Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   First Price bacon (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27785)

Viclin 30-08-09 18:12

Sv: First Price bacon

Jeg ser alltid på både innholdsfortegnelse og næringsinnhold. Det sukkeret sniker seg inn overalt.

Jeg husker ikke hvilke som ikke inneholder sukker/glukose/dextrose, men det var i alle fall noe. Ulempen er at det ofte er dyrt, derfor har First Price vært et bra alternativ siden det var sukkerfritt. Inntil nå.
Det er også en type på Eurocash på Svinesund, men det er så lenge siden jeg handlet der at jeg husker ikke hvilket.

Jannicke 31-08-09 09:39

Gleder meg til dere får svar på mailene deres...............

sma 31-08-09 12:15

Ja, dette var en spennende tråd! Gleder med til å høre hva de svarer. :D

Pearl 31-08-09 13:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av muskatt (Innlegg 761481)
Jeg var i Sverige i sommer og kjøpte 60(!)) pk med nydelig (sprutefri:)) bacon, 10 kr pakken! Litt pinlig å legge på disken, men nå har vi for mange mnd fremover.

Jeg skulle ønske at Sverige kunne komme litt nærmere stavanger.

Viclin 01-09-09 21:19

Jeg har fått svar:

Hei

Baconet inneholder så lite sukker at det avrundes til 0,0 karbohydrat g per 100 g (altså under 2,5 promille av nettovekten av varen). Vi deklarer innholdet da sukker inngår som en bestanddel av krydderet.

Næringsinnhold per 100 g skal tilbake på etiketten. I dette tilfellet har det dessverre skjedd en feil fra vår side. Beklager!

Håper dette er svar på dine spørsmål. Dette produktet er absolutt lavkarbo :)

Vennlig hilsen
Unil forbrukerkontakt

trillian78 02-09-09 06:33

2,5 promille kan jeg leve med :ja:

Photobscura 02-09-09 10:11

Jeg fikk svar i går også, identisk til det Viclin fikk ;). De har tydeligvis laget en lavkarbo-kundespørsmåls-mal :p

Jeg kan også leve med 2,5 promille, altså. Men mener de med dette at det alltid har vært sukker?
Bra varedeklarasjonen kommer tilbake, altså. Blir like frustrert hver gang jeg finner matvarer sm mangler det. Kan alltids se hvor langt ut i ingrediensene sukker/stivelse er lista opp, men det blir jo ren gjetning.

Viclin 02-09-09 10:22

Mulig det alltid har vært sukker, men det har i alle fall ikke stått på innholdsfortegnelsen før. Jeg skal sjekke med min gamle pakke. Godt det bare var en glipp med næringsinnholdet, for jeg kjøper kun varer det står oppgitt næringsinnhold på.

Anom 02-09-09 13:30

Gilde er slappe med innholdsfortegnelsen. Men en kan finne den på nett.
Men hvem får sjekka den da en står foran kjøledisken da? :veitikke:

http://www.gilde.no/tips_og_raad/naeringsinnhold/

Viclin 02-09-09 13:32

At man får sjekket på nett er i alle fall bedre enn at det ikke er oppgitt i det hele tatt, ja. Men som du sier, står man i butikken velger man jo gjerne heller andre alternativ.

Bixen 02-09-09 17:12

Fikk samme svar som dere i dag:

Sitat:

Hei

Baconet inneholder så lite sukker at det avrundes til 0,0 karbohydrat g per 100 g (altså under 2,5 promille av nettovekten av varen). Vi deklarer innholdet da sukker inngår som en bestanddel av krydderet.

Håper dette er svar på ditt spørsmål. Dette produktet er absolutt lavkorbo :)
Vennlig hilsen
Unil forbrukerkontakt
Da får det jo være ok de få gangene jeg spiser bacon! :D

bumbleroot 04-09-09 23:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av muskatt (Innlegg 761481)
Hmmm..jeg synes FP bacon smaker ikke spesielt godt. Det har vært seigt og med brusk. Itillegg spruter det fett alle veier når jeg steker det, barna får ikke være på kjøkkenet. Er det bare jeg som har vært uheldig ? Kanskje må gi det en sjangse til.

Jeg var i Sverige i sommer og kjøpte 60(!)) pk med nydelig (sprutefri:)) bacon, 10 kr pakken! Litt pinlig å legge på disken, men nå har vi for mange mnd fremover.

jeg er også plaget med at FP baconet spruter noe aldeles forferdelig. Livsfarlig jo :eek:

SunnhetMedSirrup 04-09-09 23:38

hvor mange bacon strimler var det i hver av de pakkene du kjøpte 60 stk av..?

Jabba 05-09-09 09:13

Mitt bacon spruter adskillig mindre nå når jeg kun bruker teflon panne å steke i. Før stekte jeg i jernpanne....

Viclin 05-09-09 10:44

Jeg bruker teflonpanne, og opplever ikke at det spruter.

Photobscura 05-09-09 11:09

Teflonpanne her også, ikke noe spruting ;)

Gerd 05-09-09 11:11

Eller legg alufolie på et stekebrett, så baconskiver. Og alufolie oppå og stek i stekeovnen på 225 grader.

bumbleroot 06-09-09 15:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 764961)
Mitt bacon spruter adskillig mindre nå når jeg kun bruker teflon panne å steke i. Før stekte jeg i jernpanne....

bruker teflon panne jeg og, men det spruter like herlig for det. Har ikke det problemet med noen andre bacon merker.

SunnhetMedSirrup 06-09-09 15:59

LOKK på panna

SunnhetMedSirrup 07-09-09 07:21

eller hva med dette sunne arnternativet til bacon?

http://www.nortura.no/nyhetsarkiv-20...287-12625.html

les hva det står på linken..

Anom 07-09-09 13:23

Det spruter mer ja. Måtte begynne på min First-prisebacon i dag, da jeg gikk tom for Skogsbacon.
Måtte stå lenger unna komfyren, og tørke veggen bak etterpå. :P

Skogsbacon er bedre..

Anom 20-09-09 12:32

Bør ha skuddsikker vest og vernebriller fant jeg ut i dag. *urk*

gamlasnyeliv 20-09-09 12:55

I Euroshopper sitt Bacon står det ingenting om sukker, men det kan jo selvsagt inneholde det likevel ??

Anom 20-09-09 12:57

Tipper jeg går tilbake til Skogsbacon fra Gilde over helga, det er tykkere.

RosaMilla 22-09-09 23:15

Flott tråd! Var kjempenervøs for at jeg hadde kjøpt helt feil bacon nå. Og er kun på min andre dag på Ketolyse-kuren. Er livredd for å gjøre noe galt, så nå har jeg lest meg snart halv ihjel på siden her. Men fantastisk mange bra tips her må jeg si! :D

:heia:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:08.