![]() |
Sv: Bountykake
Sitat:
Sitat:
|
Å, så deilige bilder. Dette skal jeg drømme om i natt. :sikle:
Legger du ut eksakt lavkarbo-oppskrift når du får anledning! :blomster: |
Og dette var den 1 tråden jeg måtte inn på idag!:lol:
|
Sitat:
Man kan jo halvere oppskriften :p 6 egg - 6 29 g Splenda - 29 150 g smør - 1,5 150 g sjokolade - 10,5 200 g kokos - 21,6 Totalt 68,6! 16 kakestykker = 4,3 karber pr. stk. Det finnes kokos med mindre karber. Det finnes sikkert søtning som har mindre karber. |
Men ikke så ille en sjelden gang da. :) Denne er vel ikke noe "verre" enn f.eks Fedons Franske...
|
Sitat:
|
åh herlighet!:sikle:
Mon tro om jeg ikke skal prøve denne på søndag,til farsdagen. Men må vel bake noe annet til barna. Vil ikke proppe i de kunstig søtning. Var denne vanskelig og bake? Vanlig kokesjokolade,eller en mørk en? |
Åh, Mosepjusk! Du er herved min helt! Bøyer meg i støvet!!!
Er såååå glad for at jeg snart har bursdag og skal servere kun lavkarbo-kaker i bursdagsbesøket! (Kan bli luftig for enkelte :) ) |
Apropos det å steke kakebunnene i to omganger; jeg pleier å steke den i en stor langpanne og så bare dele den rett over så jeg får to tynne firkanter. Så legger jeg dem oppå hverandre. Mye enklere, og litt artig med helt firkantet kake i stedetfor de kjedelige runde. :D
|
Sitat:
Jeg brukte vanlig sjokolade (samme som lys kokesjokolade sikkert) fra Sukkerfritt (kjøpt på Rema 1000). Sitat:
Sitat:
Bare lurer på om den blir VELDIG tynn dersom den stekes i langpanne...? De to bunnene mine var veldig tynne og skjøre. Skal ønske meg kakeforma fra PP til jul :smile: |
Lurer på om jeg må prøve denne til helgen???
|
Sitat:
men er ikke splenda bare sukkeralkoholer da:confused::rolleyes:xD |
Sitat:
|
bunnen står nå til avkjølning^^:D! kremen var FANTASTISK:rolleyes::):D!
|
Sitat:
|
hehexD^^:rolleyes::cool:
men spør igjen:P er ikke splenda sukkeralkoholerxD? man teller jo ikke med disse trodde jegxD? |
Det er karbs i Splenda mener jeg. Sucralosen i Splenda er et sukkeralkohol ja, men husker i alle fall at jeg måtte telle karber i Splendaen, selv om det var veldig få ift mengde.
|
oi, jeg har aldri tellt med dissexD:rolleyes: jaja, går ned iallefallxD
|
Splenda
Karber pr. 100 gram: 97,7. Ingredienser; Maltodextrin, sweetener (Sucralose: 1 %) Det står på norsk under, hehe! |
Sitat:
|
Bunnene er avkjølt. Holder på med kremen nå. Har tyvsmakt på bunnen,og den var nydelig! Smakte kokosmakron! Hadde nesten ikke noe splenda i bunnen,og alikevel var den så søt.. Er spent på kremen da.. Vurderte ett øyeblikk og piske kremfløten til krem,men jeg krysse fingra at kremen tykne:p
|
Ble kremen bra?
|
Åh, Bounty! Min yndlings-sjokolade da jeg var liten...*sukk* Denne kaken må jeg definitivt lage en gang :) Takk for oppskrift!
|
Kremen ble VELDIG bra,vel og merke etter natten i kjøleskapet. Smakte et stykke i går kveld,da var ikke kremen blitt helt stiv,og smakte ikke så veldig godt. Men idag,var den stiv-som om den var lagd av glasur,og ti ganger bedre enn i går!!
Brukte også bare rundt 12 gr med splenda,synes kokosen gjorde den søt nok,og bruker ennå mindre neste gang. |
Høres god ut :) Må prøves :sikle:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:07. |