![]() |
Sv: Pitabrød
Sitat:
Hvis du bruker vanlig ovn må du steke de ved ca 230 grader.:) Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Har fått de ordentlig til nå - supergode altså! :) Tror vi skal lage sånne og ha med på hytta i helgen :) Har hatt med i matpakke på jobb også - fikk faktisk litt misunnelige blikk fra høykarberne ;)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Denne skal prøves!!
|
Skjønner jeg må få kjøpt mere glutenmel og bakemiks... Høres spennende ut:D
|
Glutenmel-kjøper dere det på helsekosten?
|
Sitat:
|
Dette ser spennede ut. når man kjøper bakemix på meny hva heter den?? får vel ta meg en tur til Meny. får man forresten kjøpt bakemix i sverige og hvis man gjør hva heter det?
|
Sitat:
Tortillas - Homemade Low-Carb Ingredienser: 1/2 kopp mandelmel (cup almond flour) 1/2 kopp hvetegluten (cup vital wheat gluten) 1 kopp soyamel (cup soy flour) 3 ss smult (Tablespoons lard) 1 ts salt 1 kopp vann Mix almond flour, vital wheat gluten, soy flour and salt. Cut in lard until mixture resembles fine crumbs — like little peas (a pastry blender works well for this.) Slowly add water, 2 Tablespoons at a time, mixing well until ingredients form a ball. Cover and let dough rest for 20 minutes. Divide dough into 16 equal pieces. Roll each piece into a ball. Sprinkle countertop with protein powder or a thin coating of oat flour. Flatten balls, one at a time, as much as possible then roll each flattened ball out into a circle approximately 6-inches in diameter. Heat nonstick skillet over medium-high heat. Place dough circles in pan, one at a time. Cook just until lightly browned then turn over and lightly brown other side. Repeat with remaining dough. Store cooked tortillas between damp paper towels until done cooking all tortillas. These freeze very well. Reheat wrapped in damp paper towel for about 15 seconds or until warm and soft. Makes 16 tortillas. 1.7 grams net carbs per tortilla. :) |
Jeg laget disse en dag og frøs ned. Veldig godt som pitabrød.
Og nå klarte jeg ikke å finne på noe mat, jeg har vondt i halsen og null matlyst, men sulten.. Så jeg tok et pitabrød, tinte i mikro, delte i to pg laget to minipizzaer. Kjempegodt! Mye bedre enn vanlig pitapizza. |
Må prøves :)
|
Sitat:
|
Pitabrød tror jeg er det jeg har savnet aller, aller mest disse lavkarbo-månedene mine. Snakket med samboeren om det senest i dag. Så da jeg fant denne tråden tilfeldigvis, fikk jeg nesten lyst til å grine... Må anskaffe glutenmel, og så skal dette prøves ut. Som jeg gleder meg!
|
Hvorfor har du ikke denne i bloggen, Lisbeth?
|
Sitat:
|
Aha. :D Kom bare til å lure nå i kveld siden jeg lette etter pitabrødene dine i den fantastiske bloggen, men måtte inn hit for å finne dem, hehe.
|
Hvor får man tak i glutenmel og bakemix? Er det gluten i noe av disse produktene? Har en type glutenfitt grov melmiks, kan den brukes i stedet for bakemiks? Den heter Lailas Mjølmix grov, og er helt melk og glutenfri. det en del karbi i denne ser jeg, men blir ikke mye man skal bruke
|
Er masse karber i glutenfritt mel, glutenmel er det stikk motsatte, lite karber og masse proteiner.
Glutenmel fås kjøpt på helsekost, bakemix f.eks. ketolyse sin får du kjøpt på ketolysesidene på nettet. Disse pitabrødene er gode! Jeg byttet ut bakemixen med soyamel:p, ble veldig gode som rundstykker også. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:24. |