![]() |
Sv: Verdens beste
Malt kokosmasse blir IKKE kokosmel! Det blir finmalt kokosmase og fungerer desverre ikke på samme måte! Har prøvd med dårlig resultat.
Dersom du skal kjøpe kokosmel, pass på at du får MEL. Mange steder står det kokosmel på posen, men det er kokosmasse oppi. Glutenmel skal vel virke som bindemiddel i bakeverk og kan nok erstattes av proteinpulver/ketolysebakemix/fiberhusk etc. Tror jeg!:p |
Okei.
Da blir d kanskje ikkje den her kaka til bursdagen da. Dei har ikkje kokosmel på helsekosten. Var å spurte. Men kanskje eg får det før lørdag viss eg bestille det på nettet i dag? Fiberhusk har eg sett at dei har. Så da kan eg no prøve det. Takk for hjelpa :D |
:-(
Prøvde denne nå i dag, men kaka ble jo BRUN... Vil ikke ha brun kvæfjordkake jeg. Så jeg kan ikke servere denne i morgen. Tok den på 150*C varmluft, så skulle da ikke tro at tempen var for høy heller. Noen tips til hva som kan ha gått galt? |
Prøvde denne i dag, med herrefred så søt den var...:eek:
Bæret er avsøtet ja, det skal være sikkert...:D *kvalm* |
Hvor søt du vill ha den er jo smak og behag...smak på røra:ja:
|
Kanskje litt treg jeg, men hvorfor bruker du eddik i Marengsen? Er det fordi det er lavkarbo, for jeg har ikke det i orginalen:D Jeg har så mange kaker jeg vil lage til 17 mai nå at det må nesten bli kakebord:D
|
Kan man bruke mandelmel i stedenfor kokosmel mon tro? Noen som har prøvd? Og evt er det samme mengde?
|
Sitat:
jeg brukte mandelmel, og syntes det smakte fortreffelig... serverte den til "vanlige" folk og de merket ikke forskjell :D Men neste gnag skal jeg bruke litt mindre sukrin, og litt mer annen søtning... Synes det "iser" litt mye... |
Sitat:
|
Har bare 80g sukrin, og tenkte å lage denne kaka i dag. Kan jeg bruke sukrin melis tro?
|
Sitat:
|
Sitat:
Blir ikke siste gang jeg lager den :sikle: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38. |