Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Sjokolade - igjen ... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35791)

Debz 18-08-10 18:40

Sv: Sjokolade - igjen ...

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 918228)
Jeg har kun sett Cavalier på helsekost og, faktisk, Danskebåten :cool:.

De har det også på Meny - på samme hylle som spesielle mat (gluten free osv...)

Photobscura 18-08-10 18:46

Cocoasen har ikke kh, mengden mandler og rosiner du har brukt blir tilsammen ca 17 gr kh (rosiner er dessverre ikke særlig ketolysevennlig :o), hvor mye som er i sjokoladen, må du nesten se på baksiden av pakke, da det gjerne varierer, men det er jo såre enkelt ettersom du har brukt hundre gram :).

Debz 18-08-10 18:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 918248)
Cocoasen har ikke kh, mengden mandler og rosiner du har brukt blir tilsammen ca 17 gr kh (rosiner er dessverre ikke særlig ketolysevennlig :o), hvor mye som er i sjokoladen, må du nesten se på baksiden av pakke, da det gjerne varierer, men det er jo såre enkelt ettersom du har brukt hundre gram :).

joda, sorry det var 19/100 gr så da har vi 36 gr karbs i min porsjon. Dvs da 0,75 karb pr bit. (mer eller mindre, ikke all bitene var like stor) Ok litt forskjell ja :o Takk for hjelpen! Oppskriften kan anbefales hvis noen skal servere litt ekstra til kaffe besøk :D

tjeldberg 18-08-10 21:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 918234)
Jeg har også bare funnet den på helsekost, OG i kiosken på Rikshospitalet, de har ganske bra utvalg (har jeg fått erfare... prøvde alt og fikk temmelig vondt i magen)...

Takker til begge!

Er lite på både danskebåt (bra oppdaga btw photo :p) eller på rikshospitalet. Hær i Tromsø er det bare Narvesen på sykehuset, så da sjekker jeg kanskje ut en helsekostbutikk en dag snart.. bynner å minke med soyaproyein alikavel..

tjeldberg 18-08-10 21:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 918234)
Jeg har også bare funnet den på helsekost, OG i kiosken på Rikshospitalet, de har ganske bra utvalg (har jeg fått erfare... prøvde alt og fikk temmelig vondt i magen)...

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Debz (Innlegg 918244)
De har det også på Meny - på samme hylle som spesielle mat (gluten free osv...)

aha..
men det har vi heller ikke i tromsø, vi er litt utafor allfartsvei, ikke rimi engang hær :rolleyes:

Ferskenbeinet 18-08-10 22:04

jeg var akkurat på nordlandsferie og fant cavalier i en liten ica nærbutikk. Helt snodig, der oppe har de ALT jeg ikke finner i butikker her!

Photobscura 18-08-10 22:07

Sånn er det gjerne på landet. Jeg kommer fra en plass med fire hundre innbyggere, har aldri sett maken til velassortert butikk de har der hjemme, altså!

Cherry 19-08-10 01:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tjeldberg (Innlegg 918226)
meeen hva er cavalier? Søkte på google og det kom opp masse hundebilder :eek:

Lever fint uten sjokolade, men til enkelte kosekvelder hadde det vært fint med noe annet enn bare nøtter.. Selv om nøttene er populære fra flere enn bare meg :p

Finner jeg det på rema eller lignede plassa og i såfall hvor, annet snop?
Tidligere så jeg ikke etter sukkerfritt å nå henger jeg lite i den delen av butikken..

Men enig me andre, freia sin 86% er jo mye mer søt nå som man ikke spise sukker, så det holder lenge.

Cavalier er sjokkelade :P
Her har de dem på alle helsekostene (3 stykk i alt, hehe) og på en lokalsjappe.

barfor 19-08-10 01:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemeg1 (Innlegg 918002)
Bare jeg som elsker den fra sukkerfritt? De andre variantene av samme merke som har litt mer karbo i en den mørke er jo HELT himmelsk.. Beste sjokoladen jeg noengang har smakt

Jeg er også veldig glad i sukkerfritt, og syns også at de er bedre enn de fleste vanlige sjokolader. Den med tranebær er min favoritt.

Cherry 20-08-10 22:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av barfor (Innlegg 918471)
Jeg er også veldig glad i sukkerfritt, og syns også at de er bedre enn de fleste vanlige sjokolader. Den med tranebær er min favoritt.

Kjøpte en sånn fra sukkerfritt for en stund siden. Den var søt den gitt. Følte sånn colabelegg på tenna etter å spist den :P

EmilyB 20-08-10 23:27

Sjokoladeprinsen (den uten sukker) smaker helt fantastisk. Jeg synes den smaker som ordentlig sjokolade, ikke gir den diare eller mageknip heller.
Inneholder maltiol, men jeg får som sagt ikke problemer av den.
http://sjokoladeprinsen.no/

Photobscura 21-08-10 12:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 919669)
Kjøpte en sånn fra sukkerfritt for en stund siden. Den var søt den gitt. Følte sånn colabelegg på tenna etter å spist den :P

Åh, ja! Jeg synes den mer enn annet smaker maltitol med sjokoladesmak, ikke omvendt :p.
Sjokoladeprinsen sin var ikke verst, faktisk. Jeg spiser ikke så mye sjokolade, men jeg er liksom en sucker for nye produkter, og ser jeg en sukkefri sjokkis jeg ikke har prøvd før, så må jeg liksom bare teste :rolleyes:.

kineserbolle 21-08-10 19:30

Sjokoprinsen er fabulous!

Nerthus 21-08-10 19:36

Hva med atkins sin? Chocolate hazelnut crunch - smaker sjokolade, men er samtidig litt nøtter i - så det er min favoritt. Har smakt de andre sukkerfrie - og ehm... Blæh!! ;) Dessuten blir jeg METT av denne - så fint mellommåltid og krisemåltid når jeg ikke får spist på en god stund :)

2.8 net carbs i en sjokolade. Coop butikkene skal ihvertfall ha den - ligger med nutrilett (!!) og vitaminer og slikt. :)

Imse 21-08-10 21:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 919987)
Hva med atkins sin? Chocolate hazelnut crunch - smaker sjokolade, men er samtidig litt nøtter i - så det er min favoritt. Har smakt de andre sukkerfrie - og ehm... Blæh!! ;) Dessuten blir jeg METT av denne - så fint mellommåltid og krisemåltid når jeg ikke får spist på en god stund :)

2.8 net carbs i en sjokolade. Coop butikkene skal ihvertfall ha den - ligger med nutrilett (!!) og vitaminer og slikt. :)

De er bars og ikke sjokolade de Atkins, men tålelig gode... Men jeg liker ikke den med hasselnøtter, den smaker skikkelig søtstoff i forhold til den andre..

Kjetilsen 22-08-10 12:09

Jeg smakte Atkins bar for første gang i går faktisk, fant de ved en tilfeldighet på Meny, så da kjøpte jeg både den med sjokolade og den med nøtter, og jeg må si begge smakte nydelig, og var også ganske mettende.
For meg trigget den søthungeren så da gikk det som det måtte gå da, spiste opp begge to i løpet av dagen :)

Mikitussa 22-08-10 13:31

Jeg ser at du bor i Rogaland og jeg kan da melde om at Meny i Jåttåvågen har Sukkerfritt sine sjokolader, både mørk sjokolade, melkesjokolade, mandelsjokolade og en til. I tillegg koster de ikke mer enn rett over 20 kroner. Jeg kjøpte i tillegg en kjekssjokolade med 4 karber pr.100 gram. Den hette MixChoc og var kjempegod som lørdagssnop :-) Det er to stk i pakken og en veier bare 34 gram, så det synes jeg var et godt alternativ :-)

Debz 22-08-10 15:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kjetilsen (Innlegg 920235)
Jeg smakte Atkins bar for første gang i går faktisk, fant de ved en tilfeldighet på Meny, så da kjøpte jeg både den med sjokolade og den med nøtter, og jeg må si begge smakte nydelig, og var også ganske mettende.
For meg trigget den søthungeren så da gikk det som det måtte gå da, spiste opp begge to i løpet av dagen :)

hehe..men det er ikke så farlig med 2 over 2 dager er det det?? De er jo low carb de??

Debz 22-08-10 15:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mikitussa (Innlegg 920283)
Jeg ser at du bor i Rogaland og jeg kan da melde om at Meny i Jåttåvågen har Sukkerfritt sine sjokolader, både mørk sjokolade, melkesjokolade, mandelsjokolade og en til. I tillegg koster de ikke mer enn rett over 20 kroner. Jeg kjøpte i tillegg en kjekssjokolade med 4 karber pr.100 gram. Den hette MixChoc og var kjempegod som lørdagssnop :-) Det er to stk i pakken og en veier bare 34 gram, så det synes jeg var et godt alternativ :-)

Yum, takk for tipsen! Jeg vet at de fleste sier at vi skal unngå "fake" ting pga søt sug, men jeg syns for meg at jeg vil mye heller ha noe fake i huset for når de suget kommer i steden for å sprekke helt! :)

unaturligslank 22-08-10 15:05

Bedre å kutte ut alt søtt, så mister du suget;)

Debz 22-08-10 15:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank (Innlegg 920366)
Bedre å kutte ut alt søtt, så mister du suget;)

Det har jeg, men hodet har ikke helt skjønt det enda...:o Jeg hadde lagt noen så kalt cocosa konfekt med cocosa, 86% kakao sjokolade og litt mandler for når jeg har gjester. Syns de var kjemps gode, men lo godt når min datter smakte på de. "Men mamma da, de er jo ikke søt i de hele tatt!" hehe, jeg tenkt ikke over at tingene smaker helt annerledes for oss når vi ikke er vant til søt....:rolleyes:

Almyrida 22-08-10 20:14

Sjokoladeprinsen er helt topp..! Smaker helt fantastisk, og er veldig liten, så det blir bare noen få biter over hele helgen liksom..
Min sambo som elsker sjokolade, sa det var den beste sjokoladen han hadde smakt..! :p Kjente ikke at den var sukkerfri.. :D

Debz 22-08-10 21:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Almyrida (Innlegg 920505)
Sjokoladeprinsen er helt topp..! Smaker helt fantastisk, og er veldig liten, så det blir bare noen få biter over hele helgen liksom..
Min sambo som elsker sjokolade, sa det var den beste sjokoladen han hadde smakt..! :p Kjente ikke at den var sukkerfri.. :D

Regner med du så at det er 2 forskjellige typer? En lilla som er sukkerfritt og en rosa som er vanlig...:)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:26.