![]() |
Sv: Lyst på ordentlig sprøe ostechips?
Tips: Bruk ostechipsene som lasagneplater. ;)
Til taco er de jo også ypperlige selvsagt. |
Sitat:
Men er det ikke bare å legge vanlig ost mellom kjøttsausen, da? Eller får de en annen konsistens/smak når de først har vært i microen og blitt hard? |
Høres kjekkvindt ut! :suss:
Tester nå... |
Skikkelig namnam jo! :suss: :suss: :suss: :suss: :suss: :suss: :suss: til Bee!
Men 3 minutter var nok på min 5 år gamle ovn på 750W. Prøver kanskje enda litt mindre tid neste gang. |
Dette var smart :D
Sitter med et par gode skiver nå :D 3,5 minutt... 750 w.... sprø som bare det, uten å dette fra hverandre :) |
Skal kose meg med disse i kveld. :)
|
Trenger ikke salsa, bare dyppet de i rømme jeg... er hekta! :D
|
Jøssenavn!! Dette BLE jo chips! Jeg har bare brukt ovnen før og da har de bare fått smelte og så stivne på rist etterpå, men det har jo ikke blitt slik som dette. Jeg ble litt skeptisk til den lange nuke-tiden, men herregud så chipsaktig. Nå blir mannen glad, tusen takk for fantastisk chipsoppskrift!
|
Ingen årsak. :D
Prøvde som lasagneplater i dag, men da ble de myke gitt. :lol: Men smaken ble litt annerledes til He-Bee's store glede. |
Hehe var redd de ble myke ja. Men som nachos må de jo fungere ypperlig! Altså ikke der de skal i ovnen, men brukes naturell. Namme! Tacomiddagene blir litt kjekkere da ja, hehe.
Jeg måtte legge ut oppskriften på et annet forum, håper det er greit. Skrev selvsagt hvor jeg hadde funnet den. Gosj så snadder! Kan jo brukes som knekkebrød også dette her. Jeg laget en av chipsene dobbelt så tykke og det ble faktisk et suverent knekkebrød! |
Sitat:
|
Takk for supert tips, Kanutten! :hyper:
|
Sitat:
Det er selvsagt helt greit. Alt som finnes på internett er vel allemannseie, ikke sant? :D |
Sitat:
|
Hadde disse med til en venninne-"fest" i kveld, Grand Prix kveld :) De gjorde stor suksess, de andre spiste like mye av ostechipsene som det andre potetgullet som sto på bordet. Det beste av alt at popcornet og Potetgullet ikke fristet meg i det hele tatt..
|
Kjempegode:heia:
|
Dette er genialt. PERFEKT erstatning for chips. Har også laget det et par ganger på jobb som knekkebrød med pålegg og det fungerer rimelig bra det også.
Men hvor mye kalorier og slikt blir det egentlig om man lager en ganske grei skål med dette? |
Sitat:
|
Sant nok, men jeg føler bare jeg har litt bedre fremgang i de periodene jeg har noenlunde orden på både carbs og kalorier :)
|
Sitat:
En skive ost (Jeg bruker ferdig skivet First Price-ost) tilsvarer ca 15-16g og utgjør ca 55 kcal. |
Dette var en genial snacks variant, leste om den her for et par dager siden, og har laget en del i mellomtiden :D
|
Det eneste jeg synes er litt pes er at jeg ikke kan lage syndige mengder om gangen. Må lage det i flere omganger om vi er mange som skal spise, litt frustrerende når man må vente. :knegg: Men men.
Hvordan oppbevarer man forresten slik chips om den skal oppbevares i en dag eller to? |
Sitat:
|
Pssst: dette er en tråd om ostechips.
Ikke "kupp" den med "utenomprat", vær så snill :) Iset: Ostechips oppbevarer jeg i tett boks. Holder seg sprø i dagesvis :ja: |
Flott, tusen takk. :D
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:32. |