Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Eit spørsmål til dere som har lavkarbo som livsstil, og ikkje er i ketose lenger (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28125)

Carisma 14-09-09 21:12

Sv: Eit spørsmål til dere som har som livsstil lavkarbo, og ergo ikkje er i ketose le

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Chunky (Innlegg 769563)
hva slike som deg er bygget opp av.

Med slike som deg snakker vi insulinrestistente? Jeg venter også spent på svar på det :spent:

Photobscura 15-09-09 02:48

Sv: Eit spørsmål til dere som har som livsstil lavkarbo, og ergo ikkje er i ketose le

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 770010)
Med slike som deg snakker vi insulinrestistente? Jeg venter også spent på svar på det :spent:

Jo, men jeg er ikke medisinert en gang ... :o
Nå er det mindre enn halvannen måned før jeg skal til Dr Willumsen, da! Det blir også svært spennende :D

Homer Simpson 18-09-09 13:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Chunky (Innlegg 769075)
Lavkarbo er en fantastisk, sunn livsstil, og en fabelaktig måte å redusere vekten. Men man kan ikke helt la være å følge med på kaloriene...

Flott innlegg!

Husker du hvor mange kcal du lå på pr dag i starten av slankingen?

Chunky 19-09-09 14:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Homer Simpson (Innlegg 771763)
Flott innlegg!

Husker du hvor mange kcal du lå på pr dag i starten av slankingen?

Jeg lå på 1200-1600 kalorier per dag de første månedene. Dette er lite, men så gikk det jo radig også da. 27 kilo på 5 måneder. Men jeg var veldig bevisst på å få i meg nok proteiner for ikke å miste for mye muskler. Nå ligger jeg på et mer normalt nivå, ca 2200-2800 kalorier og 0-80 gram kh, uten å legge på meg igjen. Jeg spiser fortsatt aldri poteter, ris, pasta eller brød, men jeg unner meg gjerne en cortado eller latte og ferdigdressinger i salatbarer, saus på restaurant, lavkarbopølser, farsemat, kjøpekarbonader osv. En periode spiste jeg mye lavkarbobrød, men det har jeg oppdaget binder mye vann i kroppen.

Rangelet 19-09-09 16:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Chunky (Innlegg 772050)
Jeg lå på 1200-1600 kalorier per dag de første månedene. Dette er lite, men så gikk det jo radig også da. 27 kilo på 5 måneder. Men jeg var veldig bevisst på å få i meg nok proteiner for ikke å miste for mye muskler. Nå ligger jeg på et mer normalt nivå, ca 2200-2800 kalorier og 0-80 gram kh, uten å legge på meg igjen. Jeg spiser fortsatt aldri poteter, ris, pasta eller brød, men jeg unner meg gjerne en cortado eller latte og ferdigdressinger i salatbarer, saus på restaurant, lavkarbopølser, farsemat, kjøpekarbonader osv. En periode spiste jeg mye lavkarbobrød, men det har jeg oppdaget binder mye vann i kroppen.

Nesten det samme. Har tatt av så mye kilos de siste 4 månedene at mormor og morfar ikke kjente meg igjen i butikken lol lol. :confused: :o Jeg teller ikke kalorier eller karbos, bare spiser for det meste rent kjøtt og grønnsaker. Unner meg lav karbo vaffler med Johanneskjernemel og syltetøy. Kan ikke spise meieriprodukter eller gluten, så for meg er det ingen bønn om kroppen skal fungere :p

Filakia 21-09-09 13:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rangelet (Innlegg 772082)
Nesten det samme. Har tatt av så mye kilos de siste 4 månedene at mormor og morfar ikke kjente meg igjen i butikken lol lol. :confused: :o Jeg teller ikke kalorier eller karbos, bare spiser for det meste rent kjøtt og grønnsaker. Unner meg lav karbo vaffler med Johanneskjernemel og syltetøy. Kan ikke spise meieriprodukter eller gluten, så for meg er det ingen bønn om kroppen skal fungere :p

Hva bruker du som fettkilde, siden du ikke spiser meieriprodukter (smør)? Cocosa og planteoljer? Eller kan man få i seg nok fett gjennom kjøttet? (avhengig av fettinnhold i kjøttet, selvsagt...). Bare nysgjerrig, for jeg ser selv at det går veldig mye i meieriprodukter her, ikke bare for fett, men også proteiner.

Rangelet 25-09-09 01:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Filakia (Innlegg 772745)
Hva bruker du som fettkilde, siden du ikke spiser meieriprodukter (smør)? Cocosa og planteoljer? Eller kan man få i seg nok fett gjennom kjøttet? (avhengig av fettinnhold i kjøttet, selvsagt...). Bare nysgjerrig, for jeg ser selv at det går veldig mye i meieriprodukter her, ikke bare for fett, men også proteiner.

Jeg spiser rundt 250-400 gram kjøttdeig/kyllingkjøttdeig/nakkekoteletter stort sett hver dag. Det funker vil jeg tro. Ellers kan man jo knaske noen nøtter for å supplere med fett.

Problemet mitt er at jeg liker dietten så godt at jeg ikke helt klarer å komme ut av ketose. Er ubehagelig å spise ting med mye karber i, kroppen reagerer dårlig på det.

Filakia 25-09-09 10:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rangelet (Innlegg 774362)
Jeg spiser rundt 250-400 gram kjøttdeig/kyllingkjøttdeig/nakkekoteletter stort sett hver dag. Det funker vil jeg tro. Ellers kan man jo knaske noen nøtter for å supplere med fett.

Problemet mitt er at jeg liker dietten så godt at jeg ikke helt klarer å komme ut av ketose. Er ubehagelig å spise ting med mye karber i, kroppen reagerer dårlig på det.

Jeg vet ikke, vil kanskje tro det er for lite fett i kjøttdeig og kyllingkjøttdeig? (Sistnevnte har 6-7% om jeg husker riktig, og kjøttdeig har vel inntil 14%). Så avhenger det jo av om/hva man bruker av stekefett (smør/olje/cocosa osv.). Men altså, så lenge det funker for deg, så er det jo topp! Jeg ser bare at mange andre er opptatt av å få i seg mye fett.

Rangelet 25-09-09 19:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Filakia (Innlegg 774446)
Jeg vet ikke, vil kanskje tro det er for lite fett i kjøttdeig og kyllingkjøttdeig? (Sistnevnte har 6-7% om jeg husker riktig, og kjøttdeig har vel inntil 14%). Så avhenger det jo av om/hva man bruker av stekefett (smør/olje/cocosa osv.). Men altså, så lenge det funker for deg, så er det jo topp! Jeg ser bare at mange andre er opptatt av å få i seg mye fett.

Aner ikke hvor mye fett det er i kjøttdeig osv. Men det funker utrolig bra iallefall. Kjenner meg mett lenge. Trenger 1-2 måltider daglig uten å sulte. Men klart det kan være lurt å spise flere måltider om man orker mat på alle døgnets tider ;)

Insyga 05-06-11 01:37

Sv: Eit spørsmål til dere som har lavkarbo som livsstil, og ikkje er i ketose lenger

Da jeg begynte på lavkarbo i fjor høst, så gomlet jeg svensk fløteost, og MYE kalorier, men jeg gikk ned 10 kg på tre uker. Men så begynte jeg på the diet solulution program, meg 20%fett, 35%karb, og 45%protein, med 7 måltider pr dag, kun naturlige råvarer og kaloritelling, og oppmåling av måltidene, og la på meg 8 kg på 8 uker!! skjønner ingenting :O

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18.