![]() |
Sv: Fett er bra!
Sitat:
Han kan hilse henne og si at kroppsbyggere (kan hun generalisere, så kan jeg også) vet at kylling er mat for pingler og foretrekker ordentlig, fett kjøtt i stedet. ;) |
Sitat:
Har lærebokforfatterne noen gang vært utenfor Norge? Det er ganske mange land der to varme måltider om dagen er standarden, og disse gale ytlendingene lever faktisk like lenge som nordmenn... |
Med middag tenker ikke jeg på noe som er verken varmt eller inneholder mye fett.. Middag er i bakhodet mitt noe man spiser myyyyye av, for å bli skikkelig mett! Et måltid som er myyye viktigere enn alle andre.... langt i bakhodet altså..
|
Sitat:
Egg skulle man bare spise et par ganger i mnd, kjøttpålegg skulle man være ytterst forsiktig med, men brunost burde man spise så ofte man kunne, og man skulle drikke minst en halv liter (ekstra lett) melk hver dag. Smør var selvsagt fullstendig fy-fy, men hvis man måtte ha noe under brunosten var Banos foreslått som et godt alternativ. Fisk måtte man spise mye av, men helst bare hvit mager fisk, ikke rød fet fisk (selv om fiskefett var bedre enn kjøtt-fett). Drakk man ikke melk, måtte man drikke juice. "Noe godt" til kaffen var en viktig del av vår kultur, og lov hver dag om man ikke tok mer enn ett kakestykke/en bolle. :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
goda fetter kommer ifrån tex: avokado,laks,olivolja
dåliga fetter kommer ifrån tex: pommes frites frityrolja,dressing,mm pröva gärna att äta xenical*,den absorberar fettet så att du går ner i vikt fortare. mvh |
Sitat:
Dette siterer du vel fra en dårlig ernæringsbok eller noe? :cool: |
Sitat:
:lol: |
Sitat:
Bara min personliga åsikt. Jag upplever Avokado och olivolja som något nyttigt.:) |
Sliter med det selv at alle skal komentere maten min.. ingen skjønner hvorfor og tror DET er grunnen til at jeg er feit! Slitsomt å måtte forklare maten hele tiden... åhhhå blir irritert!
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men Xenical på lavkarbo /høyfett er litt merklig å foreslå. Den skiller ut fettet fra maten man spiser, og spiser man lavkarbo, så kommer man til å sitte konstant på do, fordi man får diarè. Hvorfor foreslo du Xenical? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Mat i våre dager er nesten som religion, en må bare akseptere at vi alle har forskjellige syn.
Men jeg mener at dersom jeg skal respektere andres syn og levemåter så må jammen meg de respektere mine også. Også får en se om det kanskje kan være noen som fatter interesse for mine matvaner om noen kg.... |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg kan godt skryte lavkarbo opp i skyene og jeg mener personlig at det er bra for alle mennesker, men jeg legger meg ikke opp i hva folk spiser og gir helst råd når folk ber om det selv. Har fått meg noen vekkere opp gjennom årene ja, hehe. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:13. |