeg tror Dagbladet satt antilavkarboartikkelen på førstesiden för å lyse opp hverdagen til folk flest. Tenk på alle de tusener av nordmenn som i går dro hjem, satt på potenene - og pustet lettet ut over at de har holdt seg unna disse skumle lavkarbogreiene. Rørende :-)
|
Sitat:
Jeg kan ihvertfall ikke bli noe verre enn jeg er allerede så jeg er "home safe", herregud jeg ler så jeg griner her - "brain malfunction du lissom :lol::lol: Til dere som gikk fem på og kjøpte blekka, henvises det til noe seriøs forskning eller er det bare Devron som er ute med leppa så lang eller er det stor?? Øhyy tror hjernen ikke er helt med her - fnis :D |
Sitat:
Jeg har ikke kjøpt og lest den, må jeg innrømme, noe jeg kanskje burde ha gjort før jeg uttaler meg; Men! ut fra hva som er sagt av de som har lest den, så er det visst bare gammelt nytt, noe som jo er litt underlig. Man skulle tro at sånne fete oppslag kom ut fra revolusjonære oppdagelser. Og jeg som trodde agurktidene stort sett var over i august ... |
Sitat:
Jeg lurte på om jeg skulle kjøpe avisa i går men fant ut at det er jo totalt bortkasta penger, regna med å få kortversjonen her inne uansett :rolleyes: Nå regner det kattunger her så nå tenker jeg det er på tide med en liten joggetur....:eek: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:43. |