![]() |
Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?
Sitat:
Selv skal jeg ned fra str 48/50.. Hvor langt ned jeg kommer vil tiden vise ;) |
Sitat:
Ligger OMTRENT på samme dur som deg... hyyyyysssssjjj.... hehe |
Heisann.
Jeg har også tenkt å starte i januar,men trenger litt tid til å lese litt om Ketolysekuren i og med at jeg vet så lite. satser på å starte 4. Januar jeg også:) |
Jeg henger meg på - 4 januar tror jeg er en god dag:-) må bare prøve å komme tilbake i normal døgnrytme og kutte gradvis ned på konfekt/karbokjøret nå disse siste dagene før jobb mandag 4de...
Litt trening skal jeg prøve å få til også, imorgen og søndag - når jeg tar bort all karbo vet jeg av erfaring at jeg får noen dager i starten hvor kroppen ikke orker trening, nemlig...derfor greit med noen skiturer nå som oppkjøring;-) Lykke til alle sammen!! Nå gjelder det bare å få opp motivasjonen til max før mandag:p |
Hei:)
Godt nyttår til alle sammen her ute!! Jeg har vært her før, men ga meg ganske fort:( SÅ nytt forsøk i år:o Tenker jeg skal ned 25-30 kg, men Målet er å komme seg i størrlsen S og 34-36, er fra før Xl og 42/44. Jeg starter Mandag 04.01.10, så da ønsker jeg alle lykke til! 2010 SKAL bli Året!!!:boxing: |
Da er det bare ett par dager igjen til oppstart, folkens. Siste sjans i dag (for oss vanlige dødelige) til å skaffe oss alt av mat og ting og tang vi trenger for å starte på mandagen. Selv har jeg nok av kjøtt og fisk i kjøleskap og fryser til å vare ut neste uke, lett.. Det jeg har funnet litt manko på, er fettholdige produkter. Majones/rømme/fløte er jo alle gode alternativer, og ost ettersom jeg har klart å lest meg fram til. Men store mengder av ovenstående blir litt kvalmt i lengden for min del. :) Så det gjenstår litt å se hva jeg klarer å rote fram. Bacon og egg blir min første frokost i morgen, og jeg regner med å faktisk hive det jeg har av karboprodukter i søpla, for å markere min egen stahet ovenfor meg selv.. hehe :) Jeg skal klare dette.. jeg MÅ....
|
Jeg både gleder meg og gruer meg! Jeg vet at dette blir et tøft kosthold, men jeg skal klare det! Det gjelder å finne noe jeg liker godt å spise og hive innpå med det! Jeg er ikke så glad i egg nemlig, så det blir spennende.
|
Tror nesten det verste blir å kutte all lett-brus (Pepsi-max!!) i starten...har lest så mye her inne om hvor viktig det er for å komme ordentlig igang å holde seg unna søtstoffer og all "uren" mat i starten.
Mao mest mulig rene proteiner og fett. Kommer til å slite ektremt med søtsavnet/pepsi max.. men skal klare det!!! Regner med det bare er en overgang på en ukes tid før kroppen tilvenner seg og aksepterer nye vaner - Håper det! |
Hei på dere!
Jeg er også en januar-starter, jeg startet igår! :) (Tror det var en bedre løsning for meg...på mandag er det tilbake på jobb etter en lengre periode fri og da er det greit å være ferdig med det meste av karb-suget...) Har gjort dette før (- 12 kg...blev så flott og fin atte! :D), så jeg vet at det virker, men et komplisert svangerskap, en god del latskap og masse søtt har gjort at jeg nå skal ned 16 kg! :rolleyes: Har ordnet meg en MUP og gleder meg til å bli kjent med dere herinne! Lykke til alle nyttårsstartere! :blomster: |
Hei,
Ser at endel av januar starterne har vært i startgropa en stund nå men legger likevel onn en link til en tråd jeg har lagd med nyttig informasjon til nybegynnere på lavkarbo. http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970 |
er med jeg og. Har vært her siden september, gått ned 9kg, men har hatt pause i desember, og lagt på meg. Så gleder meg til å starte opp igjen;)
Ser frem til et lettere år og har masse pågangsmot nå! :cool: Skal ned 15-20 kg. Start 4.jan. |
Jeg starter igjen på onsdag. Har vært i dette gamet før, og hadde også en tjuvstart i Desember hvor jeg gikk ned over 20 kg og 25 cm på 3 uker, så at man ikke går ned like mye i vekt i begynnelsen når man er 3.de eller 4.de gangs på ketolyse er jeg ihvertfall helt uenig i. Jeg har jo aldri gått ned så mye noen gang, men målet mitt er ikke å gå ned masse i vekt. Målet mitt er å holde vekta når jeg er ferdig...
|
Jeg melder meg også på her :) Begynner 4. Januar, og jeg gleder meg!!
Har prøvd ketolyse før, men måtte slutt på grunn av amming, men jeg vet i allefall hva som venter meg :D Skal ned 10-15 kilo, og det helst før sommeren! Fryseren er full av kylling og fisk, og kjøleskapet fullt av egg, bacon, fløte og masse annet godt :) Dette blir bra!! Denne gangen skal jeg også holde meg HELT unna pepsi max og brøderstatninger i allefall en uke, og helst to. Sist drakk jeg mengder med pepsi max - men merket det var partystopper for min del ja.. Driver desperat å tømmer skapene etter jula ;) |
4 januar har eg ventet lenge på!!
I dag har eg lest boken om igjen. Har ikkje BMI over 30... men 28, men prøver likevel! Eg er usikker på vekta så er usikker angående BMI. Skal veie meg på mandag.. Kjøpt badevekt, kjøkkkenvekt og eggkokar i dag:D Dongeribukser kan eg bare glemme.. men kanskje ikkje til sommeren?? Motivasjonen er på topp iallefall! Og samboer blir me! Han skal ned fleire kg enn meg. Altså 20-25 kg. Eg har som første mål 10 kg. Det blir no nok med det tenker eg.. Får bare se kva vekta forteller meg på mandag! Mulig det blir 15 kg om eg har lagt på meg i jula:p Jo større mål jo meir motivert! I dag handla vi masse som vi aldri pleie å handle. Og vi kjøpte IKKJE brød og karbo innhold matvarer.. deilig å få det i hus! Egg, bacon, sukker erstatning, creme fraiche, cottage cheese, ost, div smøroster, osv osv. Lykke til alle sammen! (skal lage lavkarbo ostekaker i porsjonsformer i morgen):) |
Enda en fersking melder seg! :)
Startet 1. januar jeg da, tenkte det var greit å ha helga på seg med tanke på all do-gåinga mens kroppen renser seg. Bestilte full pakke fra ketolyse.no i romjula, og den kom før nyttårsaften! Har veiedag på fredag, skal PRØVE å holde meg til det. |
Jeg begynte så smått i går, skal ned 10-15 kg som alle andre hadde det vært deilig om de var av til sommeren.
Har også gått på Ketolyse før, men måtte slutte pga. ekstreme kramper i leggene.Håper det går bedre denne gangen! Lykke til alle sammen! |
Vært til og fra siste året, gikk ned 8 kg i fjor. Trenger nye 8 kg nå. Gleder meg til følgende:
Klær som sitter bedre Ansikt som smiler når jeg ser meg i speilet (det gjør det ikke nå) Mer energi' Mindre pms Mer sexlyst Bedre søvn MER LYKKE... Alt dette gjør et sundt kosthold med lite karbo for meg... |
Gøy å se at vi er så mange som starter opp! Vi skal klare det! :)
|
Hei !!
Har smuglest forumet over litt tid og bestemt meg for å gjøre ett forsøk på ketogen-kost nå i en periode etter jul. Har lest boka til Torkill og har en plan om å redusere vekta fra 92 til 80 kg. Så melder meg herved på som Januar-starter ;) Dette skal vi greie. |
Slenger meg inn på denne tråden jeg også.
Er også en av de mange som starter opp 4. januar med ketolysekuren. Synest faktisk det er bittelitt skummelt. Mange tanker melder seg, tenk om det faktisk funker, tenk om det er bare tull, tenk om jeg ikke får det til og faller i tilbake i gamle fristelser. Men, jeg prøver..:4klover: |
Det funker det kan jeg love dere.
Vær sta som et h...... Et masse fett og drikk masse vann, er ihvertfall det som funker for meg. Første 3-4 ukene er utfordrende, men klarer dere å være knallharde mot dere sjølv dei ukene så er det meste gjort, jeg føler nå at jeg har full kontroll på kostholdet mitt. I jula har jeg vært litt mer slapp iforhold til å være i ketose (ca 14dager) pga mye famileselskap og kosa meg med vin, men har ikke lagt på meg. Føler jeg har veldig god kontroll på det jeg gjør i matveien, og tåler litt uskeielser uten at vekta flyr opp, men er viktig å komme inn en god matkultur fra dag 1 og holde ut dei første 3-4 ukene, klarer dere så ,blir 2010 et kanonflott år for dere.:) |
God kveld :)
Jeg starter på ny frisk i morgen. Begynte bra i begynnelsen av desember, men på julaften sklei alt helt ut. Og med juleselskaper, nyttårsfest og to bursdagsfeiringer, så kom jeg aldri tilbake til den gode rutinen jeg var inne i :( Gleder meg til å komme i gang igjen! Det er så deilig når vekten går nedover, og man etterhvert ser forskjell på kroppen :) Målet er å komme ned til ca. 60 kg, og veien er over 20 kg lang, så det er bare å henge i stroppen! |
Hei, jeg kaster meg også på. Startet 2 jan og ser frem til å nå målet mitt på 65 kilo i år. Satser på Ketolyse, men kommer til å savne frukt. Lykke til!
Forresten kan noen fortelle meg hvordan man får lagt inn Ticker Factory på profilen? Har laget den, men er ikke så flink med data at jeg har fått den over på profil. Always |
Her er en fin oppskrift på ticker!:)
|
Jeg slenger meg med her. Startet 1. januar og har som mål 15 kg.
Lurer på hvor lenge jeg må holde på for å nå det? Det er vekten jeg hadde før jeg ble gravid første gangen Sommer 05, så kiloene har sittet der en stund... Skal bli så godt om noen av de forsvinner igjen! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:54. |