![]() |
Sv: 3 uker og ingen resultater.
Sitat:
Hvis det stopper opp må man finne grunnene til det så er selv i en fase der eg eksprimenterer med mer karbs og mindre fløte ;) |
Sitat:
Lykke til :) |
Sitat:
|
Jeg har også erfart at dersom vi "lurer" til oss en brødskive eller annet- selv om karbohydrater blir nøye talt - så kan bare det å spise brødvarer være nok til at vekten ikke går ned.
|
Sitat:
At du går ned 2 kg i uka er nok lagt over normalen, og til lengre man går på kuren jo lavere blir snittet. Er en tråd på det her på formuet under ketolysedelen. Men du er kjempeheldig og er no en av få som går ned såpass mye hver gang, men gled deg over det :) |
Sitat:
Jeg har også eksperimentert litt. I en periode spiste jeg ganske magert, og da hadde jeg en "sprekk" ca en gang i uka. Da tok jeg faktisk også av ganske mye. Litt blanding av ketolyse og denne her http://www.myrevolution.no/artikkel/...g-med-psmf/12/ |
Sitat:
Har ei venninne som nå har gått en uke, hun har ikke så mange kilo å ta av, max 10 - og hun har gått ned 3 kilo. |
Sitat:
|
Kin: Hvor mange klesstr. har du gått ned? På hvor lang tid??
2 kilo og mer i uka er jo unormalt mye da.... :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har bare gått en uke nå og har ikke så mye å si om hvordan det blir denne gangen. Som Fungirl sier så kan det bli vanskeligere og vanskeligere. Men så vidt jeg vet om planer fremover så vil jeg kunne gå over et par måneder nå og jeg kan tilbakemelde når jeg har gått ned en størrelse. Og når jeg er nede i en størrelse jeg kan leve med så skal jeg veie meg, da blir det lettere å si sikkert. |
Sitat:
|
Sitat:
Ja det kan bli vanskligere å lure kroppen slik :ja: Kan faktisk oppnå motsatt virkning også :ja: |
Så slik jeg forstår det så er du på kuren 2-3 uker og så av.... legger litt på deg, og så på kuren igjen?
Du har ikke gått på på kuren over lang tid om gangen altså? |
Sitat:
Men en ting jeg tror er vesentlig, det er faktisk hvordan vi tenker. Jeg tror at psyken har mye å si på hvordan kroppen reagerer. Og jeg tror at om vi er overforsiktige så kan det hindre kroppen i å "slippe" fett. Jeg mener ikke at vi ikke skal holde oss til kuren, for det er viktig å telle og følge med - men jeg har stor tro på å "tro at det virker". Merker at dersom jeg er svært stresset så tar jeg av mindre, da er det som om det stopper opp - for eksempel. |
Sitat:
Jeg har faktisk heller ikke lagt på meg særlig mye innimellom heller - er fortsatt to størrelser mindre enn første gang jeg gikk på ketose. Men de korte øktene er ikke å anbefale, det er 4 kilo ned og tre kilo opp. Og da har det liten nytte. Men det har vært litt tilfeldig og er ikke den måten jeg mener det skal gjøres på, bare så det er sagt. Det har bare blitt sånn på grunn av omstendigheter rundt. For øvrig har det gitt meg en del erfaringer likevel. :) |
Henviser til denne linken.
Er er det mye bra om stress og selv om eg ikke har gått ned på lange tider så stresser eg ikke, men tror uansett ikke det er bra å sjokkere kroppen sin sånn i det lange løp. |
Sitat:
Men angående anbefalingen om å ta en pause om det stopper opp, da spesielt etter flere måneder på ketose - og hvis det stopper opp over lang tid - så er ikke det en anbefaling jeg kommer med, det er en anbefaling som kommer fra selveste kongen av ketolyse - Torkel Andersen - og han vet nok hva han snakker om vil jeg tro :) |
Sitat:
Dr. Torkil sier også at man ikke skal gå på ketolyse lengre enn 6 mnd i strekk fordi det ikke har blitt forsket nok på i moderne tid. Men hvis alle prøver og slikt er i orden ser han ingen grunn til at man ikke kan fortsette. Men som lege kan han ikke anbefale det grunnet for lite forskning. |
Sitat:
|
Har som sagt hatt pauser og det har heller ikke hjulpet, hadde pause i sommer, så det som er poenget mitt er at det er mange forskjellige svar til mulig stangasjon og manglende vekttap :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Som sagt så håper jeg det viser seg at det nytter å kutte ut fløten. :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05. |