![]() |
Sv: Kokosbrød - Bilder
Er vist kokosfiber det jeg har. Se innlegget over ditt.
|
Sitat:
Følgende står om tropical traditions, kokosmel: Sitat:
|
Jeg blir ikke klok på det som må/kan trekkes fra av noen ting på sånne innholdsfortegnelser. :o Jeg får heller bare holde meg unna det en stund til, og heller prøve litt igjen når jeg har fått stabilisert vekta mi. :)
|
Sitat:
|
Dette lagde jeg i dag, og det ble knallgodt. Litt kake-aktig i konsistensen, men det kan jeg fiiiint leve med. Supert med ost på og litt smør. Nam! Ny hit her i huset. Mannen elsket det også! (men dette er MITT! ;))
|
Så hyggelig at det falt i smak. Lenge siden jeg har laget det, men tror jeg må ta en ny runde.
|
Mitt kokosmel har 21,4 gram kh per 100 gram! Det gjorde at bare kokosmelet i brødet gav 17 gram kh, noe som er litt mye, kanskje. Brødet står uansett i ovnen nå, så håper jeg at jeg klarer å begrense meg litt! Røra var hvertfall veldig god, så hvis brødet er like godt er det veldig lovende! Jeg byttet ut to av eggene med litt kokosmelk, fordi jeg ikke hadde så mange egg liggende. Og så droppa jeg søtning.
|
Har vel kommet frem til at jeg bruker noe som heter kokosfiber. Merket står i et tidligere innlegg.
Håper det smaker. |
Jeg så det :) Skal hvertfall sjekke bedre neste gang jeg kjøper kokosmel! Men brødet ble godt det! Kompakt, som jeg så at ditt også ble, og veldig "kakete", minte på en måte om formkake. Det var spennende, og jeg fikk veldig lyst å eksperimentere med litt flere ingredienser.
|
Her er det bare å give seg løs.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:07. |