Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Nannahbrød (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28317)

Orkide 23-11-09 08:29

Sv: Nannahbrød

Takk :D

Toneg 16-01-10 01:01

må jo prøve dette også :)

Mentha 22-01-10 16:53

Har brødene i ovnen nå, og det ser veldig lovende ut! Men jeg tror jeg har litt for store former :P Jaja, man lærer så lenge man prøver!
Tusen takk for gode oppskrifter! :)

Mentha 22-01-10 18:19

Vel, jeg har bommet fullstendig på ovnen tydeligvis... Har ikke varmluftsovn, så jeg leste en plass på nettet at "oversettelsen" fra varmluftsovn til vanlig var å trekke fra 20 grader. Nå har brødene stått inne i to timer, og de nærmer seg ferdige snart (men bare fordi jeg skrudde opp ovnen 20 grader for 20 min siden). Så tips til andre uten varmluftsovn vil være å ikke følge mitt eksempel, hehe...

Maja 22-01-10 18:45

Hva er fiberhusk? Hvor får jeg kjøpt det?

Maja 22-01-10 22:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Maja (Innlegg 820073)
Hva er fiberhusk? Hvor får jeg kjøpt det?

Fant ut av det ved å ta en tur på helsekosten.

Men jeg har et nytt spørsmål. De hele solsikkekjernene, skal de bløtlegges elle kan de bare brukes som de er?? Trenger svar kjapt, for jeg har tenkt å lage dette brøet i kveld.

Nannah 22-01-10 23:35

Solsikkekjerner uten skall!! Brukes som de er:)
Kjøp Møllerens (Rema) de har minst karber..

Nannah 22-01-10 23:37

Sitat:

Vel, jeg har bommet fullstendig på ovnen tydeligvis... Har ikke varmluftsovn, så jeg leste en plass på nettet at "oversettelsen" fra varmluftsovn til vanlig var å trekke fra 20 grader. Nå har brødene stått inne i to timer, og de nærmer seg ferdige snart (men bare fordi jeg skrudde opp ovnen 20 grader for 20 min siden). Så tips til andre uten varmluftsovn vil være å ikke følge mitt eksempel, hehe...
Fra varmluft til vanlig ØKER du med 20-25 g!!
Steketemp skulle vært 180-185 g

Mentha 05-02-10 13:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nannah (Innlegg 820218)
Fra varmluft til vanlig ØKER du med 20-25 g!!
Steketemp skulle vært 180-185 g

Hehe ja jeg skjønte det til slutt jeg og ;) Må ha vært en skrivefeil på siden jeg leste på... Men brødene ble kjempegode! TUsen takk for nydelig oppskrift :)

LCHFlinn 18-02-10 17:17

Jeg har bakt brødet nettopp og det ser helt fatastisk ut! Gleder meg til å smake:) Jeg byttet ut rømme, og tilsatte 60g linfrø og minsket litt på solsikke (siden jeg ikke hadde mer enn 70g her!).

Men herlighet for et kaloririkt brød det blir! Har akkurat regnet ut at det er 3601 kcal i hele brødet! Mye!:eek: Tror det holder med en brødskive av gangen! :p

ccgirl1982 18-02-10 21:46

Mmmm for ett fantastisk godt brød som ikker faller ifrahverandre:)

Hadde min egen lille vri siden d var ganske så tomt i skapene:confused:

Jeg hadde ikke 1 beger creme fraishe,vallnøtter og kli i, men brødet ble helt supert godt:) Hadde endel splenda i så brødet ble en søt variasjon og så tilsatte jeg smeltet smør.
Mannen i huset spiste og skrøydet!
Dette var snadder,endeligt noe nytt å ha i matpakken.

Du er jammen meg flink til å prøve å lage ting. Fortsett me det:p Jeg prøver etter hvert;)

Nannah 18-02-10 23:23

Kaloririkt...ja, men iNGEN tomme kalorier fra dårlig fett og hvitt mel.
Derimot er det proppfult av næring som kroppen har bruk for.:)

Imse 30-05-10 21:45

Hm, denne må jeg prøve en dag. Jeg har ikke prøvd lavkarbobrød med gjær før.. Spiser forsvinnende lite slik, bare prøver en og annen oppskrift nå og da..

Nannah 20-10-10 23:28

Dette er mitt faste brød. Synes det er den beste brødoppskriften jeg har laget:)

Tone-G 21-10-10 19:21

Brødet lignet veldig på proteinbrødet.. Ser nesten likt ut.. Sikker på at du trenger gjær i oppskriften?

Nannah 21-10-10 23:32

Gjær er en smaksak...jeg bruker ikke det lenger, men den gang oppskriften ble til var vi sugene på brød som lukta brød:)

...aner ikke om disse er lik proteinbrødet...det har jeg aldrig laget:)

misslinda 26-10-10 21:17

MMmmm.. godt brød, men syns ikke det heva seg med gjæren, så jeg bruker nok bakepulver neste gang ;)

Men veldig godt på smak ;)

Nannah 29-01-11 18:10

Gjæren trengs egentlig ikke...mest for å gi smaken av brød den:)

Sjokoholiker 07-02-11 21:34

dette brødet er kjempegodt!!

men jeg lurer på, kli, er det kruskakli eller? ser no at jeg glemte helt å ha det i brødet, men gjorde visst ingenting:p

Nannah 10-02-11 15:06

Kli er Kruskakli/Hvetekli:)

christinal 13-02-11 15:05

Nå har jeg prøvd dette og tusen tusen takk for en hærlig oppskrift, dette smakte og så ut som brød(ble litt lavt så jeg hadde sikkert for stor form) men det ble en helt suuuuuuper smak på det altså.
Endelig ett brød etter min smak

Orkide 02-01-12 00:01

Dette brødet skal jeg bake igjen i løpet av uka.

Har leita her inne og endelig fant jeg igjen oppskriften:)

FrøkenFjong 08-01-12 00:49

Dette har nå blitt vårt faste brød her i huset! Litt mye arbeid med å male opp nøtter og frø, men absolutt verdt hvert minutt det tar!!!

Gjorde foresten en liten vri på det i dag, brukte det som pizzabunn.....smakte helt nyyyyydelig. Beste pizzabunn-erstattningen jeg har brukt (og da har jeg prøvd litt forskjellige).
Delte (det ferdige) brødet i skiver på langst (laaange skiver) og hadde pizzafyll og ost på. Inn i ovnen på 230 C i 8-10 min. Mmmmmmm...........:D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:13.