![]() |
Sv: Cornelias lavkarboloff!
Sitat:
Takk skal du ha! |
Opsideisi!
Det kokosnøttmelet jeg bestilte var ikke så lurt. Red Mill inneholder 28,6 g karbohydrater pr 100 g, og da er det ikke fullt så lavkarbo lenger. Jeg vet jo at man skal være oppmerksom på det med porsjoner når man leser amerikanske innholdsdeklarasjoner, men jeg glemte det litt i farten. Så det står at melet inneholder 4 g nettokarber, men det er pr porsjon, altså 14 g. :( Så nå skal jeg sjekke Aman Prana veldig godt før jeg bestiller - har sendt mail :) |
Sitat:
|
Hvis det står 4 % skulle det jo være ganske klart. Det er tall det ikke går an å tulle med, liksom :)
Jeg testet melet på Drop Biscuits, og det smaker litt kokos, så jeg tenker Red Mill blir reservert for søt bakst. Det passer litt bedre med kokossmak da. Og så gjør det ikke så mye om det er litt mer karber i søte ting siden de ikke utgjør hele måltider, men bare kos utenom. Ah, problem solved! :D |
Sitat:
Du kan sikkert kutte ut/kutte ned på sukkererstattningene i noen av oppskriftene også. Når kokosmelet er søtere. |
Hei :-)
Er det mulig å bytte ut kokosmelet med soyamel? Hva blir så forholdet isåfall? |
|
mulig jeg må prøve å bake dette brødet... forige lavkarbo loff jeg prøvde meg på smakte bare bløtkakebunn og jeg HATER bløtkakebunn... savner brød som smaker brød og ikke kake eller frø... skal prøve dette i kveld tror jeg :D
|
Er redd dette kan gi litt kake konsistens. Kokosmel er ganske søtt. Blir ganske kompakt dette
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22. |