![]() |
Det som alltid finnes i kjøleskapet mitt:
Smør egg rømme fløte melk,til gutta. tran ost,både hvit og brun.Holder meg til den hvite selv. leverpostei salami agurk paprika hjertesalat,fikk helt dilla på denne for en ukes tid siden. purre brokkoli kyllingfilet bacon kjøttdeig udo's,men fordrar ikke smaken:o Sylteagurk,ok,så smaker jeg det i blant... rød beter,elsker det!Men hvordan er karbo innholdet der egentlig?Kunne spist et halvt glass om dagen... ketchup,til alle:o dressing sitron og lime. Ja,da var det vel ikke noe mer som er fast inventar i kjøleskapet..Handler ofte noe yoghurt til poden,og frukt og slikt ligger stortsett på benken:p Men fryseren snakker vi ikke om,for den er så full at jeg ikke vet hva som er der,masse kjøtt og laks hvertfall:cool: |
Magdalena.. ang. rødbetene, tror det skal stå på boksen hvor mye kh det er :)
|
Sv: Hva har dere ALLTID i kjøleskapet?
Imsdal............:(
|
Fløte (mye!)
Smør Løk Sopp Skinkebokser Makrell i tomat Rømme Blomkål Brokkoli Chilli Diverse oster (mye) :) Hehe Tran Salat Majones |
Som turnusfattig student, så er det aldri noe som ALLTID er i kjøleskapet mitt. Bortsett fra Biola, som kjæresten min kjøper, og glemmer å drikke, og så fort han oppdager at den har gått ut på dato kjøper han en ny som han glemmer å drikke, og så videre i all evighet:rolleyes:
Men tran er jo stort sett fast invetar. OG dijon sennep. Men ting jeg helst vil ha i kjøleskapet hele tiden er: *egg *hvitost/andre oster/cc *tunfisk *røykelaks *rømme/fløte *brokkoli *blomkål *salatgrønnsaker *squash/agurk/aubergine Og i frysern: *laksekoteletter/annen fisk *spinat (*potetbåter til sambo, ellers blir det sutring:p) |
(smør og avocado har jeg alltids i skapet -ikke kjøleskapet:))
|
Egg, blomkål, brokkoli, cc, rømme, smør, fersk sjaminjong, fløte og OE. polarbrød/lunchlapper :D skinke, ost....
|
Sitat:
|
Sitat:
He he... :D OE-lapper er blitt et must... |
Tja..
Egg Melk isbegsalat agurk kaviar bacon rømme fløte Oster.. Resten blir det slutt på i ny og ne |
Fløte
Rømme Agurk Salat Løk Hvitløk Majones Smør |
salat
tomater stangscelleri løk hvitløk broccoli frukt (for tiden pærer? melkesyrebakterier men jeg har kjøtt i frysern altså! ;) :p |
i kjøleskapet:
Fløte Rømme Ost (fler forskjellige, noen til å rive og ha oppi "alt mulig", andre til å maule) Egg Kokt skinke Makrell i tomat Spekepølser Cherrytomater Paprika Sopp Ketchup uten sukker Diverse tilsetninger, tabasco, fond (buljong) på flaske osv Smør CC innimellom (skal prøve å lage disse berømmelige oe-lappene i helgen) i frysern: Kyllingfillet Kyllingvinger Kjøttdeig Bacon Svinefillet Oksefillet (hvis vi har god råd) |
Inspirerende tråd!
Jeg har alltid kalkun, laks, torsk og steinbit (pluss litt bær) i fryseren. Jeg har alltid sardiner, ost, "ren" biola, rent kyllingkjøtt, rapsolje, lime, sitron og masse egg i kjøleskapet. Utpå et kaldt rom har jeg brokkoli, blomkål, agurk, paprika, løk, selleri, vårløk, purreløk, diverse salater oa. grønnsaker til enhver tid. I hyllen har jeg et hav av krydder og urter, samt min 72% boks kakao. |
Glemte spinat...noe jeg ALLTID har i fryseren og som jeg bruker til mange ovnsretter.
Og ørret...jeg har alltid røkt ørret i kjøleskapet...har et stort kjøleskap så det er nok enda mer jeg har glemt. Handler hver dag og bruker vanvittig mye tid og penger på mat. Men det er jo det vi lever av. Elsker å lage mat. |
Sitat:
Kan noen forklare dumme meg, så jeg også kan kjøpe? |
Helt i starten av denne linken finner du oppskrift på lappene:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11874 CC er cottage cheese :D |
I kjøleskapet:
Creme Fraiche (ikke alltid) Egg Masse forskjellige påleggspølser (fåre, salami, pepperoni, morr osv) Chorizo-paprika pølse fra Lidl (kjempegooo) Bacon Kjøttdeig Smør Cherrytomater Paprika Sopp is-salat blomkål brokkoli Løk Sjalottlauk hvitløk 2 stk. 1/2 liters flasker med vann Stor porsjon ferdigkokt bernaise-saus "essens" (sjalottlauk, hvitvin, pepperkorn, hvitvinseddik) som er ferdig kokt inn og hellt i Tupperware. Gjør det enkelt å lage bernaise-saus i en fei. I frysern: Kyllinglår Biff Nakkekoteletter div. kjøtt |
Sitat:
|
Sitat:
Nå har jeg alltid: Creme-fraish eller seter-rømme fløte Ekte smør Sukkerfritt syltetøy sukkererter cherry-tomater en god olje (gjerne raps) Sursild eller andre små proteinkilder som holder seg lenge (tiltenkt "tapaz"-måltider) Egg Ost I tillegg i fryseren: Kjøtt, fisk og kylling Wok-grønnsaker Skivet purre Baconterninger Hjemmelagede sauser i plast-bokser Porsjonsposer med: blomkålstappe Basmatiris Potetstappe! Tror det var det viktigste |
Det må jeg si, her var det mye godt :D
|
vet ikke om jeg har noe som er fast inni kjøleskapet jeg,men rapsolje er stort sett inni der...
|
Sitat:
Har funnet min favoritt: Odelia er best!:D |
I kjøleskapet mitt:
Sæterrømme CC CF Ost norvegia/jarlsberg Fetaost Spekepølse Egg Melk majones 4-5 glass syltetøy.. sambo sine... Fryseren: kylling oksekjøtt bær Røkte kjøttpølser Fisk - sei,torsk el breiflabb Frosne grønnsaker evt wok grønnsaker |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:32. |