Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Trening (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Hva slags benbygning har du ? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2689)

sommerfugl 22-03-05 17:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille
Ja, det kan du vel, men som regel vil de med tynne håndledd også ha tynne ankler og knær. Har du tynne ankler også er det vel et tegn på at du ikke har kraftig benbygning akkurat.

har du noen sånn ca-målestokk på ankler og knær..? :)

Nille 22-03-05 20:39

:nei: Sorry, var helt tilfeldig at jeg fant denne tabellen.....:o

Miriam 22-03-05 21:55

Jeg er akkurat 1.60 og er 15 cm rundt håndleddet. Er vel lett da?
Det kan iallefall stemme for det meste er lite på meg. Hender og føtter. Og det skal en svært lite vektøkning før det også vises.

Begod 23-03-05 09:58

Liten beinbyggning som forventet, som mann er det å ha 15 cm håndledd latterlig lite, har problemer med å finne klokkeremer som kan strammes nok.

MHM 23-03-05 10:47

Kjempefin tabell! :D :cool:
167 cm høy og 17 cm rundt håndleddet = kraftig beinbygning.
Og da ble jeg vel glad...eller? :p

Trøst Fedonisten: Tyngden på skjellettet vil jo legge seg som tørrstoff på Tanita. Ergo er kanskje ikke tallet ditt så lavt.... :snill: (ikke nedlatende! ;) )

Aline 02-05-05 09:26

artig... hvis jeg måler uten å stramme, så har jeg 16... dvs middels, og hvis jeg strammer litt, så har jeg 15.5 dvs lett... :confused: og jeg som trodde benbygningen min var kraftig? jaja... vi får se når emballasjen er borte :D

Lynx Lynx 08-05-05 22:04

hmm. ikke noe overraskende.

Jeg skjønte at jeg hadde tung beinbygning i 4. klasse, når alle vi tynne jentene stod på rekke og rad. Jeg var ikke radmager, men ikke fet heller, ikke da før puberteten. De andre veide allikevel ca 15 mindre enn meg, alle som en. Særlig irriterende var det at vi var like høye... jeg gråt en skvett husker jeg, men helsesøster tok tak i meg og sa: "Du skjønner vel at du har kraftig beinbygning vennen min, det er ikke for mye fett på deg."

Det var godt å høre, og med 18 cm om håndleddet og en høyde på 175 burde det bekreftes av tabellen. Så når jeg måler og veier, ser jeg mer på centimeter inn, enn på vekten.

gaupe

Amica 09-05-05 00:55

Måler dere "over" knoken sier du? Men det er jo sant, jeg har gått ned 8 kilo bare, men 3 cm over håndleddet. Det blir jo litt feil at jeg har tung beinbygning som overvektig, og middels som tynnere :o Men skjønner jo at dette bare er en indikasjon. Som hos andre er håndleddene noe av det spinkleste du kan finne på min kropp, støveletter uten glidelås kan jeg bare drøøøøømme om..:mad:

pysa 09-05-05 08:49

Tabellen bekrefter jo bare noe jeg alltid har visst. 175 cm og 17 cm... altså kraftig benb. Det husker jeg fra den gangen hoftene stakk ut ( les 15 år gammel) Jeg var tynn men brei pga av benbygningen... ikke mye jeg kan gjøre med det! men polstringen utenpå skal bort bort bort!!!!

dingpot 09-05-05 17:47

175 cm høy, og 15,5 cm rundt håndleddet. Jeg som alltid har trodd at jeg hadde kraftig beinbygning!!! :eek: Hehe! Jeg er jo liten til middels da jo! Jaja:p

chablis 15-07-05 12:10

17 cm rundt håndleddet og er 166 cm høy. Kraftig beinbygning, ja!

(Fotballegger har jeg også, og jeg som ønsker meg slike kule boots..):(

Lennor 15-07-05 13:06

Jeg er 169 og hadde 16 rundt håndleddet.... så da var vel jeg middels... synd jeg ikke er middels på resten, da :rolleyes: :p

Fjonken 19-05-06 11:41

Sv: Hva slags benbygning har du ?

Ja, da er det bekreftet.. 170 høy og 17 cm gir ekstra kraftig beinbygning. Da hadde fysioterapauten som målte beinbygningen min helt rett.. Beingrinda mi veier 14 kilo og det er laaaangt over gjennomsnittet.

Siljevanilje 20-05-06 23:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fjonken
Ja, da er det bekreftet.. 170 høy og 17 cm gir ekstra kraftig beinbygning. Da hadde fysioterapauten som målte beinbygningen min helt rett.. Beingrinda mi veier 14 kilo og det er laaaangt over gjennomsnittet.

akkurat likt som meg. men jeg vet både sånn for meg selv og fått det bekrefter av trener o.l. at min benbygning er mye tyngre enn gjennomsnittet. og i tillegg til dette , alle damene på mor sin side er breie og reltivt tunge i benbygningen.

Nille 21-05-06 09:47

Bare beina i knærne og leggene mine veier sikkert 14 kilo aleine........:(
..korte røtter - godt planta !

Fjonken 21-05-06 12:10

Nei vet du hva Nille. Det lille jeg har sett av deg via bilder viser en i mine øyne medium til spinkel person.. Nå må du se godt på deg sjøl i speilet. For det du ser ser i allefall ikke jeg..

Georgine 21-05-06 21:20

170 og 16 cm gir middels benbygning.. det stemmer med slik jeg ser ut :D

Nille 21-05-06 21:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fjonken
Nei vet du hva Nille. Det lille jeg har sett av deg via bilder viser en i mine øyne medium til spinkel person.. Nå må du se godt på deg sjøl i speilet. For det du ser ser i allefall ikke jeg..

:p Det er allerede fastslått at vår familie har særdeles kraftig benbygning. Også i følge tabellen. Ingen tvil der.

Har vel aldri i livet blitt kalt spinkel (kort ja, men spinkel aldri) - men tusen takk :D - skal prøve å glemme at du har dårlig syn og colabånner som dogger (dine ord, ikke mine) ;)

Er egentlig fornøyd med det jeg ser i speilet. Det jeg kan gjøre noe med har jeg gjort noe med, det jeg ikke kan (meisle av bein og skjøte på høyden) har jeg akseptert for lenge siden ! Har blitt en ekspert i fremheving av gode sider og kamuflasje av mindre gode !

.....da flagrer jeg videre da :D

Fjonken 21-05-06 23:19

Det er riktig opplegg Nille.. :)

Borealis 02-06-06 15:20

Jeg, med min 17(!) cm rundt handleddet, og 170 cm høyde, har visst ganske kraftig beinbygning...men det visste jeg jo fra før....;)

jeef-micro 02-06-06 17:03

Jeg har i mange år skydt påkraftig beinbygning jeg... er 160 og 15 rundt håndleddet, og det er jo liten... da må jeg finne meg en ny unskyldning

BiggestLooser 02-06-06 21:40

Hallo, folkens. Dette mitt forste innlegg her. Beklager at jeg ikke har norske bokstaver da jeg skriver paa jobbpc'en.

I folge denne tabellen saa har jeg middels benbygning, men jeg ligger tydeligvis paa grensen til kraftig. Jeg er 165 hoy og maaler 16,6 cm rundt haandleddet.

Egentlig en overraskelse siden jeg alltid har trodd at jeg hadde kraftig benbygning, men etterhvert som fettet smelter bort ser jeg at saa er ikke tilfelle.

Sees senere. Jeg skal reise til Thunder Bay snart. Haaper aa bli mer aktiv her.

donjuanwannabe 02-06-06 23:03

Jeg tenkte på en ting. Det blir vel litt misvisende å måle håndleddet for å måle skjelettet for de som er overvektige da vi har ett fettlag der også som gjør håndleddet større enn det er. Tabellen for skjelettstørrelse er vel tatt utgangspunkt i en kropp med idealvekt. Så da bør man helst måle håndleddet når man er slank så får man en bedre pekepinn hvilket skjelett man har. Ingen andre som har tenkt på dette?

Aadi 02-06-06 23:05

Jeg er 164 cm... og 15,2 cm rundt det høyre, og 15 cm rundt det venstre håndleddet. Har store knoker, og har derfor aldri brukket noe heller.... i følge fysioterapeuten. Har tynnere fingre enn de fleste jeg kjenner. Mine ringer passer dem på lillefingeren.

Men trodde jeg hadde middels benbygning, men i følge dette ser det ut som jeg har liten. Trodde igrunn ikke størrelsen på skjelettet sa noe om tyngden på det.... eller gjør det kanskje ikke det ?

sirimor 16-06-06 15:38

170 høy og 16,50 cm rundt håndleddet. På grensen til kraftig benbygning.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:31.