![]() |
Sv: Creme Fraiche egner seg IKKE til slanking!!
Sitat:
|
Sitat:
Det merkelige er vel at det tok dem så lang tid :) |
Sitat:
|
Siterer Arne Brimi: " Det fins berre EIN rumme." (Eller noe sånt) Med andre ord: Lettrømme er tull. Lett crème fraîche er også tull. Det fins ikke LETT - altså med mindre fett - utgaver, da er det et helt annet produkt, og hvem vil ha det?
Og tenk dere bare følgende: potetsalat uten poteter! Brød uten mel! Eller vent litt. . . |
:D haha
|
Sitat:
|
Sitat:
Her er en liste, dog for øyeblikket uten bilder... ) over de nye produktene. De er i små bokser mener jeg å huske, halvparten av den vanlige: http://www.tine.no/page?id=27&key=157905 |
Mail sendt, med noen tilfø*elser ang SANS serien som inneholder så sjukt m*e sukker og som markedsføres som slankemat.
|
Egentlig burde helseministeren fått et par brevbomber også... :rolleyes: Han stiller seg jo åpen til Snåsamannen, så hvorfor skulle han ikke vurdere noe så viktig som reelle årsaker til de store helsekøene her i Norge?
Tror kanskje jeg skal skrive et par mailer, jeg også. :D |
Åh- dette var spennende folkens!!
Kan ikke dere som skriver mailer legge ut mailadressene dere skriver til, så skal jeg hive meg på jeg også (forhåpentligvis alle her inne!!):) Jeg tenker også på å lage en underskriftskampanje der alle som har gått ned i vekt, og fått helsegevinst av å gå på lavkarbo kan skrive under på.. når vi er tilstrekkelig mange på lista kan vi sende den til forskjellige instanser.. Enig med at Synnøve kanskje er mer gira på å øke omsetningen sin ved å satse på "spesialefelt" enn Tine. Tine er som sagt tidligere her kjøpt og betalt av mattilsynet/helsedirektoratet og andre "hyggelige" instanser som alle jobber sammen for å holde oss syke og feite :/ men vi burde legge en slagplan hvordan opplyse det norske folk om denne fantastiske måten å endre livet sitt på!! Tenk alle "med-tjukkaser" som kanskje kunne blitt "med-tynnasser" og sunne og friske attpåtil!! |
Svar fra tine!
Dette kom i dag:
Sitat:
|
Jøss! Dette var da et overraskende positivt og "open minded" svar må jeg si.
Etter denne uttalelsen fra Tine, henger jeg meg på lasset om at det kan være lettere å påvirke Synnøve. Ellers synes jeg tråden var morsom og motiverende. :) |
Wow :D
Veldig bra tråd, ja :ja: |
Jøss, ja! Overraskende bra svar :D
|
Norske myndigheter kan aldri gå med på å anbefale lavkarbo. Tenk på alle arbeidsplassene fremstilling av bearbeidet mat skaper. Hvis alle begynner å spise rene, ubearbeidete produkter så ville en hel rekke arbeidsplasser gå tapt og dermed mindre verdiskapning. Ville vel vært bare tine som ville overleve og knapt nok de.
|
Hm. Anne Sofie på Sunnhetsbloggen er faktisk ikke negativ til mettet fett.
http://sunnhet.wordpress.com/author/bioann/ |
Sitat:
Vi ville fått behov for mer melk, flere melkebønder, flere meierier, flere i transportbransjen for å frakte melk, flere gårdbrukere, flere slakterier, flere kjøttprodusenter, nye matprodusenter og mer nytenking i matindustrien. :) |
Sitat:
*setter meg i drømmemodus* Tenk om... vi sluttet å dumpe så mye god mat, fikk drikke fetere melk, halverte importen av hvete, sukker og ris... tenk så mange nye og spennende treningssentere man må få i gang for alle lavkarbo folka som vil ha annerledes trening? mmmmm god tanke :) |
Men tenk på toro og stabburet som lever av å lage supper, gryteretter, pizza med mer. De måtte slutte med det.
Hvis vi spiser rent så vil bonden kunne levere rett til butikken, evt via ett slakteri. I dag går det fra bonden til slakter, til bearbeider som bearbeider det videre. Minst ett ledd ville blitt borte. Vi ville kanskje fått flere bønder som produserer kjøtt og grønnsaker men færre som produserer korn. Meieriet ville nok kanskje fått mer, men de måtte jo slutte med lettproduktene og det krever mer innsats å jo mer bearbeidet maten er. Transport, det som blir transportert av ferdigprodukter ville jo falt bort. Jeg er helt sikker på at vi ville miste arbeidsplasser hvis "alle" begynte å spise lavkarbo så jeg tror det ligger mye politikk i dette. |
Sitat:
Raps er vel omtrent det eneste som brukes lokalt til mat, det går til olje. Forøvrig ville i sluppet å se utviklingen som er i danmark og sverige hvor flere og flere kornåkre overtas av maisproduksjon. :( |
Kjempetråd dette her :)
He, he med mange humoristiske innslag :D |
Og tenk på alle de stakkars ernæringsfysiologene, slankepulverprodusentene, Grete Roede-kursholderne og så videre som mister jobbene sine! Huffameg!
Nei, jeg vet ikke helt, jeg. Mulig jeg er naiv, men dersom utviklingen går til mer bevissthet rundt et rent kosthold, så vil dette ta så lang tid, at nye stukturer i arbeidslivet vil dannes i prosessen ;) |
Dette var en gøy tråd. Ikke værst med så bra svar heller! (:
|
Jeg fikk også tilbake et sånt standardsvar, hvor det var slengt på en setning om at SANS-produktene er i henhold til statens anbefalinger. Jepp, kjempebra med anbefalinger om å spise masse mat med 6-10% sukker, mennesker har virkelig brukt for sukker hver eneste dag.
|
Skrev dette i dag, jeg.
Synes det er langt på tida at dere fjerner "Egnes ikke til slanking" på høyere fett produktene deres. Det finnes nå mange typer slanking, og dine produkter brukes av svært mange som lever lavkarbolivsstil og blir/er slank og sunn. Dessuten har folk snakket om disse dumme Creme Fraiche begere i over 2 år! Kom igjen! Med mindre du vil heller at alle vi som spiser lavkarbo dropper dine produkter? Hvis ikke dere som selger de produktene har mot til å si at de kan brukes som en del av et sunt kosthold, hvem nå skal gjøre det for dere?? :mad: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:32. |