![]() |
Sv: Nannahbrød
Takk :D
|
må jo prøve dette også :)
|
Har brødene i ovnen nå, og det ser veldig lovende ut! Men jeg tror jeg har litt for store former :P Jaja, man lærer så lenge man prøver!
Tusen takk for gode oppskrifter! :) |
Vel, jeg har bommet fullstendig på ovnen tydeligvis... Har ikke varmluftsovn, så jeg leste en plass på nettet at "oversettelsen" fra varmluftsovn til vanlig var å trekke fra 20 grader. Nå har brødene stått inne i to timer, og de nærmer seg ferdige snart (men bare fordi jeg skrudde opp ovnen 20 grader for 20 min siden). Så tips til andre uten varmluftsovn vil være å ikke følge mitt eksempel, hehe...
|
Hva er fiberhusk? Hvor får jeg kjøpt det?
|
Sitat:
Men jeg har et nytt spørsmål. De hele solsikkekjernene, skal de bløtlegges elle kan de bare brukes som de er?? Trenger svar kjapt, for jeg har tenkt å lage dette brøet i kveld. |
Solsikkekjerner uten skall!! Brukes som de er:)
Kjøp Møllerens (Rema) de har minst karber.. |
Sitat:
Steketemp skulle vært 180-185 g |
Sitat:
|
Jeg har bakt brødet nettopp og det ser helt fatastisk ut! Gleder meg til å smake:) Jeg byttet ut rømme, og tilsatte 60g linfrø og minsket litt på solsikke (siden jeg ikke hadde mer enn 70g her!).
Men herlighet for et kaloririkt brød det blir! Har akkurat regnet ut at det er 3601 kcal i hele brødet! Mye!:eek: Tror det holder med en brødskive av gangen! :p |
Mmmm for ett fantastisk godt brød som ikker faller ifrahverandre:)
Hadde min egen lille vri siden d var ganske så tomt i skapene:confused: Jeg hadde ikke 1 beger creme fraishe,vallnøtter og kli i, men brødet ble helt supert godt:) Hadde endel splenda i så brødet ble en søt variasjon og så tilsatte jeg smeltet smør. Mannen i huset spiste og skrøydet! Dette var snadder,endeligt noe nytt å ha i matpakken. Du er jammen meg flink til å prøve å lage ting. Fortsett me det:p Jeg prøver etter hvert;) |
Kaloririkt...ja, men iNGEN tomme kalorier fra dårlig fett og hvitt mel.
Derimot er det proppfult av næring som kroppen har bruk for.:) |
Hm, denne må jeg prøve en dag. Jeg har ikke prøvd lavkarbobrød med gjær før.. Spiser forsvinnende lite slik, bare prøver en og annen oppskrift nå og da..
|
Dette er mitt faste brød. Synes det er den beste brødoppskriften jeg har laget:)
|
Brødet lignet veldig på proteinbrødet.. Ser nesten likt ut.. Sikker på at du trenger gjær i oppskriften?
|
Gjær er en smaksak...jeg bruker ikke det lenger, men den gang oppskriften ble til var vi sugene på brød som lukta brød:)
...aner ikke om disse er lik proteinbrødet...det har jeg aldrig laget:) |
MMmmm.. godt brød, men syns ikke det heva seg med gjæren, så jeg bruker nok bakepulver neste gang ;)
Men veldig godt på smak ;) |
Gjæren trengs egentlig ikke...mest for å gi smaken av brød den:)
|
dette brødet er kjempegodt!!
men jeg lurer på, kli, er det kruskakli eller? ser no at jeg glemte helt å ha det i brødet, men gjorde visst ingenting:p |
Kli er Kruskakli/Hvetekli:)
|
Nå har jeg prøvd dette og tusen tusen takk for en hærlig oppskrift, dette smakte og så ut som brød(ble litt lavt så jeg hadde sikkert for stor form) men det ble en helt suuuuuuper smak på det altså.
Endelig ett brød etter min smak |
Dette brødet skal jeg bake igjen i løpet av uka.
Har leita her inne og endelig fant jeg igjen oppskriften:) |
Dette har nå blitt vårt faste brød her i huset! Litt mye arbeid med å male opp nøtter og frø, men absolutt verdt hvert minutt det tar!!!
Gjorde foresten en liten vri på det i dag, brukte det som pizzabunn.....smakte helt nyyyyydelig. Beste pizzabunn-erstattningen jeg har brukt (og da har jeg prøvd litt forskjellige). Delte (det ferdige) brødet i skiver på langst (laaange skiver) og hadde pizzafyll og ost på. Inn i ovnen på 230 C i 8-10 min. Mmmmmmm...........:D |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:13. |