![]() |
Sv: Hvordan spiser du avokado?
Sitat:
|
Her var det et par fine tips jeg vil prøve.
Smør på et tjukt lag med rekeost (eller annen smøreost du liker) og spis avocadoen med skje. Det er rask og god mat syns jeg. |
Sitat:
|
Håper gratinert avokado falt i smak;) Den er fin å servere som forrett i selskap også. Eller rett og slett bare den alene som digg:p
|
bruker å spise den sammen med rekesalat, smelt smør,lager guacamole av den, gratinerer den i stekovnen(med krydderost,hvitløksmør,pølse/skinke). og på sommeren er baconsurret avocado på grillen en stor hit :)
|
Eg lagar guacamole med avokado, kvitløk, lime, creme fraiche og salt+pepper. KJempegodt til alt!
|
Jeg pleier lage en dressing av rømme, hvitløk (ferskpresset etter smak), salt og peppe e/smak. Del avokadoen i to og bruk en skje og lag hullet litt større. Ha i ferske reker og et par ts dressing over...mmmmmm.... Yamm yammm:-)
ellers så Ciss sin variant veldig god ut:-)) |
- Avocado delt i to med sitronsaft, salt og pepper over
- Avokadoterninger i salat er et must...og jeg peprer salaten min godt. - Avokadoslkiver over brøderstatning, lapper, osteknekkis med majones med masse pepper og kjøttpålegg over. - Avocadoskiver sammen med salmalaks og vårløk. Strø litt ristede sesamfrø over det hele, evt. wasabi og sesamkrydder, og ha litt soyasaus med wasabi til. - Avocado, tomat, moserellaost. med krydder - Konsentrert salatvariant med: Avocadobiter, reker, paprikabiter, litt agurkbiter, rødløk f.eks. blandet med litt majones. Pepre masse, og evt. litt sitron å¨. Her er det ingen grenser. Men er det flere som opplever avocado som en partystopper? |
Tips:
Hard avocado legges på kjøkkenbenken for modning. Er den myk, eller blitt myk. La den ligge i kjøleskapet, så holder den seg lengre igjen. Kjøper en mange på en gang, er det greit å kjøpe noen myke og noen hardere |
Hei,
Her finner dere noen flere forslag: Avocado -- bruker vi til? |
Denne tråden hadde jeg nesten glemt. Jeg har blitt riktig glad i avokado, spesielt i skiver med pepper spist på Nannahs knekkebrød og med spekeskinke og majones. Eller i salat. Nam, nam!
|
Jeg bruker avokado på samme måte som jeg laget bakt potet tidligere, bare kald.
Bacon, seterrømme, revet ost, litt vårløk... Kan bare bruke det som er i kjøleskapet. Genial måte å bruke opp rester på. Kan sikkert være godt med hjemmelaget hvitløksmør på også. Bakt potet var min favoritt tidligere - dette er nesten bedre! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:02. |