Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Nannahs knekkebrødkjeks (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32406)

Elinf 31-10-11 00:10

Sv: Nannahs knekkebrødkjeks

yum - veeldig gode!
Litt sjokk at røra ble så bløt med en gang, men fiberhusken trakk alt til seg, og det ble bra :-) Endelig kjeks med gorgonzola og te til kvelds - helt lovlig :-)

Victory 05-01-12 14:43

Da ser det ut som en meeeget forstyrrende ostekveld MIDT i min fase 1 er reddet da... ;)

Takk for denne, blir spennende og prøve!

krokodillen 05-01-12 15:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av thesa (Innlegg 1057520)
Kan disse stekes uten varmluft? :)

Jeg steker de uten varmluft. Steker de litt lenger, og lar de tørke på benken over natta i tillegg til tørkingen i ovn.

Jeg fant også oppskriften i Hexebergs oppskriftsbok. Lager dem uten søtning, og noen ganger med hasselnøtter.

Visste ikke at det var Nanna oppskriften egentlig kom fra. Sånt er ikke bra selv om det ikke er forbudt.

Uansett, de er virkelig kjempegode! Lager dem ofte. Toåringen liker dem også, med et lass skikkelig smør på!

De er myyyyyyyyyyye bedre enn fiberrik og fiberplus som ellers anbefales på Lindberg-kosthold, så det gidder jeg aldri kjøpe mer.

Imse 06-01-12 22:09

Nå skal jeg bake dobbel porsjon av disse, skal være en uke på et kompetansesenter for syndromet til minstejenta, så da trenger jeg et alternativ:D Disse er fantastiske med feks ost på.

Jeg synes forresten disse er mye lettere å smøre utover plata enn knekkebrødene til Nannah, sikkert pga det ikke er så store frø i de. Også er de jo helt glutenfrie da:D

Rebeldama 02-02-12 23:46

Lagde disse for første gang ikveld..
Og det er virkelig de beste knekkebrødene jeg noengang har smakt!!
Og SÅÅÅ lett og enkelt!!??! :D
NamNamNamNam...
TUSEN TAKK NANNAH :blomster:

Når unga får teften på de imorgen så er det nok bare å sette igang en ny runde med èn gang hehe..

Distrea 26-05-13 20:58

Dytter på disse, bare fordi de fortjener å stå øverst. De er helt nydelige :hungry:

takk Nannah (burde sagt det for lenge siden ) :o

Bønna200 21-08-13 18:28

Denne oppskriften fant jeg først nå, etter å ha lest anbefaling i en annen tråd. Men disse skal jeg helt klart lage i morgen! :D

Imse 21-08-13 21:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1455497)
Denne oppskriften fant jeg først nå, etter å ha lest anbefaling i en annen tråd. Men disse skal jeg helt klart lage i morgen! :D

Oj, da har du gått glipp av noe. Disse er kjempegode!

Sivensvans 16-09-13 10:53

Lagde disse i flere omganger i helgen, NAM! De ble så sprøe, lette og fine! Takk, Nannah!;)

Jean1986 17-09-13 12:11

Utrolig gode:)

Nupsida 10-02-14 21:47

Hmmm.. Lurer på om disse blir gode med sesammel? Tror jeg må prøve :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:23.