![]() |
Sv: Fett i dagen
Sitat:
Her er det kun meierismør som teller!:p |
Og her er Nilles info på emnet:
Sitat:
|
Men meierismør er tingen?
|
Sitat:
Om du spiser for mye, vil du sannsynligvis få noe som kalles fett- diare. Overskuddet kommer rett og slett ut igjen den naturlige veien!:ja: |
Sitat:
:D:D:D |
Sitat:
Ellers lese jeg at solsikkeolje var bra å steke i! |
Ok, takk for svar:) skal på butikken å handle meierismør :D
|
Sitat:
Sitat:
|
Da er det jo rart at berømte kokker bruker solsikkeolje fordi det er det beste!
http://www.budstikka.no/sec_forbruke...icle222347.ece |
Sitat:
|
Sitat:
Berømte kokker er ofte veldig glad i pasta og sukker o.l også... :rolleyes: |
Sitat:
Har hatt influensa den siste uka og orket ikke å lage så mye mat. Så da gikk jeg i kjøleskapet og spiste litt sjokoladefromasj og cocosasjokolade.:D Gjett om jeg fikk fettdiarè. :eek: Fant fort ut at det var lurt med litt salat og egg innimellom. MEN har tatt av 1.5kg på den uka;) Aldri så galt at det ikke er godt for noe! |
Sitat:
Har du lest ketolyseboka da? Det står jo forklart der også.... |
På forskningene som viser at mettet fett er usunt, har du sett hva kostholdet består av? Ofte ligger karbohydratinntaket fortsatt på rundt 50 %.
Sånn forskning holder ikke, altså. |
Sitat:
|
Sitat:
|
For de som ikke vet som mye om denne kosten og har masse spørsmål om fett er sunt eller ikke - og hvorfor man skal holde seg unna margarin og matoljer og annet vil jeg anbefale å høre på foredraget til Dr. Annika Dahlqvist.
Her er linken til foredraget + pluss noen andre innlegg fra en prisutdeling til Annika Dahlqvist. Det er veldig greit å lytte litt til de linkene når man ikke har fått lest noen bøker eller fått satt seg skikkelig inn i dette med LCHF. For mange er det et ork og et tiltak å gå til anskaffelse av bøker og annet lesestoff om dette, og hva er vel bedre enn å høre på et foredrag mens man plukker litt på data'n? :lol: :lesebok: |
Innom med ønsker om en alldeles nydelig dag :klem:
|
Er helt grønn på det meste av dette, men jeg få en masse gode inspill og råd på dette forumet.
Lurer på hva som er den mest riktige fordelingen mellom karbo-protein-fett i % når man er i ketolyse og skall ned i vekt? |
Det finnes ett ordtak som sier, ikke stol på en tynn kokk.
Ford min del er det helt feil! hehehehe^^ |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:26. |