![]() |
Sv: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?
Eg synest ketolysebloggen.blogg.no skal få bestemme dette sjølv. Ho er ei vaksa dame og så lenge jenteungen har det bra, veks og har godt humør, så er det ingen grunn til at vi skal kritisere og gjere slik at ho føler ho er ei dårleg mor, for det er ingen tjent med.
|
Sitat:
|
Det er fantastisk hvor mye prestisje og hovering man finner hos enkelte mødre som ammer eller har ammet. Noen går ikke av veien for å fortelle andre hvor komplette idioter de er som gjør ting annerledes enn dem selv. De er helt overbevist om at akkurat den metoden de selv har valgt, er den optimale og uovertrufne metoden.
Denne hypotesen som går ut på at morsmelken blir full av giftstoffer hvis man er i ketose og mister vekt mens man ammer, er det bare noe man har hørt andre si, eller finnes det belegg for at det er riktig? - |
Det jeg VET er at inuittmødre på grønland har vært målt til 500 ganger så høyt PCB-innhold i melka som vi har. De er delvis i ketose store deler av året, og så spiser de mye ting som sel og hval. Så det kan være en kombinasjon der.
Jeg sier igjen, det er ikke godt for mammahjertet å aktivt slanke seg mens man fullammer. Et Lindbergh-kosthold er bedre, da har man stabilt blodsukker iallefall. |
Sitat:
Jeg har ikke barn, og har naturlig nok aldri ammet, men hvis en lege med kompetanse på ketogent kosthold advarte mot det, ville jeg virkelig tatt det i betraktning. Og Torkil har vel neppe ammet han heller, så det er vel ikke subjektiv synsing av typen du beskriver? |
Sitat:
http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby...icle472271.ece http://www.forskning.no/artikler/2010/juli/255041 (PCB r av de stoffene som lagres mest i fettvevet) http://www.babyverden.no/Tema/Temaka...nar-man-ammer/ Og noen tusen treff til på google. (FYI Jeg har aldri ammet, og har ikke barn, men jeg er opptatt av at man i det minste bør få et best mulig utgangspunkt i livet uansett...) |
Det du viser til her er jo i hovedsak problemer med miljøgifter generelt, ikke i forbindelse med ketogent kosthold og amming. Det er jo ikke så interessant hva en tilfeldig jordmor måtte synse om saken...
- |
Sitat:
Og problemet med miljøgifter gjelder slanking generellt, ikke kun i ketose. Men som det står i en av artiklene forverres det jo raskere man går den i vekt, og for mange går det jo veldig fort i ketose; ergo vil det bli mer miljøgifter i melka enn for en som går saktere ned. |
Ammehjelpen selv sier at å slanke seg og gå ned 1kg i måneden er helt akseptabelt;) De snakker da om lavkalori, men slanking er det endå.
|
Startet på ketolyse for en uke siden, og har bare gått ned 400g, er så skuffa ;( hadde trodd dette skulle gå litt fortere, men jeg må vel ikke miste mote nå når jeg er så godt i gang, kom i ketose samme kvelden som jeg startet med kuren så det var jo en fin start :) kan den lille nedgangen komme av at jeg ikke har fått trent noe denne uka?
:D |
Tviler på at det har noe med trening å gjøre, du hadde sikkert ikke så mye vann i kroppen da du starta, dessuten skal du bare ned ti kg, og da går det nok saktere enn for en med betydelig overvekt ;). Ha tålamot! :)
|
Sitat:
Vann er min største stopper - har jeg et par dager med lite vann går jeg glatt opp et kg.... |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:32. |