![]() |
Sv: Alternativ til brokkoli og andre grønnsaker
Ingen som spiser asparges da?? Det er jo sinnsykt godt! :D
Jeg griller dem eller steker dem i panna med litt smør og grillkrydder. En skvett fløte over er også veldig bra! ;) 1,1 gram karbo pr 100 g. Noen som vet karboinnholdet i nykål forresten?? |
Skulle gjerne ete asparges! Men eg toler det ikkje. Det smakar godt, men magen min går aldeles bananas av det. :o
|
Nei da er det best å holde seg unna! ;) Synes bare det var litt rart at ingen andre hadde foreslått det! :)
|
Sitat:
|
Å, jo, jeg elsker smørstekt asparges! Problemet her er å finne de spiselige.. Hver 10.gang jeg handler finer jeg de sprø og spiselige..
|
De fleste stedene jeg handler så er de ferske og fine. Er de ikke det så kjøper jeg ikke. :) Jeg har hvertfall fått helt dilla! Skjærer dem opp og bruker i wok også! :)
|
Jeg har begynt å lage "kålspaghetti"...... høres helt sprøtt ut, men prøv det! Tynne skiver/strimler av nykål kokes i lettsaltet vann et par minutter.
Og "blomkålris" er kjempegodt. Riv blomkålen grovt og stek i smør noen minutter (den skal ikke bli til mos, men se ut mer som ris)- gjerne sammen med det du liker av grønnsaker, sopp, krydder, kjøtt/kjøttdeig. Eller uten alt dette, bare med krydder.:sikle: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:34. |