![]() |
Sv: Meierismør - en kjærlighetshistorie
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
(Jeg trodde forresten før at dere østlendinger var sørlendinger -liksom alt sør for Tr.heim var sørlandet...:rolleyes: ) Men tilbake til spm. ditt: Tja, det kan vel ha noe å si!? Vi "her oppe" er jo ikke redd for å prøve div. -vi er ikke skvetten av oss. Og særlig om det skulle kunne sjokkere en Oslo-frøken, da bare må det prøves :D Men nå lurer jeg jo fælt på hva de andre 4 sjokkerende tingene er... :lol: |
Jeg er fra "Blærum" og skjærer også meierismør med ostehøvel. Lærte det av nabojenta!:p
|
Sitat:
De spiste de tjukke smørskivene på brød da, ikke bare maulet de. Og brød med smør på har jeg alltid syns er litt kvalmt, så det kom vel kanskje av det. :rolleyes: Hehe, ja sidet.. Var vel mest for å understreke at det ikke var det MEST sjokkerende, bare NOE av det mest sjokkerende :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
"Like galne alle saman" :D
|
Min søsters svigermor forsynte seg en gang i et selskap med noen osteskiver på et fat, og skrøt til vertskapet av "den nydelige milde osten". Det viste seg å være meierismør, skåret med ostehøvel for å bli mykt nok til servering.
Tror hun følte seg litt dum, men smaken er jo faktisk nydelig. |
meierismør er det beste som finnes. spiste også meierismør bare hos farmor når jeg var liten. i tjukke skiver på flattbrød. nam!
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18. |