![]() |
Sv: Ekstremt provoserende kommentar til min lunch!
Ang. varm mat.
Det er forskere som mener at dette metaboliseres lettere, slik at energiopptaket blir mer effektivt. Forskningen jeg leste handlet om barn i skolen som fikk varm lunsj vs. kald lunsj. De med varm lunsj fungerte bedre resten av dagen, siden energien kunne brukes til å arbeide, ikke til å forbrenne mat. Det ble også pekt på at det varme måltidet omdagen vi har, nemlig middag, gjerne kommer for sent, fordi vi slapper av etter måltidet. Vi nytter oss ikke av denne energibesparingen. |
Er vant å få kommentarer til lunsjen min. Ofte er det oppvarma rester fra middag. Har en kollega som ikke liker fisk, hun bruker å rynke på nesa. Prøver å unngå å sette meg ved siden av henne de dagene jeg har fisk i lunsjboksen.
|
Sitat:
|
Det går fint an å spise torsk og sei uten å bli trøtt. Gjøres slik: Til hundre gram torsk inntas ca 150 gram fett samtidig. Bingo!
Virgin Cocosa går fint, men det gir en veldig....skal vi si artig opplevelse :)) |
Åhhh jeg blir så irritert når folk skal blande seg oppi hva man spiser eller for den slags skyld har på seg eller hva som helst egentlig :mad::mad::mad:
I går spiste jeg to av nannahs knekkebrød til frokost, jeg hadde brukt et egg på hvert knekkebrød og da kom jo selvfølgelig kommentaren: Det var da voldsomt med egg du hadde lagt på , fra en av mine kollegaer. Jeg tenkte bare at det skal jo du ta fart og drite i. Seinere på dagen slengte jeg en kommentar tilbake ang hans lunchvaner og han blei så sur og jeg fikk den leksjonen. Virker som om de som er flinkest å komme med tåpelige kommentarer er de som tåler minst å få noen tilbake :p |
Hvem er mest sprø spør jeg da? Den som vil spise (evnt. alene)i fred for andres nese og kommentarer oppi maten eller den som ikke vet å holde seg på matta?
|
Men... Er det bare jeg som lurer på hva kollegaen til Victory sa da han fikk svar på tiltale? :confused: :lol:
|
Sitat:
Javel, takk for det da, så snilt av deg, da kan jeg fortsette og spise sånn da, hadde jeg ikke gjort uten hans godkjenning nemlig! ;) |
Sitat:
|
Takk gud for denne tråden! Jeg må blåse av litt damp etter lunchen i dag nemlig! :mad:
Ei berte i søsterfirmaet(vi deler kantine) så på salaten min jeg skulle ha til lunch og spurte "åjasså ja, er du på salaten nå da?" så hånlo hun jævlig høyt og lenge. Hun holdt kjeft da hun oppdaget at ingen andre lo og så blikket jeg ga henne. ALLE vet hvor hardt jeg har slitt med å gå ned i vekt, og alle vet at hun har null problemer med å være en str 36, likevel tar hun seg friheten til å mobbe meg for mine sorger. :mad::(:mad: |
Sitat:
Og så har du min velsignelse til å lappe til henne. Neida :p. (Jeg merker jeg er glad for at jeg ikke har kommet opp i noen sånne situasjoner, altså. Det kunne fort ha gått galt ...). |
Sitat:
Min kjære er en av de som aldri legger på seg, eter pasta, poteter, sukker drikker, sjokolade hver dag. Men han vet det er pga han er født sånn. Er ikke sunt uansett. Men men. |
Sitat:
Jeg vegret meg fra å gå i kantinen i dag, og nå er jeg HELT sikker på at jeg overhodet IKKE kommer til å gå dit i morgen hvertfall- jeg gjør som jeg har gjort til nå, jeg drikker shaken min foran dataen. Makan! |
Sitat:
|
Sitat:
|
En av legene(!) på jobb spurte i dag hvorfor jeg spiser lavkarbo.. For jeg går jo IKKE tydeligvis ned i vekt.... kommenterte han.. :mad: Jeg måtte spørre karen om han hadde hørt om stabilt blodsukker og fordeler ved det.. Og hvis jeg IKKE går så mye ned i vekt spurte jeg om han hadde hørt om inslulinresistens.. Fikk ikke svar.. Og legen presterer så å spørre om de som er fete har levd på napoleonskake hele livet siden de er blitt så fete for så på et blunk kan gå ned et kilo eller to i uka bare grunnet nytt kosthold med mye fett?? Hallo!! han trenger bare spørre kona si for ho er meget overvektig og ho sliter med vekta og jeg VET at ho overhodet ikke har spist napoleonskake, men heller vært meget nøye på hva ho har spist..Tror kona hans er isulinresistent jeg..
|
Sitat:
Forøvrig et slemt menneske altså! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
jeg får noen kommentarer, men de fleste er bare nysgjerrig på hva jeg har lagd og hvordan. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg lo jeg og. Men jeg lo av hu dama å dreit seg så jævlig ut. HahahaHAHA!
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:09. |