Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell ernæringsdebatt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Spis deg sexy (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31415)

Chunky 24-02-10 17:23

Sv: Spis deg sexy

Haha - skjønte at det måtte være Gillian McKeith dere pratet om. Hun er gjenganger på en av mine desiderte favorittblogger - The Guardians badscience.net. Hun har doktorgrad per brevkurs, og er en av de mest forblåste "ernæringsekspertene" i hele den vestlige verden.

Her er en liten oversikt over ting denne dama har funnet på: Gillian McKeith

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 837181)
Hun har en enorm kunnskap om hva forskjellige grønnsaker, nøtter osv inneholder og er godt for.

Er det noe hun ikke har, så er det kunnskap. Hun anbefaler f.eks. hele tiden at man skal spise klorofyll for å få mer oksygen i blodet. Men klorofyll krever lys for å lage oksygen. Det er ikke så mye sollys i magen til folk flest. Og OM det var det så mangler vi også gjeller til å ta opp oksygenet. Som Ben Goldacre sier - dette er noe de fleste 12-åringer vet, men det har tydeligvis gått Ms McKeith hus forbi :)

Imse 24-02-10 20:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Chunky (Innlegg 837423)
,

Er det noe hun ikke har, så er det kunnskap.

Poenget mitt var at hun vet hva ting inneholder, ikke hva de gjør( eller ikke gjør som det med klorofyllet:lol:). Hun vet hva div. grønnsaker er rike på, men ellers skorter det veldig på kunnskapen.

Veggpryd 24-02-10 20:45

Jeg klarer ikke å se på de programmene hennes. Blir bare så irritert. Jeg syntes faktisk det var et skikkelig bra program før jeg begynte med LCHF...:rolleyes: Jeg så jo ikke at de dyngene med mat som ble udelikat dandert på et bord til skrekk og advarsel, for det meste bestod av karbohydrater, ferdigmat og dårlig matfett. Jeg så bare usunn mat, og var sååå enig med "Snipa". :lol:

Den dama trenger litt godt med ribbefett, så kanskje hun får freshet seg opp litt hun også. Man kan jo se på lang avstand at hun spiser for mye hirsefrø - og for lite skikkelig mat, stakkar. :lol:

Lurer forresten på om hun går mye på do - og fiser mye... hehe... sorry :o

Nille 25-02-10 12:24

Ikke for å være slem, men jeg syns min samboers kommentar var ganske fin: "Hun der kan da umulig spise det hun sier de andre skal spise...... Hun var søren ikke mye sexy !"

nellie 25-02-10 12:25

Men hun føler seg sikkert sexy og det er jo det som er poenget, egentlig.

Nille 25-02-10 12:31

...det var det jeg sa til ham også... :) Prøvde å forklare at det med å ta av og/eller komme i form er noe vi gjør for oss selv, ikke for mennene rundt oss.

Vil jo aldri inrømme for ham at jeg syns kommentaren hans var litt fin, men det viser at han er mer observant enn han var før :D Han spurte hvorfor hun pg de i programmet heller ikke kunne spise lavkarbo, for det virker iallefall :p

Photobscura 25-02-10 12:33

Om man føler seg sexy, uavhengig av hvordan en ser ut rent fysisk, så stråler det gjerne ut også. Jeg vil heller ikke være direkte slem, men av det jeg har sett av henne, synes jeg hun bare utstråler nedlatenhet og snerpethet.

nellie 25-02-10 12:34

Jeg synes hun utstråler at hun tror hun er dronninga over verden jeg:p kanskje hun synes hun er ekstra sexy med makt? Vettasøren. Selvtilitt sliter ho hvertfall ikke så mye med, kan det virke som.

Photobscura 25-02-10 12:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 837801)
Jeg synes hun utstråler at hun tror hun er dronninga over verden jeg:p kanskje hun synes hun er ekstra sexy med makt? Vettasøren. Selvtilitt sliter ho hvertfall ikke så mye med, kan det virke som.

Ja, nei, jeg skal ikke anta for mye om henne, men hun er ikke min type for å si det sånn :geip:

nellie 25-02-10 12:43

neeei, jeg hadde nok funnet ei som var litt mindre dominerende og litt mer glad i livet:p

Mr. Muscle 25-02-10 13:00

Har prøvd, funket vel relativt dårlig. Men jeg ble da slankere. Har riktignok følt meg sexy ved enkelte anledninger, men det går fort over når jeg ser meg selv i speilet :D

Kanutten 25-02-10 18:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Chunky (Innlegg 837423)
Er det noe hun ikke har, så er det kunnskap. Hun anbefaler f.eks. hele tiden at man skal spise klorofyll for å få mer oksygen i blodet. Men klorofyll krever lys for å lage oksygen. Det er ikke så mye sollys i magen til folk flest. Og OM det var det så mangler vi også gjeller til å ta opp oksygenet. Som Ben Goldacre sier - dette er noe de fleste 12-åringer vet, men det har tydeligvis gått Ms McKeith hus forbi :)

Klorofyll er bra mot dårlig ånde! :p Men det smaker gress....:ku:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46.