![]() |
Sv: 100 andre grunner til lavkarbo
26. Mindre ansiktshår (spesielt over overleppa ....heldigvis...)
|
27. Færre tannlegebesøk!!!
|
28. Mindre matbudsjett! Vet denne er omdiskutert - men for meg som spiste søtsaker / chips og drakk brus nesten daglig er budsjettet betydelig lavere nå ja....
|
29. Mindre dårlig samvittighet......slipper å deppe over alt dritten (les: snop osv) jeg tidligere putta i meg....
|
30. Mindre medisinbruk......kan ha ei eske med Ibux i evigheter nå.....
|
31. Bedre sexliv.. med all den ekstra energien og bedre selvfølelse.
|
32. Ikke mer sur om morran.
Siden søvnkvaliteten har økt betraktelig, våkner jeg utvilt hver eneste morgen. Kan ikke huske hvordan det var å være "morragretten" lenger. :p |
33.Ikke blødende tannkjøtt. Jeg harr ALLTID hatt blødende tannkjøtt, ved minste berøring, tanntråd etc, blødde det kraftig. Nå er det borte. Magic.
|
34. Bedre fruktbarhet og mindre syptomer for oss med PCO/PCOS.
|
35. Minimale leddplager - Jeg har leddgikt og merker det ekstremt godt på leddene når jeg spiser for mye karbohydrater. På lavkarbo er jeg tilnærmet symptomfri!:D
|
36. En blir fortere brun etter soling på lavkarbo. Og brunfargen sitter lenger.....
|
Et jevnt og lavt blodsukker.
|
Mindre fett hår.Før så håret mitt ut som det var dyppet i olje hvis det gikk en dag uten at jeg vasket det. Nå er det normalt og ingen krise om jeg ikke får vasket det på en dag eller to
Jeg hadde ikke mensen på flere måneder men etter noen uker med lav karbo kom den tilbake Bedre ånde. da ser jeg bortsett fra ketose ånden, men når jeg ikke er i ketose har jeg bedre ånde enn før Er ikke så avhengig av brus lenger, syns fortsatt det er digg, men får ikke de abstinense som jeg gjorde før og klarer meg bra uten |
Normalt Blodtrykk... Har brukt blodtrykksmedisiner i 4 år og har nå sluttet med de :)
|
Hurra! Etter at jeg la om kostholdet mitt til lavkarbo har jeg helt mistet suget til sjokolade og is, og annet søtt, som jeg var avhengig av før! Går ikke og tenker på tvangsspising lenger! Det er befriende.
|
41. Penere hud! :) Bye, bye nuppete og ru hud. Huden blir silkemyk på lavkarbo.
|
42. Ikke mer PMS-plager! Hurra! :heia:
|
43. Masse ny mat å utforske! Man prøver jo ut så mye nytt og annerledes enn hva man vanligvis har vært vant med :)
|
44. Ikke lenger hold/sting i siden på joggetur - endelig.
|
45. 95% av chronssymptomer er vekke på lavkarbo... dvs at tidligere kraftig og akutt diare etter hvert måltid inkludert kraftige magesmerter ikke er særlig dominerende lengre i livet mitt ;) :D (Fy f.. jeg var dårlig altså... vurderte og ta videre nettutdanning innen webdesign så jeg kunne jobbe hjemmefra... )
|
46: Ikke lenger dårlig samvittighet for alt fettet jeg spiser ! :lol:
|
47: Ikke mer sprukket hud på albuer og hender
|
Sitat:
|
48 - Mer stabil menssyklus