![]() |
Sv: Angående fettinntak
Sitat:
|
Jeg prøvde en ganske ordinær pose-te i går kveld. Svart te med røde bær, eller noe sånt. Også hadde jeg en dæsj kokosnøttolje i...det var litt rart, men funka egentlig overraskende bra..(de to shottene jeg tok med olje derimot, gjorde at jeg lå kvalm hele natta)..Også hadde jeg et par suketter i...er egentlig bare overlykkelig over at jeg kan drikke te/kaffe igjen, jeg. :)
|
Litt inspirert av denne tråden fikk jeg kjøpt inn en krukke cocosa igjen i går og har prøvd en teskje i tekoppene (jeg drikker stort sett bare urte-/krydder-te, koffein får jeg nok av i kaffen) - det smaker helt ok, og artig bieffekt: det er super behandling for mine tørre vinterlepper. :D
|
Sitat:
Merker det godt om jeg ikke har drukket te på et par dager! |
Når jeg bruker kokosmelk i mat, så tar jeg altid litt av det som er igjen på lokket/kanten og smører hendene mine med. Det er ''fuktighetskrem'' med effekt som varer lenge :D
|
På min lokale MEGA står te-en på to plasser - Twinings og Lipton på en plass og den økologiske teen på en annen plass....Poenget er at selv om ikke teen finnes i en hylle så kan det være den finnes i butikken - bare på en annen plass. Og jeg tror faktsik det er Yogi te som står under økologiske varer.....Noen som vet om den er økologisk?
|
Sitat:
Jeg har forresten også Cocosa (foreløbig 1ts i hver kopp) i teen når jeg er hjemme, den uten smak, og merker ikke forskjell, foruten om når jeg ser ned i koppen, og ser noe som flyter på toppen. |
For å prøve å få i meg litt mer fett har jeg nå begynt å tilsette litt cocosa i kaffen.Det går helt greit å drikke men jeg føler meg kvalm og ganske proppa en stund etterpå. Er dette vanlig i begynnelsen før man har vent seg til det eller er det bare meg som er rar og overfølsom for fett ??????????:veitikke:
|
Sitat:
Det heter organic på engelsk og økologisk på norsk. Organisk er noe helt annet;) Man kan i grunn si at det som er nedbrytbart er organisk, slik som planter og trær. |
Sitat:
Ikke noe uvanlig, nei!;) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:00. |