![]() |
Sv: Tror ikke jeg orker mer....
Sitat:
|
Sv: Tror ikke jeg orker mer....
Sitat:
|
Sv: Tror ikke jeg orker mer
Sitat:
Innlegget var ment som hjelp til trådstarter (og evt. andre) som kanskje ikke vet at å skeie ut på et slikt kosthold er så "katastrofalt" som f.eks på et GR-kosthold. Sitat:
Du er da et voksen menneske med selvbestemmelsesrett, så vil du kutte ut, er det ingen som henger deg av den grunn... Men derimot, om du ønsker hjelp (motivasjon) til å fortsette, så må du ta den hjelpa som kommer også... |
Slæppoff...
Lakris er guds gave til ballonger, og et sterkt undervurdert afrosodiakum :p |
Sitat:
Jeg bare vet hvordan følelsen er når man føler seg oppgitt og mislykket... (og at man av og til trenger å "ristes litt i nakkeskinnet" for å se realiteten) Også vet jeg følelsen av å lykkes, og den unner jeg alle!!!! |
Meldingen var ment til Baloon. Hun var litt bekymret fordi vi sa at lakris var farlig.... Men du smøyg deg imellom :)
For øvrig tror jeg det kan oppfattes litt demotiverende med skremselspropaganda om at hvis man skeier ut det aller minste, så blir man satt tilbake til steinalderen. Spesielt når det ikke har noen som helst rot i seriøs forskning. Men det er vel forskjellig for hver enkelt hva som er motiverende og hva som ikke er det. Jeg velger å tro at saklig faktaopplysning er det beste i det lange løp, uansett. |
Sitat:
Vi er forskjellige, heldigvis og desverre!! |
Ja, det gjør vel alle som blir "frisk" av Snåsamannen også.
Jeg synes Baloon får gjøre som hun vil, uten å måtte ta i mot dette: Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har bestemt meg! Jeg skal UT av ketose. Så kan alle ha det så godt! :spisesnak :full: :snill: |
Sitat:
|
Ser du har bestemt deg baloon for å gå ut av ketose. Ønsker deg lykke til videre. Du går jo på kurs og håper du finner en god motivasjon der.
Jeg har selv gått ut av ketose og er mere på lavkarbo nå. Men erfaringen min ( den har ikke vært så lang da) er at det var letter å holde meg innenfor rammene når jeg var i ketose. Vet ikke om det kan oppmuntre deg noe men du har gått ned på to uker det jeg brukte 6 uker på, så jeg syns du har vært kjempeflink. |
Sitat:
Om psykiske problemer skal tillate godterispising på en slik diett, så må det kalles egenkomponert og da må man ikke spørre om råd fordi man er fortvilet. Og jeg er sikker på at de psykiske problemene kunne fått seg en opptur ved å lykkes med dette!!! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Dessuten balloon, har du merket noe til depresjon når du går inn og ut av ketose?? Det har jeg :o Nå skal jeg holde meg i ketose...forever :rolleyes: Balloon: søker du motivasjon eller råd eller....? |
Sitat:
Det at jeg i det hele tatt har vært over to uker i ketose hadde jeg aldri trodd var mulig! Jeg har vært syk så lenge og ikke orket stort. Nå har jeg fått den kickstarten jeg ønsket og det at jeg har gått fra 0 - 3 treninger i uka gir meg selvsagt en opptur! Som dere ser på tickeren min er jeg ikke veldig stor, bare stor på midten! Nå skal jeg hvertfall få trent opp de musklene som er igjen der (etter et tvilling- og et enkeltsvangerskap). :_oy: Go elg til alle i eller ute av ketose! :D |
Sitat:
Uansett så håper jeg du lykkes med det du velger balloon! Lykke til! :heia: |
Kjære deg balloon!
Jeg har gått ned ca 60 kilo på å følge en blanding av både "egne" (generell lavkarbo) og Fedons råd. Du kan klare det du også, forhåpentligvis har du færre kilo enn hva jeg hadde å gå ned!:) Jeg lærte å tenke på hvilke fordeler jeg ville oppnå, både helsemessig og i forhold til selvtillit om jeg ville klare å nå målet mitt. Det var ikke så farlig om det tok ett, eller flere år frem i tid. Helsegevinst får du ganske raskt uansett:) Om du endrer livsstil, spiser sunt og begynner å trene, må du ikke gi opp om du går på en smell. Om du tenker at det er et nederlag hver gang du ikke når et mål, eller mislykkes stiller du ekstreme krav til deg selv. Vet du, ingen lykkes hver gang. Det å feile er en del av prosessen for å lykkes. Jeg feilet mange ganger, men hentet meg inn igjen:) Ketosen gikk jeg inn og ut av uten å bekymre meg. I starten visste jeg ikke engang hva det ville si å være i ketose:confused: MASSE LYKKE TIL, enten du velger den ene eller den andre måten og gå ned på. Ikke Gi opp:) Klem til deg fra tulla:) |
Sitat:
|
BadSanta...hmm...kommer du med gaver til naughty women?? :p
|
Med tanke på at Balloon har tatt av 3 kg på under en måned, så tviler jeg sterkt på at vekta har stagnert, og ivertfall ikke pga den lille lakrisbiten eller to. Som fedon sier (greit det er ikke ketolyse men) så gjør det ikke noe om man skeier ut en gang i blant, bare man klarer å hente seg inn igjen, og at det totale kostholdet består av mest mulig sunn mat.
Foreløbig er det jo ca umulig å si om Balloon er en av dem som ikke tåler pittesmå utskeielser, det er isåfall en bekjymring til en annen tid. Forstod jeg det rett, søkte Balloon litt forståelse og vennlige tips, så noen av innleggene som har komt her hadde rett og slett irritert meg.. |
Sitat:
Når vi snakker om irritasjon, må jeg si at det irriterer meg at når man gidder å ta seg arbeidet med å se over kostholdet for å finne evt. feil, fordi en person er misfornøyd, man påpeker feilen, men da er ikke det gjort på en human nok måte og man blir nærmest halshugget!!! Hva f**n!?!?! Jeg er ikke bare irritert kjenner jeg, men rett og slett forbanna!!! For det er så mange som ikke gidder å gjøre en egeninnsats, men sitter og klager og forventer at andre skal servere menyer og løsninger og motivasjon og hele pakka rett i fanget på dem...!!! :mad: Men det må gjøres på riktig måte kan skjønne, ellers er man "hvem-f**n-tror-man-at-man-er".... (og dette Baloon, var IKKE mynta på DEG!!!!!!!) |
Sitat:
Dette klarer du fint. Står her på sidelinja og heier på deg jeg. :heia::heia::heia: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00. |