Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Dr Lindbergs (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Skravletråd for Lindbergerne (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31954)

Charlott 15-03-10 23:52

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Veeeeldig mye godt..... vurderer å leve Fedonskt selv en periode, lyst til å teste ut og se hvordan kroppen fungerer på ulike lavkarbovarianter. Har dessuten ett bittelite håp om å få med sambo, mannen har en akutt fettfobi så type Fedon er i allefall verdt et forsøk ;)

nellie 15-03-10 23:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 848437)
Veeeeldig mye godt..... vurderer å leve Fedonskt selv en periode, lyst til å teste ut og se hvordan kroppen fungerer på ulike lavkarbovarianter. Har dessuten ett bittelite håp om å få med sambo, mannen har en akutt fettfobi så type Fedon er i allefall verdt et forsøk ;)

Jeg har prøvd et par ketogene og Lindberg. Trives best på Lindberg fordi at jeg ikke liker den matleiheten jeg får på Ketolyse. Liker ikke å føle at jeg like greit kan gå ei uke uten mat:nei: Og gjør man Lindberg ordentlig så kan jo det være like effektivt som ketogene dietter også.

Lava 15-03-10 23:56

Er dette en tråd for gravide? :eek:

For da må jeg ut herfra! :lol:

Men seriøst, så lurer jeg på et mer Lindberg kosthold, så jeg kan vel bli med? :p

Cyan 16-03-10 08:26

Lava :lol:
Det er da bare ei gravid her ;)

Momse 16-03-10 08:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 848440)
Er dette en tråd for gravide? :eek:

Jeg var ferdig med min siste graviditet for 7 uker siden, så jeg håper ikke det :D

God morgen, forresten :)

I dag viste vekten 54,2 kg, hehe...Så viste den 60,8 kg :rolleyes:
Tror kanskje jeg å kjøpe nye batterier, jeg :veitikke:

Noen som har bakt Fedons franske sjokoladekake?
Den er jo bare sååå god!!!!
Skal snart ha konfirmasjon og navnefest, og da skal jeg bake den.
Men lurte på om noen har prøvd å fryse den? Har ikke lyst å lage alle kakene dagen før liksom, blir aaaltfor mye i tillegg til koldtbordet....:eek:

Charlott 16-03-10 09:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 848439)
Jeg har prøvd et par ketogene og Lindberg. Trives best på Lindberg fordi at jeg ikke liker den matleiheten jeg får på Ketolyse. Liker ikke å føle at jeg like greit kan gå ei uke uten mat:nei: Og gjør man Lindberg ordentlig så kan jo det være like effektivt som ketogene dietter også.

Ikke plaget med matleihet egentlig, synes det er både lettvint og praktisk med Ketolyse og ser muligens for meg at det blir mer jobb og planlegging med Fedon? Har god tid mtp resten av kiloene som skal av, går jeg for fort ned får jeg bare så løs hud, lite lekkert ;)
Så hadde det vært knallbra å få med sambo, han har klart å legge på seg en del etter at han sluttet som trailersjåfør, bakvendt nok :p
Bruke opp mer av Ketolysematen, få igjen Fedon-bøkene og så skifter jeg fil :p

nellie 16-03-10 10:50

Jeg synes ikke det er så ille mye jobb og planlegging med Fedon egentlig. Blir vel hva man gjør det til:)

EmilyB 16-03-10 11:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 848434)
Forumet har vel blitt litt uoversiktlig med tiden. Jeg bruker de fleste oppskriftene som er ment for ketolyse, atkins osv men tar bare og defetter de litt og tilpasser porsjonene til håndflatemodellen.

Det gjør jeg også :) Jeg må innrømme at jeg ikke er så flink med håndflatemodellen, det blir mest på slump. Bruker også mye av oppskriftene i Fedon sine bøker og i disse bøkene:
http://www.haugenbok.no/resultat.cfm...aktoer-0_61238

Har også brukt litt fra bøkene "Spis deg yngre" og "kjernesunn familie".

Cyan 16-03-10 11:52

Jeg syns i grunn det er mye mindre planlegging som må til for å få til dette kostholdet, fordi det er så mye mer som er lov enn på f.eks. Ketolyse. Men nå følger jeg ikke dietten helt slavisk heller, har bare satt opp et sett enkle regler etter Fedons prinsipper. Kort fortalt så spiser jeg ikke brød, ris, pasta, potet, frukt, melk eller smakstilsatte syrnede melkeprodukter. Alt det andre er lov :)

amalia85 19-03-10 12:11

jeg har akkurat funnet denne nettsiden og je har begynt på lavkarbo dietten. har dere forslag til kaker osv som jeg kan lage som er lavkarbo?

Iselilja 19-03-10 17:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av amalia85 (Innlegg 850345)
jeg har akkurat funnet denne nettsiden og je har begynt på lavkarbo dietten. har dere forslag til kaker osv som jeg kan lage som er lavkarbo?

Sjekk oppskriftforumet. :) Mange kaker der!

kveita 20-03-10 09:40

Hei.
Jeg trenger motivasjon!! i dag føler jeg meg elendig, pms og i tillegg spist fint brød og poteter som en gærning de siste dagene!! :(
Jeg har levd etter fedons kost før, i 2007 gikk jeg ned og formen var kjempefin.men jeg går alltid opp igjen!!
startet på ketolyse i januar, men sluttet med det, syns ikke jeg gikk så mye ned og det er et kosthold jeg ikke vil leve med. Men lindberg er jo kjempebra mat og jeg blir så god fprm! Men hvorfor klarere jeg ikke holde meg der?? blir gal av det, går ned i vekt er kjempeform, og da skjeier jeg ut! tru om jeg trur at jeg vil fortsette i den gode formen videre uansett?? NÅR SKAL JEG LÆRE??? blir sur og forbanna på meg selv, sitter nu oppblåst, vondt i kroppen(fibromyalgi), kvisete og SUR!!! GI MEG STYRKE!!!!! orker ikke dette.....
Men har boka til lystad og skal følge den til punkt og prikke tenkte jeg, fra NÅ!!!! så nu går jeg og lager meg er lindberg frokost! NÅ ER DET NOK!!! huff, tenk at en ikke lærer og kan være så dust?? år etter år.... :(

MÅtte bare ha en utblåsning....er så lei av meg selv i dag..

Wiki 20-03-10 12:43

Stor klem til deg Kveita - jeg kjenner meg SÅ igjen!!!
Håper dagen i dag blir bedre etterhvert! :D

amalia85 20-03-10 14:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iselilja (Innlegg 850533)
Sjekk oppskriftforumet. :) Mange kaker der!

tusen hjertlig takk

nellie 20-03-10 14:06

Hmm. i dag SKAL jeg lage en eller annen dessert. Tenker så det knaker her.

Wiki 20-03-10 14:08

her da Nellie: http://www.fedon.no/no/Oppskrifter/A...derpagesize=10

nellie 20-03-10 14:13

jaa, jeg har sett deg. Var liksom ikke noe som fristet:p
kanskje ostekake.. egentlig lyst på sjokolademousse.

nellie 20-03-10 14:49

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ght=*ostekake*

denne skal jeg lage, tror jeg!!

Wiki 20-03-10 19:04

Nam!!! :d

amalia85 21-03-10 14:18

jeg har et spørsmål ang noe. er det greit å spise løk? har ikke hørt noe spesifisert om det.

nellie 21-03-10 14:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av amalia85 (Innlegg 851329)
jeg har et spørsmål ang noe. er det greit å spise løk? har ikke hørt noe spesifisert om det.

Det er greit:) Hvorfor skulle det ikke være det?

amalia85 21-03-10 14:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 851332)
Det er greit:) Hvorfor skulle det ikke være det?

takk for svar. je veit itte helt. ville bare være helt sikker så je itte spiste for mye hvis det var usunt. er faktisk veldi glad i å ha løk i maten min je. hehe.

nellie 21-03-10 14:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av amalia85 (Innlegg 851335)
takk for svar. je veit itte helt. ville bare være helt sikker så je itte spiste for mye hvis det var usunt. er faktisk veldi glad i å ha løk i maten min je. hehe.

Jeg er også veldig glad i løk:ja: mmmm.

nellie 14-04-10 11:35

Hvordan går det med alle æ? Her går det veldig bra. Går jevnt og trutt ned og det føles veldig bra:D

Cyan 14-04-10 12:13

Her går det jevnt og trutt oppover, men det er kanskje ikke så rart :lol: Men jeg holder blodsukkeret stabilt og svangerskapsdiabetesen under kontroll, så da får jeg vle være fornøyd med det om enn vektoppgangen er litt mer enn jeg hadde håpet på :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:07.