![]() |
Sv: Dette funker jo ikke?
Sitat:
Men jeg ser at det helt fint går an å bare få i seg 1400kcl/15-18karber på ketylose, og enda bli veldig mett! For jeg hadde også noen slike dager før jeg gikk i gang med Skaldeman. |
Sitat:
|
Sitat:
Ja hvist man pøser på med fett øker det jo fort. |
Sitat:
|
Sitat:
Alt har med sammensetningen å gjøre ja. Spiser jeg for mye fett og lite karber ( viktig med den kombinasjonen, for mye fett og mye karber lagrer fett) vil jeg gå ned og i verste fall få fettdiarè. |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har en basis-forbrenning på 3000 kcal i døgnet. Mer hvis jeg trener. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg hadde nok også som deg blitt stappmett av den lunsjen med hele 200g reker, 2ss rømme og hele 100g ost i tillegg til masse grønt. Forskjellen fra mine måltider er nok at jeg spiser mindre mat i mengde og mere fett og blir like mett. 200g reker er jo fryktelig mange proteiner, jeg spiser sjelden 200g kjøtt/fisk til et måltid.. VI er bare forskjellige og det er viktig å påpeke, slik at ingen nybegynner her begynner å teller kalorier og tror de spiser for mye kalorier, når kaloriene egentlig ikke betyr noe som helst. |
Generelt vil jeg påstå at enhver slankekur eller opplegg som setter en fast kalorigrense er en useriøs kur som man bør holde seg langt unna! Jeg betviler at ketolysekuren har en slik grense. Ikke en gang Grete Roede har det. Libra derimot...
Vi er alle ulike og har ulikt behov. For meg ville 1200 kcal i døgnet være sultekur. Rett og slett. Og kroppen ville ikke likt det, og satt på alt som var av bremser og satt seg i kriseberedskap. For meg ville det være langt under halvparten av mitt behov, i en stillesittende jobb og med moderat mosjon. |
Hei:) Jeg teller ikke noenting, og jeg veier ikke maten. Holder meg bare til lite karber og mye fett og proteiner. Jeg trimmer litt innimellom, og da går jeg runder på 10-15 km. Drikker mye vann, men hvor mye vet jeg ikke sikkert. Har bare en flaske jeg fyller flere ganger daglig. Dette funker for meg, og i dag kom jeg inn i enda ei bukse til!:D Det er generelt for mye karber i kostholdet hos de fleste i dagens samfunn. Det blir brukt mye som "fyll" i alle retter. Dette kan umulig være bra! Flere jeg har hørt om med diabetes må endre medisinering eller slutte helt, etter å ha gått på karbfattig kosthold en stund. Selv har jeg ligget høyt, oppunder 6 eller rundt 6 i blodglukose, og nå ligger jeg på rundt 4,3-4,5. Det burde strebes etter et karbfattig kosthold hos alle! Ved å ligge høyt i blodsukker i lang tid, og ha store svingninger, kan man få mange uheldige senvirkninger som bl. a. går på syn, sirkulasjon og nerver. Ingen ønskesituasjon det...
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Har bare gått på ketolyse siden 13. april jeg også, men føler at det blir mye stress, og unaturlig, om jeg skal veie og telle. Har testet med ketostix noen få ganger, og er i ketose. Men de som ønsker å veie og å telle må få lov til det. Man må gjøre det som passer en best - det er da man har det best med seg selv!:D
|
Sitat:
|
Sitat:
Og som det ble nevnt, det har stor betydning hvor kaloriene kommer fra.. |
Sitat:
Jeg teller ikke, veier bare til jeg har en feeling på det, men når jeg legger det inn på mat på data kommer automatisk kaloriene opp sammen med det andre, det er derfor jeg vet hvor mye det er.Det er karbo, proteiner og fett jeg er ute etter. |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Jeg lover å smøre meg med tålmodighet og ikke gi opp ennå, jeg hadde bare inntrykk av at de fleste gikk mest ned i begynnelsen og er litt overrasket over at vekta står helt fullstendig stille med så lite karbo som 15 gram pr dag. |
Og apropos kalorier: Jeg fører opp det jeg spiser på FitDay. Sånn ser dagens liste ut:
2 egg + 2 eggehviter 35 gram bacon 25 gram smør 1 avocado 100 gram ost 11 grønne oliven 50 gram valnøtter 5 cherrytomater Da er jeg allerede oppe i over 1600 kcal ifølge FitDay, og enda har jeg ikke spist middag. Jeg kan ikke med min beste vilje se hvordan jeg skulle kunne leve på 12-1300 kcal om dagen uten å være konstant sulten. |
Sitat:
Selv om det har vært sagt tidligere i tråden nevner jeg det igjen. På ketolyse skal man ikke følge med hvor mange kalorier man spiser!!!!! Man må følge med at det ikke blir for mye karbohydrater og at man får i seg tilstrekkelig med fett! Og for min del kunne jeg ikke skeie noe ut de fire første ukene, da ble det vektoppgang. Fulgte kuren til punkt å prikke. |
Sitat:
|
Det er jo ikke rart at du ikke kan spise stort mer , du har jo tatt stort sett alt med fett 145,6 gr og bare
karbo pluss bare 69,1 gr proteine Dette stemmer ikke med ketolysekuren. for lite karbo litt for mye fett og for lite proteiner.Var inne på mat på data og la inn maten din og kom til dette resultatet. Jeg setter sammen maten på en helt annen måte, men der gjør vi jo alle forskjellig. Sånn ser min liste ut idag, når det gjelder 100 gr seterrømme og 50 gr fløte så kokte jeg rømmegrøt av det,derfor så stor porsjon med reker for å få opp protein. 2 stk fiberrik med solsikke 2 stk kokt egg 250gr tomat 30 gr paprika 50 gr isbergalat 15 gr seterrømme til dressing 300 gr kokte reker 30 gr kalkun røkt pålegg 100 gr seterrømme 50 gr fløte Pluss ketolysetablettene Dette ble : 1150 kal, 100,1gr protein, 76,5 gr fett og 14,7 gr karbo. Mer klarer ikke jeg å få i meg om dagen. Sendte spørsmål til Torkild 1 uke etter at jeg begynte på kuren med hele dagslisten med mat som var nogenlunde lik den her om hvordan om hvordan sammensettingen så ut . Han svarte meg at den så fin ut , men vist jeg ikke gikk ned ville han ha kuttet ut et egg. Nå spørs det jo hvor mye en veier og da ,men jeg veide da 110 kg. Gikk ned 5 kilo de første 14 dagene, har veiedag igjen imorgen. Kaloriene bryr jeg meg ikke om ,men de står nå der når en legger maten inn, derfor tok jeg med det. Dette er et svar på Mistrals innlegg over. |
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:37. |