![]() |
Sv: Hvordan få i seg nok fett?
Jeg tror nok ikke det er uvanlig at smør har blitt en slags fellesbetegnelse på alt man smører på brødskiva. Men det er altså bare smør som er smør! Enten Tines meierismør eller setersmør, eller så finnes det noen velassorterte butikker som har Kvitseidsmør (nam!), og andre lokale typer
Men det skal i alle fall stå SMØR på pakka! |
Får man nok fett i seg dersom man tar tabeletter med essensielle fettsyrer?
|
kanskje om du tar 50 stk om dagen.
|
*prøver å la vær å tenke på omega-gulpen etter 50 kapsler*
|
Sitat:
:blinke: |
Der har sannelig jeg også lært noe nytt! :D Bruker soya soft jeg... Elsker smaken på den... Men nå blir det Meierismør istedet! :p
|
Vi har litt å lære:D Men man lærer jo så lenge man lever da!!:)
|
Folkens-kjøpte Tines meierismør i dag og det var nyyydelig å ha på brokkolien:DMelange er ute av huset!
|
Sitat:
|
Fett skal fett fordrive ;-)
|
Jeg klæsjer på meierismør på alt jeg spiser som er varmt, pluss at jeg steiker i det (baconet også). I tillegg bruker jeg gräddost i omeletter og på egg, og også en dæsj fløte i omelettene :)
edit: "smør på flesk" er det jo noe som heter, og det blir ikke lenger feil! En typisk frokost: steike bacon i smør, legge bacon til side, steike egg i det resterende baconfettet, slenge i mer smør om det trengs. Skjære flere skiver med ost og legge oppå eggene, stek under lokk. Før hadde jeg fått hjerteinfarkt bare ved tanken, men jeg synes det funker fint til frokost nå :p |
Hei! Dette er min andre dag. bacensvor? Bra?hva kan jeg drikke lett brus!?Saft?
må man trene mye i tilegg for å gå ned? Torild:) |
Bør man spise mye fett om man ikke er på ketosekuren men heller "vandrer rundt å prøver å bestemme seg for hvilken retning"?
Jeg er nok av de synderne som bruker margarin istede for smør, men det er av den enkle grunn at jeg blir sykt kvalm av smør. Men det kommer, må bare venne kroppen til å spise fett først:p |
Kanskje du kan, som jeg, ha nytte av at fettet smaker litt godt?
Så her er en oppskrift på Konfett :D - en grei måte å få i seg nok fett på 100 g cocosa ca 20 g kakao Vaniljeessens evt søtstoff om ønskelig En liten dæsj fløte ca 50 g kokosmasse eller evt litt hakkede nøtter/mandler Smelt alt i vannbad, ha i kokosmassen til slutt, rør godt og ha det hele i små konfektformer (tror jeg kjøpte på MENY, men vanlige muffinsformer går også). Sett i kjøleskapet for avkjøling. Disse ser litt merkelige ut, for de har en tendens til å skille seg litt. Men de er en grei måte å få i seg ekstra fett på. Men vær obs - de smelter ganske fort i romtemperatur, så ikke la de stå ute lenge... http://forum.lavkarbo.no/picture.php...pictureid=1606 |
Hva er cocosa? og hvor kjøper man det?:p
|
Om cocosa: http://www.helseogkost.no/nettbutikk...er/cocosa_pure
Jeg tror det skal være å få tak i på de fleste helsekoster :D |
Aha;)
Har gått en del majones og fløte i dag, så regner med at det får være nok fett:p |
Sitat:
|
Tror rett og slett ikke det vil smake så godt akkurat, men i utgangspunktet er det ikke noe i veien for det!
Men de vil vel smelte enda fortere i romtemperatur. Cocosa har 24 grader som smeltepunkt, så vidt jeg husker. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Er det ok at mye av fettet kommer fra ost? Jeg spiser stortsett norvegia.. men liker de fleste oster. Jeg begynte i går så er veldig ny, men hittil har jeg spist omelett med ost, brokkoli med tunfisk og ost, og oste skiver.. Blir det feil? Jeg skal selvfølgelig spise mer variert, men det er en fare for at ost er i bilde de fleste måltider, hvis jeg kan? Noen tips? Jeg er ikke veldig overvektig, men vil gå ned noen kg og likte dietten.
Et spm til: Væske?? må det være vann? På forhånd tusen takk :-) |
For noen kan ost stoppe/hindre vektnedgang, men der må du prøve deg frem selv!
Nei, væske må ikke være vann! Ideelt sett, ja, men all væske teller i regnskapet!:D |
Finnes det en "fasit" på hvor mye fett man bør få i seg i døgnet?
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23. |