![]() |
Sv: MCT- Olje VS Kokosolje
*gjenoppdage tråden*
Denne oljen må jeg prøve! Men utifra sitatene Nille kom med.. Så skjønner jeg det slik at denne oljen ikke gir langvarig energi, fordi den går rett til leveren, og ikke går igjennom vanlig forbrenning? Eller er jeg helt på jordet da? Og man skal altså ikke ta den på tom mage? Tror jeg skal gi denne en sjanse, jeg har hatt mye hudproblemer i det siste (har aldri hatt det før). 1 ss på morran. Kanskje jeg skal begynne med smoothie igjen til frokost? *fundere* Men man må altså på apoteket fremdeles? |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Jeg trodde det var en sannhet med modifikasjoner at den ikke smaker noe, men det gjør den jaggu ikke! Ingen lukt, ingen smak. Merkelig!
|
Sitat:
Da har jeg offisielt bestemt at jeg starter med smoothie til frokost igjen! :cool: Nille - takk for svar! Kroppen min er ikke så vant med fett de siste 3 ukene.. Egentlig ikke så vant med så mye mat egentlig. Tror jeg har ligget på skammelige 1000 kalorier om dagen, ellernoe sånt, pga elendig matlyst (igjen pga. stress) Men nå tar jeg et aldri så lite skritt i riktig retning igjen :ja: |
Da har jeg vært på apoteket og bestilt.. får for lite fett igjennom maten (tror jeg så ganske sikkert).
186 kroner for 1/2 liter og kan hentes på mandag ;) |
Ohoi! Stor prisforskjell, ser jeg! Jeg betalte 224,- for samme mengde! :eek:
|
Sitat:
|
Sitat:
Handlet på Apotek 1 i Oslo :) |
Betalte 282,75 for 1 l MCT Gold fra www.norkost.no - hentet den på posten her i uka. Nå kan jeg ikke finne den på nettsidene deres - mulig at de er utsolgt?? www.internutrition.no har også MCT-olje.
Hvordan kvaliteten er i forhold til apotekets, vet jeg ikke - da må man vel teste de forskjellige og se om man merker noen forskjell. Denne smaker heller ikke noe, sikkert grei å bruke i smoothies! |
Sitat:
|
På apoteket heter den bare MCT oil/olje, - ikke noe merkenavn...:)
|
Sitat:
Ah, okei :) Ut og kjøpe etterpå :ja: |
Dumt spørsmål, men er det noe jeg bør ta på induksjon?
|
Bør og bør..... det er ingen nødvendighet. Det er et kost tilskudd på linje med kokosolje. Det skader iallefall ikke å ta det ! :D
|
MCT-oljen fra http://www.internutrition.no/produkt...c2=&prodid=117 smaker en ørliten anelse kokos. Fikk faktisk en flaske ekstra gratis pga noe sen levering, snakk om service. Les mer om den oljen som de selger her.
http://www.pvldirect.com/products_mct_oil.html Jeg fikk den i dag, så jeg kan ikke uttale meg om effekten...ennå. Jan. |
Olje på tom mage gir altså løs mage.. Hmm må være et bra middel mot forstoppelse det da. I sær kombinert med en stor dose kunstig søta mentos.. :D
|
:ja: :p :o
|
Kanskje jeg er heldig, men jeg har ingen problemer med MCT-olje på tom mage, hverken magekramper eller løs mage. Og jeg drikker faktisk ganske mye av dette stoffet, simpelthen fordi flasken er rimelig umulig å helle fra, så jeg drikker rett fra tuten og 'føler' meg fram til hva som er en spiseskje eller to.
Jan. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Hei! Jeg lurer på hva mct-olje er og hva som er bra med den. Og hvor får man kjøpt den? Er ny på kuren og lurer på alt!!
|
Sitat:
|
*dytte*
|
Noen som har noen tips til hva man kan ha MCT-olje oppi... altså hva slags mat... Smothies er en favoritt, har jeg skjønt, men andre ting? Og kan man steke i den?
Og hva koster en hurtigmikser..? Det er kjekt å ha hvis jeg skal lage smothie... |
MCT er også mye anbefalt i kroppsbyggerkretser - brukes når de skal ned i vekt/bli kvitt underhudsfettet :)
Sakset fra forumet på iform.no (utelot en del som allerede er nevnt her): "MCT olje er fremstilt fra tropisk oljer.(kokosnøtter og palme olje) Disse fettsyrene har en unik måte og produsere energi på. Oljen blir raskt tatt opp i kroppen for å da bli brukt som energi. Det beste er at oljen ikke blir ikke lagret som fett i kroppen. MCT oljen inneholder ingen essensielle fettsyrer. Oljen kan være bra for mennesker og atleter for å brukes som tilskudd på en lav karbohydrat diett eller ved spesielle anledninger. For mye MCT kan ha en negativ effekter, for mye MCT olje binder til seg albumin protein som er viktig for andre transport oppgaver i blodet, som å transportere vitamin E, aminosyrer og andre stoff." les hele saken her |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:21. |