![]() |
Sv: Stagnasjon av vekta med trening?
Ja, jeg vet ikke...har liksom alltid trodd at trening er bra uansett... Jeg er klar over at muskler veier mer og alt det der..Men samtidig ser jeg jo at nå som jeg har trent masse, har vekta stoppet helt opp... Har holdt meg til dietten og vært 100% på den!! Så, det er jo rart at jeg ikke har gått ned mer
|
Jeg trener seks dager i uka og gar ned hver uke (har spist lavkarbo i fem uker og gatt ned fra 68 til 62,6 kilo). De dagene jeg trener hardest (styrketrening, lange lopeturer i terreng med mye oppoverbakker) gar jeg opp i vekt dagen etter. Jeg regner med at dette er fordi kroppen binder vann til restitusjonen. De dagene jeg har lett trening (40 min rolig pa romaskin, kort intervall) gar jeg ned dagen etter.
Jeg ligger pa ca 40g karbo om dagen og spiser nok bortimot 90-100g protein. |
gikk ned en hel kilo (da målt rett etter dette løpet)
Date: 7. juni 2010 3:12 pm Distance: 6,56 kilometers Elapsed Time: 42:15.9 Avg. Speed: 9,3 km/h Max. Speed: 11,1 km/h Avg. Pace: 06' 26" per km Map link expires: Jul 7, 2010 7:30 AM PDT Synes formen begynner å komme seg iallefall! Mulig det er alkoholen i helgene som gjør at jeg stagnerer.. men den er nok vanskelig å gi slipp på.. |
Fettprosenten går ned med styrketrening?
Jeg har fått litt dilla på trening med vekter. Trente før på sånn vanlig "moderne" treningsenter. Da gikk det for det meste i saltimer som stepp, joga, og litt bodypump(på slutten), men det var så dyrt!!! Jeg gikk derfor over til en Billig "gutte" gym sted. Så nå er det bare styrke trening og jogging ute. På lavkarbolivsstil var det TUNGT første tiden, men nå går det fint. (har funnet ut, mot min overbevisning, at løfte jern er ganske morro fordi en ser resultater). Men det jeg lurte på var at vekten min går ikke mer ned heller litt opp, men alle mål utenom magen står stille. Magemålet har gått ned med fler cm. Har blitt litt markert og henge magen som jeg trodde var løsskinn etter fødsel og tidligere yojo vekt har minsket :-). jeg er kjempe fornøyd :-D. Har ikke tilgang til en slik fettprosent måler, men reflektering rundt forandringen tilsier vell at muskelmassen faktisk øker mens fettprosenten avtar? |
Sitat:
Hilsen Nerthus :engel_ikk |
Går som regel bare i vin og rom med cola light. Har hatt fri fra alkohol etpar uker, uten at det har hjulpet noe særlig. Noen mener at jeg spiser for lite, men merker ingenting på sult eller energinivå (egentlig aldri vært så energisk som nå). Men man kan vel ikke få pose og sekk? :D
Vekta vipper fra 78-80. Startvekt 94. 173 høy. |
Skal prøve å kutte i kcal og fett samt øke protein mengden..
Utregning av din BMR (Basal Metabolic Rate) 1872 kcal per dag Med daglige gjøremål pluss trening ca 2921 kcal per dag For å gå ned i vekt, -500 til 1000 kcal per dag. Dermed bør jeg ligge på 1800-2300 kcal per dag? java app for utregning http://www.gurgle.be/kcalcalc.html |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:00. |