![]() |
Sv: Fettforvirring ...
Hvis du feks tyller i deg en hel pakke med linfrø og fire pakker tørrfisk har du fått i deg megamasse både fett og proteiner... Men jeg tror nok at kroppen utskiller MER enn det du innførte...(grunnet linfrøa) Og derfor sannsynligvis har tråkket over alle regler når det gjelder energi og kcal.
Alt er relativt som Einstein sier. |
Kor kommer fette fra? Æ e opplært tell å tru at tørrfesk e tellnærma reine proteina.. ;) Dæffør all den dårlie blei sendt tell Afrika, sånn at ongan dær sku få litt sunn mat... Får ikke skrevve rætte tt-lydan, men det får klare sæ. Trur æ står over linfrøan, uansett. :p
|
Sitat:
|
Sv: Fettforvirring...
Sitat:
Takk for alle andre responsar også! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg mener å ha lest opptil flere steder fra kvalifisert hold at man ikke behøver å telle kalorier?
Jeg spiser, holder ca orden på karbohydratene og tenker at det får holde i begynnelsen. Så får vi heller se... |
Sitat:
så lenge man ikke spiser mer en til en er passe mett er sjansen for og legge på seg lavere en lavest :lol: 2400 kalorier om dagen er et av de dårligste begrensingene. jeg kan gå opp til 4-6000, og ned til 900. noen dager, f.eks jeg trener, er jeg ullvesulten. :) |
Sitat:
Prøvd deg først uten, men dersom du legger på deg, så hold et øye med energiinntaket også. |
Sitat:
Så lenge man spiser etter reglene skal det ikke være mulig å overspise på lavkarbo. Og så lenge kroppen ikke får blodsukkerstinginger og dermed sender ut insulin klarer den ikke lagre fettet. |
Hos meg er det ikke gammel vane. Jeg har telt kh lenger enn kcal. Men jeg går ikke ned på lavkarbo/ketolyse, kun 2-3 vannkilo. Så nå har jeg i en uke sett på kcal i tillegg. Og det kan se ut til at det hjelper, men det har gått for kort tid til å si noe om det ennå.
|
Sitat:
|
Dessutan er det så kvalmande når olja legg seg på toppen av teen, og sjølv om eg rører i den så legg den seg på toppen att før eg rekk å drikka. Spørs om eg må finna meg ein annan måte å få den i meg på...:p
|
Sitat:
Sitat:
Er bittelitt ekkelt, men venter til teen er litt mer lunken og drikker den i noen store slurker uten å tenke over det! Det positive er at jeg også får fett på leppene og ikke trenger lipgloss!:p En annen måte å få i seg cocosa på er å smelte den sammen med sukkerfri sjokolade (175g cocosa, 45g sjokkis), helle i små konfektformer og spise som godis!:sikle: Har du oppi litt hakkete nøtter/kokos, får du skikkelig god sjokkis!:D |
Sitat:
|
Sitat:
Liker kokossmaken, men den passer ikke til alt! Lager jeg sjokkiser med kokossmak, har jeg kokos oppi. Bruker jeg den andre, hakkete paranøtter!:sikle: |
Sitat:
For meg funker det å telle kalorier i tillegg. Det at jeg kan spise så mye jeg vil gjør at jeg tar inn flere kalorier enn jeg bør - for å gå ned med passe fart bør jeg ikke over 1600 kcal. Men - jeg vet jeg er blant unntakene. Derfor anbefaler jeg først å ikke telle kaloriene, men at dersom vedkommende går opp holder et øye med kaloriene i tillegg. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45. |