![]() |
Sitat:
Tomat - maks. 1 pr. måltid. Dette er fra den nyeste forskningen/erfaring iflg. Agatston. Lett yoghurt - 0,1 % står nevnt foran i boka at er tillatt. Med bitteliten skrift omtrent :rolleyes: Men dette er den eneste yoghurten som er tillatt. Ricotta, lett - får man ikke tak i her, så jeg har brukt litt kesam - den letteste varianten. Generelt er alle grønne grønnsaker lov, men ikke røde/orange... Ellers kan du se på de andre trådene her om South Beach-dietten. Det står ganske mye der. Ha en fin dag! marianne |
Sitat:
|
Sitat:
ha en fortsatt fin dag! marianne |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Artig med snille damer som hjelper oss til en lettere tilværelse :klem: (dere vet hvem dere er). |
Blomkålstappe
Til dere med vassen blomkålstappe;
da jeg skulle begynne på SBD og oppdaget at de anbefalte det ble jeg veldig glad, for mamma pleide å lage det da jeg var yngre. Har aldri hatt den vassen tror jeg? Prøv: 1) Når du koker blomkålen, ikke kok den for lenge! 2) Rist av så mye som mulig av kokevannet, det gjør den lett vannete. 3) Bruker dere en slik potetstappe-stapper (snodig begrep)? Hvis det blr for mye puré blir den også lettere vassen, tror jeg. 4) Rør inn litt smør, det setter en utrolig god smak (ordentlig meierismør!) 5) Smak til med salt og pepper 6) Det er også veldig smakfullt å ha i litt sprøstekte baconbiter, spesielt hvis den ikke spises med annet kjøtt/fugl ved siden av. Kanskje det hjelper? Håper det! :) |
Jeg har startet på fase 1 i dag! :)
Har sluttet å røyke for en uke siden og er redd for å gå opp i vekt, siden jeg har 5-6 kg jeg vil ha av. Så derfor tenkte jeg at det er vel ikke noe bedre enn å prøve å gå ned disse kiloene nå...ihvertfall legger jeg ikke på meg pga røykesluttet. Håper dette skal gå greit. Men det virker som det er litt tøft i begynnelsen. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:56. |