![]() |
Sv: First Price bacon
Jeg ser alltid på både innholdsfortegnelse og næringsinnhold. Det sukkeret sniker seg inn overalt.
Jeg husker ikke hvilke som ikke inneholder sukker/glukose/dextrose, men det var i alle fall noe. Ulempen er at det ofte er dyrt, derfor har First Price vært et bra alternativ siden det var sukkerfritt. Inntil nå. Det er også en type på Eurocash på Svinesund, men det er så lenge siden jeg handlet der at jeg husker ikke hvilket. |
Gleder meg til dere får svar på mailene deres...............
|
Ja, dette var en spennende tråd! Gleder med til å høre hva de svarer. :D
|
Sitat:
|
Jeg har fått svar:
Hei Baconet inneholder så lite sukker at det avrundes til 0,0 karbohydrat g per 100 g (altså under 2,5 promille av nettovekten av varen). Vi deklarer innholdet da sukker inngår som en bestanddel av krydderet. Næringsinnhold per 100 g skal tilbake på etiketten. I dette tilfellet har det dessverre skjedd en feil fra vår side. Beklager! Håper dette er svar på dine spørsmål. Dette produktet er absolutt lavkarbo :) Vennlig hilsen Unil forbrukerkontakt |
2,5 promille kan jeg leve med :ja:
|
Jeg fikk svar i går også, identisk til det Viclin fikk ;). De har tydeligvis laget en lavkarbo-kundespørsmåls-mal :p
Jeg kan også leve med 2,5 promille, altså. Men mener de med dette at det alltid har vært sukker? Bra varedeklarasjonen kommer tilbake, altså. Blir like frustrert hver gang jeg finner matvarer sm mangler det. Kan alltids se hvor langt ut i ingrediensene sukker/stivelse er lista opp, men det blir jo ren gjetning. |
Mulig det alltid har vært sukker, men det har i alle fall ikke stått på innholdsfortegnelsen før. Jeg skal sjekke med min gamle pakke. Godt det bare var en glipp med næringsinnholdet, for jeg kjøper kun varer det står oppgitt næringsinnhold på.
|
Gilde er slappe med innholdsfortegnelsen. Men en kan finne den på nett.
Men hvem får sjekka den da en står foran kjøledisken da? :veitikke: http://www.gilde.no/tips_og_raad/naeringsinnhold/ |
At man får sjekket på nett er i alle fall bedre enn at det ikke er oppgitt i det hele tatt, ja. Men som du sier, står man i butikken velger man jo gjerne heller andre alternativ.
|
Fikk samme svar som dere i dag:
Sitat:
|
Sitat:
|
hvor mange bacon strimler var det i hver av de pakkene du kjøpte 60 stk av..?
|
Mitt bacon spruter adskillig mindre nå når jeg kun bruker teflon panne å steke i. Før stekte jeg i jernpanne....
|
Jeg bruker teflonpanne, og opplever ikke at det spruter.
|
Teflonpanne her også, ikke noe spruting ;)
|
Eller legg alufolie på et stekebrett, så baconskiver. Og alufolie oppå og stek i stekeovnen på 225 grader.
|
Sitat:
|
LOKK på panna
|
eller hva med dette sunne arnternativet til bacon?
http://www.nortura.no/nyhetsarkiv-20...287-12625.html les hva det står på linken.. |
Det spruter mer ja. Måtte begynne på min First-prisebacon i dag, da jeg gikk tom for Skogsbacon.
Måtte stå lenger unna komfyren, og tørke veggen bak etterpå. :P Skogsbacon er bedre.. |
Bør ha skuddsikker vest og vernebriller fant jeg ut i dag. *urk*
|
I Euroshopper sitt Bacon står det ingenting om sukker, men det kan jo selvsagt inneholde det likevel ??
|
Tipper jeg går tilbake til Skogsbacon fra Gilde over helga, det er tykkere.
|
Flott tråd! Var kjempenervøs for at jeg hadde kjøpt helt feil bacon nå. Og er kun på min andre dag på Ketolyse-kuren. Er livredd for å gjøre noe galt, så nå har jeg lest meg snart halv ihjel på siden her. Men fantastisk mange bra tips her må jeg si! :D
:heia: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:08. |