![]() |
Sv: Skeie ut en dag ... Erfaringer?
Sitat:
Eller, gratulerer med flott vektnedgang. Hver gang jeg skeier ut, får jeg søthunger i flere dager etterpå...det er det verste syns jeg, for da kan det være så vanskelig å komme helt på banen igjen. Lykke til videre :) |
Sv: Skeie ut en dag, noen erfaringer?
...jeg er ihvertfall skremt vekk fra ideèn om å skeie ut den ene kvelden....vil jo ikke risikere å ødelegge en romantisk kveld med kjæresten...kjedelig å ligge med magekramper og hodevondt på hotellrommet....
Jeg skeier ut ved en annen anledning....for det KAN JO HENDE det funker bra for meg....det ville vært HIMMELSK:) Men...enn så lenge....salat og egg på denne frua..... Stå på alle sammen!!! |
jeg skjeia ut 4 dager, og første dagen var grusom. fikk skikkelig mageverk. la på meg 2.5 kg, som forsvant like fort som de kom på heldigvis! en så lang utskjeielse blir d nok ikkje igjen. men av og til blir det en liten utskjeielse.
|
Jeg tryna skikkelig i helga, og havnet ordentlig ute på galeien. Har faktisk ikke skeiet ut så mye på årevis! :eek: (det begynte med en liten is, og endre i smågodthylla på svinesund :mad:)
Min erfaring er at det viktigste er å få tømt musklene for karber igjen fortest mulig. En eller annen form for trening, spesielt styrke hjelper bra. Og gjerne på morgenen. Heldigvis kom jeg meg på spinning i dag tidlig, så får håpe det hjelper for egen del hvertfall :o |
Jeg vil tro at for de som vet de får problemer med å hente seg inn igjen bør absolutt tenke seg godt om før de skjeier ut !!!
Mye bedre med god samvittighet enn 2 kg i + ;) for dere som stadig har utskeielser.. jeg misunner dere litt, dere får det til å høres så enkelt ut.. |
Jeg hold på å få sjokk imorgest da jeg gikk på vekta +2,6 kg på 5 dager... Har skeia pittelitt ut bare... Med lavkarbo kake med litt sukker i... (og ikke mye kake, et lite stykke ganger 3 fordelt på tre dager...) Og litt frukt i godt selskap hos naboene de siste dagene i godværet.
Så nå er det total innstramming igjen, jeg som bevegde meg mot -9 kg!! Og det har tatt meg 3 mnd... Uff... Satser på at dem blir like fort borte som dem kom. Er på den tiden i syklusen i tillegg hvor jeg er mest hoven etc, rett før mensen kommer. Men alikevel!!!:mad: |
Sitat:
|
Sitat:
Skal veie meg etter mens, og forhåpentligvis er vekta på en bra plass da!!! |
Sitat:
Jeg har for min egen del bestemt meg for at jeg først og framst skal leve godt, jeg skal ikke behøve å lide for skjønnheten, hele ideen om "no pain no gain" er ganske avlegs spør du meg. Jeg tror aldri at jeg kan lykkes om jeg hele tiden skal være sint og skuffet på meg selv :) Og: Det er det jevne som drar -det er en evig sannhet :D Lykke til! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men gu så flott at du gikk ned igjen så fort, og mer enn hva du hadde gått opp på bare en uke!!! Superdupert! Det er jo vannet som samler seg og gjør at vi går opp. Jeg føler meg skikkelig pløsete nå, uff... Kjipe greier. Den syklusen den syklusen:o |
Hei ! Eg har nettopp kome heim frå ferie etter 3 veker. Prøvde til å begynne med å følge mitt daglege kosthold,men det var ikkje lett :( gjekk lens for brødet eg hadde med meg etter 4-5 dager. Så etter det vart det fint brød (var i Frankrike å valget var ikkje stort)og det vart mange gode middager med vin forrett og av å til dessert.Ellers holdt eg meg unna snop og is. Men nå er det rett tilbake på Atkins. Hadde lagt på meg 2 kg på denne tida og syntes ikkje det var så gale eg. Nå håper eg berre at det ikkje skal være for vanskeleg å komme tilbake . Gleder meg til å kunne ete riktigt igjen.
Tror nok me alle reagerer forskjelligt på ein sprekk. Så du får teste det ut ei gong du synes det er rette anledningen for det. Lykke til !! |
Heisan!!!
Eg og min mann har no vert på Ketolyse i 2 månader. Me har hatt noen utskeielser, med is og andre ting. Men me har reagert med luft i mage og diare. Men vekta har stoppet i ein dag eller to. men ellers har det gått fint. Men som sagt, reagerer folk forskjellig. Men eg trur det er godt med ein utskeielse innimellom.:) Du finner nok ut av korleis kroppen din reagerer en gong du og. Lykke ti videre!!!! |
Det er vel for det meste snakk om vektoppgang eller vektstans når man skeier godt ut, eller over lang tid her?
At jeg spiser en sjokolade på lørdag har neppe noe å si for vekta. |
Jeg skeia ut med Lasagne på lørdag og 2 kakestykker i bursdag på søndag - og når jeg veide meg i dag (torsdag er veiedag) viser fremdeles vekta ned.
|
Sitat:
|
Sitat:
Da jeg ut på høsten kutta ut meieriprodukter så stagnerte heldigvis vekta, og begynte sakte men sikkert å krype nedover igjen, og først rett rundt juletider, mange måneder senere var jeg tilbake på ca laveste notering fra det jeg gikk ned i utganspunktet da jeg la om til lavkarbo. ALDRI MER! |
Skal du først "skeie ut" så ville hvertfall jeg valgt å gjøre det med de riktige karbohydratene. Jeg mener det er viktig å holde et øye med kosthold og helse oppi det her, og ikke KUN se på vekta.
Skeie ut av og til i den grad at du øker karbo-innholdet, men med riktige karbohydrater, og ikke med brød, potet eller øl, som nevnt lengre oppe her er "flytende brød". |
Sitat:
Men, gode råd er noe andre enn TS kan ta med seg, uansett år og dato :) |
Sitat:
Unnskyld om det er et dumt spørsmål, men hva er TS? (jaa, jeg er blond... :rolleyes: ) |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:04. |