![]() |
Sv: Flere som starter på Xtragavanza eller EasyLife nå?
Jeg måtte sjekke dette fordi jeg hadde lest dette med 50 KH på internettsiden til Allèvo. På mandag hadde jeg 5 måltider med forskjellig smak og da ble det 65,3 KH totalt og 23.8 av disse var fiber. Altså 41,5 KH på dagsrasjonen. Jeg kom i alle fall i ketose i underkant av to døgn. Så for meg så funker det.
|
Dette er en test! har prøvd å lage meg en ticker.
|
Jeg har stort sett bare byttet mellom de ferdigblandede, den med sjokolade og den med melon... Styrter de ned.
Hører jo de på kurset snakker om alt de gjør, med varmt vann, isbiter o.l, stavmikser... Jeg liker ikke den smaken det er på, derfor har jeg de bare til å styrte ned mens jeg holder pusten..... Men allevo smakte ikke så..ekkelt.. Huff, ikke meningen å være så negativ på en måte, syntes det er supert å komme hit og få tips. Men tror aldri jeg kan komme til å like smaken, dette er bare to-tre uker jeg skal, og det skal jeg takle. Mulig det blir litt allevo innimellom, hvis jeg fortsetter å være i ketose på de. |
Hver sin smak, jeg synes at de ferdigblandede med sjokolade er noe av det vondeste jeg noen sinne har smakt...
|
Sitat:
Mulig jeg bytter litt rundt da, smakte allevo i dag, med bringebær/banan, og den var grei :rolleyes:. Har jo stics, så ser jo fort om jeg spretter ut av ketose igjen. Men må jo si, når jeg har vært inne her og kikket på mange av oppskriftene, det er mye digg mat, med lite/ingen kh i. Så num num til jeg skal begynne å spise igjen sier jeg :p Dere som går på kurs, xtravaganza, hvordan er dere fornøyd med opplegget så langt? |
Jeg har akkurat gått over fra intensivkurset til lifetime og kjenner at jeg savner ukentlige møter nå som det kun er annenhver uke. Synes det har fungert fantastisk med oppfølging i grupper og privat og masse oppfølging på treningen. Jeg er veldig fornøyd. Men jeg tipper at det er forskjellig fra senter til senter hvor bra det er. Det jeg er veldig misfornøyd med er nettsidene til Xtravaganza som jeg ga opp etter kort tid, for de var veldig lite brukervennlig.
Og så må jeg innrømme at jeg aldri hører på CDen...:_plystre: |
Snoopa: fortell hvordan det går å mikse. Kunne sannelig være kjekt å ha mer valg, selv om jeg synes at sjokolade og blåbær er helt grei. Har Allevo noen middagsshaker? Jeg klarer nemlig ikke suppene til Xtravaganza lenger, men synes det er koselig å spise et varmt måltid med resten av familien.
|
Jeg skal starte på noe som heter Smartlife! Jeg tror ikke de bedriver pulvershaker, men det er noe ala Xtravaganza.
|
Sitat:
Men nå er jeg glad for at det var Xtravaganza jeg fant, for jeg hadde nok ikke hatt like stor nedgang uten pulveret. |
Men dere pulverspisere, hvor mye går dere ned?
Jeg gikk ned masse første uka, men denne uka (uke 2) har jeg "bare" gått ned 1,7 kg. Trodde man gikk ned masse uke nr 2 også, og så stabiliserte det seg fra uke 3? Hadde vært kjekt å gå ned 2 kg pr uke, altså.. Hvis ikke, så kan jeg jo nesten like gjerne spise lavkarbo mat. Ellers sprakk jeg igjen i dag, utsulta etter møtemaraton der jeg ikke følte for å dra shaken min fram i offentligheten, og så kom det pizza og champagne på bordet. Så da ble det en skvett champis (det må da være lavkarbo? :) ) og pizzafyll på meg. Testa meg, og er heldigvis fortsatt i ketose, men tipper det betyr enda en dag i ro på vekta. Huff, jeg takler ikke den ulvehungeren, altså. Ellers syns jeg det er både lettvindt og behagelig med pulverkur, men den sulten knekker all motivasjon. |
Jeg tror muligens jeg går over på lavkarbo. Formen er dårlig, jeg er rett og slett svak, og det fungerer ikke når en er sykepleier. Skal inn og trene, og se om kursveilederen min er der, og snakke med henne om det nå..
Wish me luck... |
Vet ikke helt hvordan en skal kombinere Xtravaganza og Allevo, tenkte kanskje å bytte ut ett av xtra.måltidene med 2 allevo... Eller noe sånt, blir vel litt mer kh da, men må bare se litt, om en holder seg i ketose eller ikke.
Sliter denne helga, alt er kjipt. Har ikke noe problem med å trene, formen er på plass, bare jeg er flink nok til å drikke vann. Men alle lager god mat rundt meg. Og vi har vært på tur med unger og mat....:eek: Og der sitter jeg med pulveret mitt. Har vondt av meg selv nå... :( Kjøpte en cola zero, og det var godt bare med noe smak. Men dette er vanskelig nå. I forhold til vektnedgang, har ikke fått veid meg nå de to siste dagene. Men i januar når jeg gikk på pulver gikk jeg ned 5.8kg første uka, deretter et greit gjennomsnitt på ca 2kg i uka. Og litt saktere de aller siste ukene. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Og husk det er ditt valg. Ikke kurslederens :) For fungerer du ikke, så er det kroppen din som forteller deg at den ikke har det bra... |
Gerd: Jeg har gjort det jeg. Gått over på lavkarbo altså. Spiser nå mat, egg, salater og kylling. Men problemet er jo da selvf. at jeg har gått opp igjen. Men egentlig gir jeg blaffen, jeg har ikke tid eller mulighet til å føle meg som jeg gjorde på pulveret. Kunne jo sikkert byttet ut 1 pulver med måltid, men har byttet helt om. Klarte ikke engang tanken på pulveret.
|
Sitat:
|
Høres fornuftig ut å spise mat, Ninamor! En anelse bittelitt misunnelig, må jeg innrømme :) Ser jo ut som folk glatt går ned en kilo i uka på lavkarbomat, så det går jo fort nedover uansett!
I dag har jeg vært på trening i to timer! Og gått tur med ei venninne og vært ute og lekt med dattera mi. Så utrolig herlig å føle at kroppen fungerer og har lyst til å være i aktivitet! Hvordan går det med dere andre? Holder dere humøret oppe og vekta nede? Jeg skal på første kursdag i morgen, og gleder meg til det! Traff et par av de andre deltagerne på xtragavanza-trening forrige uke, og det var hyggelig, vanlige folk, så tror det blir bra. Håper det er flere på min alder også :) |
Da var første uken over og jeg har gått ned 3,8 kilo. Det er jeg godt fornøyd med. Jeg trener styrke to ganger i uken, går minimum en time de andre dagene og jogger en gang i løpet av helgen. Det eneste jeg plages med er vond smak i munnen og dårlig ånde. Dette er plagsomt, spesielt på jobben. Er det noen som kjenner seg igjen?
|
Glemte og si at jeg syns Thai suppen til Allèvo er god.
|
Sitat:
|
Beklager, men det var noen som spurte om hvilken av suppene til Allèvo som smakte godt. Så jeg svarte på det.
|
Sitat:
Og regner med at de som er her på denne tråden har valgt xtravaganza, easylife eller annet fordi de ønsker vektnedgangen på denne måten.... Er i hvertfall sånn jeg tenker det: Fort bort med vekt, og bruke masse tid på å stabilisere og bli der. Og da er kanskje lavkarbo i en eller annen form super. |
Sitat:
De har vel forskjellige ting, noe som er "full kur" og noe som bare er mellommåltid...og sånt...:rolleyes: |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:51. |