![]() |
Sv: Pavlova
Ja, den var nok for mye stekt. Normalt sett må jeg alltid steke ting lenger enn angitt, men på denne satte jeg på akkurat tid. På den var det tydeligvis for lenge for min ovn.
|
Sitat:
Jeg syntes også at sukrinen ble isete og rar når jeg brukte bare Sukrin, men nå jeg tok 100g sukrin og 1 gram stevia (1 portsjons pakke) ble den mye bedre. |
Jeg laget denne i dag, og jeg lurer på hvorfor man har johannesbrødkjernemel i? Vanlig Pavlova er jo sukker, eggehvite og eddik.. ihvertfall den jeg lager. Hehe, lagde!
|
Jeg har også Maizenna i min vanlige Pavlova, kan kanskje være derfor?
|
Ah, da skal jeg lage den en gang til, sånn som jeg pleier, bare bytte ut sukker med sukrin.
Den ble nesten helt ok, litt rart med den iskalde følelsen sukrinen gir, men kake er kake! |
JBK er for å sikkre en stiv smidig marengsmasse
|
Nannah, tusen takk for oppskrift, hadde aldri kommet på at dette gikk an å lage hvis det ikke hadde vært for deg!
|
Min svigrinne lager verndens beste pavlova kake som jeg har fått smaken på...., og nå skjønner jeg at jeg ikke trenger å sørge forevver. Denne blir nok min 17. mai kake i år, men bringebær og litt blåbær på toppen. gleder meg allerede.
|
Kan man f.eks bytte ut JBKM med fiberhusk?
Er helt ny på dette, og fiberhusk er alt jeg har for hånd av ekstra stivelse |
Vil det bli helt mislykket om jeg misker sukrin med natreen? Feks. 120 gr sukrin og resten nutreen? Vil den ikke bli sprø da tro? Liker ikke å bruke bare sukrin, greit å redusere den kalde smaken litt. :)
|
Vi hadde gjester i går og da lagde jeg pavlova til dessert. Jeg brukte kun eggehvitte, vanlig eddik og sukrin. På toppen hadde jeg vaniljekrem blandet med litt krem. Jeg har ikke fått kjøpt vaniljepulver enda, så jeg brukte en halv vaniljestang. Strødde oppskåret jordbær på toppen.
Den ble veldig god, men smakte ikke så mye. Skal prøve med bringebæreddik og salt i bunnen og få kjøpt vaniljepulver så blir det nok bra. |
Hei! Jeg prøvde meg på Pavlovaoppskriften over i dag ifm 17.mai. Ble helt mislykket. :( Vet ikke hva jeg gjorde feil. Brukte en blanding av sukrin og sukrinmelis. Kaka var som lysegrått sammenpresset sukker. Sprø, men sukkerknas og uspiselig. Kanskje min ovn er for varm? Marengsen fikk ganske fort farge, så jeg skrudde ned til 170 grader varmluft. Jeg er grønn på dette med lavkarbokaker ennå, men gir ikke opp. :)
|
Pavlova bør stå på lav temperatur over laaang tid for å oppnå best mulig resultat. Jeg laget også denne og satte i ovnen og den ble litt mørk. Fikk tips av en kamerat om å lage ny porsjon, sette ovnen på 100 grader og la den stå i 3,5-4 timer og den ble helt perfekt! :D
|
Hei! Så bra! :) Brukte du 100 grader og varmluft eller bare vanlig ovnsvarme? Sukrin-sukker eller sukrinmelis? Får prøve en gang til ved en passende anledning. ;)
|
Jeg brukte en blanding av sukrin og sukrinmelis faktisk.
Den ble kjempegod, og litt seig i midten. Anbefales! |
Jeg liker best Pavlova med vaniljekrem på toppen. I går lagde jeg LCHF-vaniljeis og den røra må da bare bli perfekt oppå her? Prøvde ikke selv, ble ikke tid, men det blir det nok neste helg.
Ingredienser (3-4 porsjoner): • 3 eggeplommer • 3 dl kremfløte • 3 ss sukrin (det funker nok enda bedre med sukrinmelis om du har det) • 3 skvetter flytende natreen • 10 dråper vaniljeessens (vaniljestang er best, bruk 2 stk) Fremgangsmåte: Pisk sammen eggeplommer, sukrin og flytende natren. Pisk til massen blir litt lys og luftig. Stivpisk kremfløte og vaniljeessens og ha det over med eggene. Med et par plater gelatin tror jeg dette ville blitt fantastisk. |
Gosj! Nå ble jeg sjessen! :ja:
|
Tusen takk for oppskrift på denne!
Jeg reduserte sukrinmengden i bunnen fra 175 til 75 gram, og den ble veldig god |
Denne skal jeg lage i morgen :) Satser på at den er søt nok for å dekke behovet til min gamle bestemor som ikke smaker annet enn søtt? Eller bør jeg ha ekstra sukrin i da? Tusen takk til Nannah som har laget lavkarbooppskrift på favorittkaken min :smile:
|
jeg blandet vist ingrediensene i for fort. Nå er det bare suppe :( Går det an å fikse, eller må jeg begynne på nytt?
|
Noen som har laget denne med stevia som eneste søtning?
|
Sitat:
|
Takk for tipset, men foreløpig holder jeg meg til det grønne alternativet :)
|
Re: Pavlova
Har også lyst til å prøve denne med Tagatesse, fikk den overhode ikke til med sukrin
|
Sitat:
Jeg lurte på om noen har prøvd å bake den med tagatesse ;) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:20. |