![]() |
Sv: Ferskenbeinets OREO-kake!
Sitat:
|
Den blir jo helt lik originalen, så legger inn bilde av den!
http://www.fotoknudsen.no/archive18/...RZmvJL8.JPG?45 |
Sitat:
|
ja, den er knallgod altså! Jeg lagde halv porsjon av denne og spiste HELE greia helt alene... *blush*
|
Tusentusen takk for denne unike oppskriften!!:D Jeg hadde ikke ingrediensene du brukte, men bare puttet i noe lignende... Med samme fremgangsmåte.
Resultatet ble overraskende bra! Her er det jeg brukte: Oreo kjeksen 70g Hakkede mandler (Med stavmikser som ble melaktig.) 100g mandler (hakket så mye som mulig kniv) 1 ts bakepulver 1 egg 160g romtemperert smør Natreen søtningsmiddel (smakte med fram.) 50g kakao (100% cacao) Kakebunnen 300g Oreo kjeks 100g smelta smør Ostemasse 200g kremost 2,5 dl kremfløte Natreen søtningsmiddel (smakte meg fram.) Sjokolademousse 5 dl fløte 20g kakao (100% cacao) Litt natreen søtningsmiddel 3 plater gelatin 4 eggeplommer :D:D:D:D:D:D |
smaker den "lavkarbo" /soya, eller smaker den ca som originalen?
|
Hvor mange karbo blir det i denne sjokolademoussen i forhold til Heistad sin laget på fløte? Tenker det tar litt kortere tid ettersom resten av kaken er litt tidkrevende.
|
Den smaker som orginalen vil jeg si! Ikke fullt så søt sikkert, men jeg merka ikke forskjell. (Hadde jeg hatt originalen ved siden av så ville nok den blitt alt for søt for meg nå!)
Hm jeg har aldri sett Heistad sjokolademousse, bare sjokoladepudding! For hele moussen blir det (pr 100g i parantes) Kalorier 2736 (372) Protein 41 (5,6) Karbohydrater 13 (1,7) Fett 266 (36) Det varierer jo alt etter hvilken sjokolade du bruker, den jeg har brukt har kun 2 karber. (sukkerfritt) |
Haha, selvfølgelig. Det er jo pudding ikke mousse. Min feil :)
|
Sitat:
|
Denne står i kjøleskapet nå. Hvor lenge må den stå før moussen er "ferdigstivnet"?? Jeg hadde nok litt liten form, så alle ingrediensene fylte formen til randen...
|
Den er nok perfekt når du står opp idag! Ellers blir oreokake bare bedre og bedre etter en dag og to!
|
Åh, denne var bare FANTASTISK!! Kjenner at jeg nok kan ha litt mindre søtning i neste gang, samt bruke mascarpone som kremost (hadde bare philadelphia..), den ble litt salt.
Men du og du!!!!! |
WOW! Det får en si, jeg har ikke vært inne på disse sidenne på LENGE og så er det første jeg ser denne!!!
Gleder meg allerede! Tusen takk!!! |
Så bra du likte den wollafruen! Skal absolutt lage den mange, mange, mange flere ganger! Akkurat nå er jeg inne i en anti søtningsperiode, får ta det som belønning når den perioden er over, mmmmmmmm
|
Svigerinnen min laget denne kaken til meg i går! NAM NAM! Hun laget dog en mer kakeaktig bunn ved å tilsette 3 egg ekstra i bunnen og ikke lage kjeks, og hun brukte soyaprotein i stedet for bakemiks i bunnen, men det ble godt! :D
Innlegg med bilder her: http://polleke.blogg.no/1280782192_l..._oreokake.html |
Hei. Jeg skal nå lage kaken for tredje gang :) Men jeg plages litt med sjokolademoussen. Bør jeg varme sjokoladen, eggene og kakaoen litt før jeg blander det med kremen? Jeg får sjokoladebiter i moussen liksom.
Hilse baker med lite erfaring....:confused::confused: |
hm sjokoladen skal jo smeltes over vannbad, så den er jo varm. Kakaoen må siktes oppi, gjør du det? Avkjøl til romtemperatur, om du har den kjøleskapskald kan jeg se for meg at det kan bli klumper...
|
Ja jeg smelter den i vannbad. Men så har jeg forstått det sånn at eggeneplommene skal røres inn i sjokoladen, er det der jeg gjør feil, skal dem røres inn i kremen?
Jeg sikter kakaoen i sjokoladen ja og har den ikke i kjøleskap. |
Det ser ut til at du gjør det riktig da! Har ikke hatt problem med det selv! Prøv å varme alt å se hva som skjer...
|
1 Vedlegg
Sånn ble kaken den andre gangen jeg lagde den :) NNAAAAAAAAAAAMMMMMM!!
|
Nam!!! Denne skal lages til uka! :D
|
Kaken ser helt nydelig ut!! Jeg elsker oreo-kake.
I dag har jeg bakt kaken, da storesøster i huset har bursdag i morgen. Er veldig spent på hvordan den blir altså. Har selvfølgelig smakt litt etter hvert som jeg har blitt ferdig med dem. Mmmmm.... Det er meg og en til i bursdagen som kun kan spise den kaken. Men tipper det er flere som vil prøve også:D.... Har lagd et par andre kaker også, men det er til høykarbo-mennesker....hehe |
Hei! denne vil jeg lage! MEN jeg har ikke stevia, melisen eller bakemixen. jeg har natreen da, er det stevia?
|
Du kan helt sikkert bruke annet søtningsmiddel en det jeg har brukt. Du får smake deg til det. Jeg bruker kun det som er naturlig, det andre veit jeg ikke noe om hverken smak eller konsistens på. Natreen er ikke stevia nei!
Angående bakemix så kan du sikkert bruke soyamel eller kokosmel feks. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:22. |