Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Bursdagskake: sjokoladekake (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32784)

Småspiseren 21-04-10 11:39

Sv: Bursdagskake: sjokoladekake

Den kaka ser ufattelig god ut, mamma pleide å lage Sjokolademouse kake før vi startet på Atkins, og denne her ser akkurat like ut !! Den skal nok prøves ganske snart :D

imorgen 15-05-10 22:35

Hvor mye gelantinpulver bruker du til kremen? Det sto bare gelantinpulver.

Tvilling82 16-05-10 15:23

Fikk så lyst til å prøve å bake denne kaka nå. Men har bare 100 gr ost... Kan jeg erstatte de restrerende 100 grammene med cc? Som jeg kjører med stavmixeren? Eller noe annet?

Tvilling82 16-05-10 16:32

Ingen som vet?

xeena82 16-05-10 20:36

Alt er lov, bare å prøve seg frem. Ser ingen grunn til at det ikke skulle være mulig å erstatte de siste 100 g med cc.

xeena82 16-05-10 20:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av imorgen (Innlegg 877369)
Hvor mye gelantinpulver bruker du til kremen? Det sto bare gelantinpulver.

brukte så mye som det stod på pakken. så å så mye pr dl veske! Husker ikke nøyaktig hva som stod, men det stod nå der hvor mange ss eller ts som skulle være pr dl.

imorgen 18-05-10 22:21

Ok. Hadde ikke pakken. Får høre med noen som har en pakke eller kikke på en i butikken i morgen. :)

Sissi 20-05-10 11:25

HJELP!!!!

Jeg skal lage dennne nå men står jo ikke hvor mye fløte jeg skal ha !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

xeena82 20-05-10 18:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sissi (Innlegg 879347)
HJELP!!!!

Jeg skal lage dennne nå men står jo ikke hvor mye fløte jeg skal ha !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hvor mye fløte du skal ha avhenger av hvor mye du vil ha på toppen. fløte er jo ganske mektig, så d kan fort bli for mye. Jeg skal ha et tynnere lag neste gang... kanskje 2 dl?

Sissi 21-05-10 11:40

Jeg lagde den i går.. Men likte den ikke :S
Smakte eggesjokolade

xeena82 21-05-10 16:50

det kommer an på hvilke type egg du bruker. det er ulik størrelse på dem. jeg bruker coop xtra egg, de er små.

men ikke alle har lik smak, for deg som ikke liker oppskrifta så kan du jo forsøke å endre på mengdeforholdet. jeg bruker så mye egg for å få minst mulig karbo!

Sissi 22-05-10 17:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av xeena82 (Innlegg 879893)
det kommer an på hvilke type egg du bruker. det er ulik størrelse på dem. jeg bruker coop xtra egg, de er små.

men ikke alle har lik smak, for deg som ikke liker oppskrifta så kan du jo forsøke å endre på mengdeforholdet. jeg bruker så mye egg for å få minst mulig karbo!

Brukte coop xtra egg

xeena82 23-05-10 00:13

jaja, men da kan du ha i mer philadelphia ost for å få en anna smak, og mer kakao! :) du må prøve dæ frem for å få en god kombinasjon. smak e individulet, og d e lov å prøve sæ fræm sjøl. d e d æ jør!

Malin_ 25-05-10 20:41

Er dette en kake man kan kose seg med i ny og ne? :rolleyes:

Trulte67 27-05-10 11:05

dette ser ut til å være en herlig kake! Tror jeg vil ha et lag med vanlig piska krem på toppen, eller kanskje tilsette gelatin i bare kremfløte øverst, for å få en kontrast-smak.... *tenker*
Tror dette må bli bursdagsgave til gubben i år!

imorgen 02-06-10 00:20

Jeg lagde denne med 3 små spiseskjeer kakao i bunnen og ganske mye søtning. Ville ha litt tykt lag med mousse så jeg brukte 4 dl fløte og 3 ts gelantin. (har litt stor kakeform). Smakte til moussen med kakao, sukrin, natren og noen vaniljedåper. Den ble helt fantastisk.

Serverte den i min bursdag og alle syntes den var veldig god.

Men tror nok den fort kan bli litt bitter hvis man bruker for mye kakao. Men som sagt tidligere her så må man bare smake seg fram. :)

Labomba 26-06-10 17:06

:p Elsker mudcake, så dette er sikkert noe for meg. Den så jo skikkelig mums ut på bildene. Takk for oppskrift :D

MadamMim 28-06-10 20:59

Jeg likte den heller ikke første gang jeg laget den, men etter at den har stått et døgn i kjøleskapet og likksom fått satt seg litt mer er den bare ufattelig god!!!! :love: Jeg bruker ikke gelantin i fyllet heller, for det bare klumper når jeg prøver, men funker helt fint med bare krem også!

Har spist et stykke av denne idag, med 2 rørte jordbær til... F A N T A S I S K!!!!!

xeena82 29-07-10 10:51

Godt å få noen fine tilbakemeldinger... :)

Man må alltid bare smake seg frem med kakao og søtning i oppskriftene, for det er individuellt hvordan man liker kaka. Jeg bruker ikke spise denne kaka annet enn kald. Smaken er ikke lik om man forsøker å spise den varm.

Lullen 31-07-10 02:05

Lagde denne her om dagen. Ikke vellykket dessverre...:(

Bunnen ble som en "kakaoomelett" og litt sånn svampeaktig. Har prøvd før med en annen oppskrift a la denne, og den ble likedan. Moussen var veldig god da :D Samme smak og konsistens på kaka idag som igår, så da gikk den i søpla...

Huff, får prøve meg på andre kaker enn lavkarbosjokoladekaker skjønner jeg :p Jeg liker jo mudcake høykarbo..

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49.