Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Stoffskifte / hormonproblemer (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Hårvekst (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22330)

Bergrosa 01-12-08 22:05

Sv: Hårvekst

Link anyone? For oss som er dårlige til å lete...

JenJen 01-12-08 23:38

http://www.youtube.com/watch?v=temR7...eature=related
Threading av overleppe :)

Photobscura 02-12-08 02:57

Åh, det er ikke verre? Men jeg skjønte ikke helt det med knuten, da.

JenJen 02-12-08 16:44

Hva var det med knuten du ikke skjønte? Det er bare en helt vanlig knute :) Og knuten skal ikke være der "snurren" er, ikke sikker på hvorfor men tror kanskje den gjør at hårene ikke kommer med. Og at den er i veien..

klarasophie 04-12-08 00:05

Jeg har faktisk i mange år brukt en "stein" som jeg kjøper gjennom nytt og nyttig brosjyrene vi får i posten. De som har så utrolig mye dumt... Men denne virker faktisk, men klart tar det ikke med rota så må jo gjøre det med jevne mellomrom, og er jo litt stivt med det samme det kommer ut. Men bedre enn høvel iallfall. :)

Bergrosa 04-12-08 23:57

Takk :D MÅ stave meg igjennom engelsken, men jeg tror jeg skjønte prinsippet.....

Jabba 20-05-09 18:12

Vil bare få komme med en aldri så liten oppdatering på denne tråden. Etter 6 mnd på ketolyse (med noen sprekker) så har barten min lysnet betraktelig. Jeg har fremdeles en hel del hår på overleppa men den er ikke mørk lenger. Jeg har ikke nappet, vokset eller noe annet - kun spist lavkarbo. OG DET HAR FUNKET!!!! Helt utrolig!

Karbosara 20-05-09 23:10

WoW! :heia:

nomma 20-05-09 23:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JenJen (Innlegg 586216)

Genialt :w00t:

Nå er jeg barte og skjeggeløs :lol: Denne tekniken kan jo brukes over hele kroppen. suverent til øyenbryn. Ble bare litt sår på tomlene :p

Vibeke-67 21-05-09 11:36

Fantastisk Jabba! Grattis - du er heldig! Jeg må fortsatt barbere skjegget under haka - kanskje ikke like ofte som før, men ca hver 3. dag. men det har blitt litt mykere, og det har i alle fall ikke spredd seg. Så kanskje en dag, når jeg er ferdig med doktorgraden skal premiere meg selv med å få det fjernet en gang for alle.

Furine 17-08-09 11:32

Kusina mi er hudpleiar, og ho anbefaler ikkje å bruke voks i ansiktet over lengre tid. Hugsar ikkje detaljane om kvifor, dessverre.. Då er det betre med elektrolyse, men det tek tid, og kan vere nokså smertefullt (snakkar av erfaring). Ho var heller ikkje vidare positiv til threadring, men det har eg sjølv inga erfaring med.
Sjølv har eg erfaring med at håra har blitt tynnare og finare, og ikkje minst lysare ved bruk av diverse medisin mot hormonplagene mine. Mange av håra har blitt heilt kvite. Lange er dei for så vidt enda, men dei viser ikkje noko særleg lenger. ;)
Kanskje det kan bli enda betre no med meir lavkarbomat! :) Ja takk!

Megvel 17-08-09 12:26

Til haken anbefaler jeg epilator, sånn hårpellemaskin med roterende hode (ligner litt på gammeldagse barbermaskiner). Det eneste saliggjørende! Fort og greit hver 14 dag.

Furine 17-08-09 12:36

Brukar du forhaustaren på haka?! AU!! Får du ikkje problem med huda av den? Eg synes det er ille nok på leggane!

Nahla 22-08-09 13:55

Så det er noen her som har merket forandring i hårvekst(mindre, lysere hår el.) ved å spise lavkarbo? :) det høres bra ut! Flere som har erfaring med dette? Hvor lang tid tok det før dere merket noen særlig forskjell? :)

frøken 22-08-09 18:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bergrosa (Innlegg 580720)
Jeg var innom hudpleieren her for å få vokset hårveksten jeg har i ansiktet. Men hun sa at det måtte bli 0,5-1 cm langt før hun kunne ta det, og det ville si at jeg måtte gå med det i nesten 2 uker før jeg kunne fjerne det. Er såpass skjemmende at jeg vendte tilbake til høvelen.... Har ikke råd til laser, så da får det bli sånn. Jeg går iallefall ikke med hårveksten i 2 uker før jeg fjerner den nei!!

Høvelen er dumt synes jeg. hårene kommer fort tilbake, og alle kommer etterhvert samtidig. Jeg vokser ikke, men napper med pinsett. Da kan du ta de etterhvert som de dukker opp. Var j***** vondt til å begynne med, men nå kjenner jeg det neten ikke. Blir det samme som med bryna egentlig.

frøken 22-08-09 18:42

Sitat:

Det fikk jeg gjort med bryna mine i Tyrkia i sommer:)

Almyrida 30-12-09 11:07

Man får faktisk dekka hårfjerning i ansiktet da.. Alt fra halsen og opp..! Eller man må vel betale en liten egenandel, men etter det så er alt gratis..
Jeg har blitt henvist til hudavdeling fra min fastlege..

Klart de dekker kun elektrolyse, og det kunne visst være smertefult, for de går inn og tar hvert enkelt hårstrå.. MEN jeg tenker det er verdt et forsøk.. ;);)

Furine 30-12-09 18:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Almyrida (Innlegg 808774)
Man får faktisk dekka hårfjerning i ansiktet da.. Alt fra halsen og opp..! Eller man må vel betale en liten egenandel, men etter det så er alt gratis..
Jeg har blitt henvist til hudavdeling fra min fastlege..

Klart de dekker kun elektrolyse, og det kunne visst være smertefult, for de går inn og tar hvert enkelt hårstrå.. MEN jeg tenker det er verdt et forsøk.. ;);)

Har du fått sjekka kor mykje ein må betale sjølv av det og kor mange behandlingar ein treng for å fjerne det for godt? Det er ikkje gjort på ei behandling, for å seie det slik. Snakkar av erfaring.
Det er alt etter kor du bur i landet og kor villege dei er til å hjelpe deg akkurat i di heimbygd/by om du faktisk får hjelp. Snakkar her også av erfaring. Det er ikkje alle stader ein får dekka hårfjerning, ikkje ein gong i ansiktet. Dessverre ulik praksis rundt omkring.

helizle 05-01-10 17:44

Du bør ta en tur til gynokologen og få tatt ultralyd av eggestokkene dine.
Jeg hadde samme problem som deg, og var hos gynokologen og fikk tatt ultralyd. Det viste seg at jeg har cyster på eggestokkene som gir ut mannlige hormoner som da forårsaker dette. Jeg fikk nye p piller (diane) som skal få bort cystene over tid :)
Hos hudlege fikk jeg støtte for fjerning av hårveksten i ansiktet.

Photobscura 05-01-10 18:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av helizle (Innlegg 811219)
Du bør ta en tur til gynokologen og få tatt ultralyd av eggestokkene dine.
Jeg hadde samme problem som deg, og var hos gynokologen og fikk tatt ultralyd. Det viste seg at jeg har cyster på eggestokkene som gir ut mannlige hormoner som da forårsaker dette. Jeg fikk nye p piller (diane) som skal få bort cystene over tid :)
Hos hudlege fikk jeg støtte for fjerning av hårveksten i ansiktet.

Jeg antar at du mener Pco(s)?!

Cherry 25-03-10 20:29

Kjære dere; Slutt med barberingen og nappingen og voksingen i ansiktet! Vel, værtfall barberingen, den må jo gjøres daglig! Gå og få det fjernet enten med laser eller elektrolyse, som er de to tingene som faktisk fungerer permanent. Ja det koster og ja man trenger mer enn en behandling.

PS: elektrolyse er ikke vondt i det hele tatt. Har fjerna alt håret på baksiden av venstre legg med dette. No pain.

Furine 25-03-10 22:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 853917)
PS: elektrolyse er ikke vondt i det hele tatt. Har fjerna alt håret på baksiden av venstre legg med dette. No pain.

Eg har også tatt elektrolyse, MYKJE elektrolyse. Veit meget godt at elektrolyse fungerer, men du kan ikkje seie etter å ha fjerna hår på leggen at det ikkje er vondt å fjerne ansiktshår. Huda er mykje tynnare i ansiktet, det kan ikkje heilt samanliknast. Baksida av ein legg er IKKJE det same.

Zillah 18-06-10 13:49

Sitat:

Au. Såg greit ut på demo, men det var ikkje spesielt godt. :nei: Kanskje det er ein slik ting som er betre at andre gjer for ein? :kadetgaar
Det hadde unekteleg vore deilig om barten (og resten av urskogen diverse andre stader på kroppen) kunne gå tilbake av seg sjølv med nytt lavkarbokosthold og forhåpentlegvis vekttap. Kjenner meg ikkje spesielt damete... :rodme:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:55.