![]() |
Sv: Sucralose i cola light igjen?
Sitat:
|
Det er mulig det er dyrt, men sånn vil det jo gjerne være med en vare som ikke er i vanlig i landet. Dersom den er så bra som det påståes, så kan det hende den blir vanligere og prisene går ned. Vet heller ikke hvor søt den er i forhold til sukker.
Som sagt, så synes jeg i alle fall det er spennende :) |
Sitat:
Jeg også. Jeg heier på SJOKOLADEPRINSEN :D |
Agavesirup er nok ingen løsning for de som teller karber. Den består for det meste av fruktose, med litt glukose og inulin (fiber). Har lest at det er omtrent som honning, men med mer nøytral smak.
|
Ah, ok. Jeg teller ikke karber lenger, men konsentrere meg om ting med lav GI, det var nevnt at sjokoladen hans kom til å ha nettopp det :)
|
Og der heiv jeg splendaen rett i søpla.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Canderel inneholder Aspartam, Natreen inneholder cyclamat og sakkarin
Begge variantene (i alle fall strø) bruker en type sukker som fyllstoff. 100g av dette vil inneholde i underkant av 400 kcal, akkurat som vanlig sukker. Aspartam har en rekke bivirkninger, det spaltes blant annet til metanol i kroppen Ingen søtstoffer har i utgangspunktet vært tiltenkt menneskeføde, de ble tilfeldig oppdaget av helt andre grunner |
Så jeg kan velge fritt mellom pest og kolera, med andre ord? :p
|
Jeg prøver å unngå både Canderel og Natreen, liker ikke sånne kunstige greier (men er ikke "hysterisk"). Jeg bruker Sukrin, tror det er det sunneste frem til jeg leser noe annet. Det og Stevia, men Stevia er litt tungvint å få tak i og ikke så enkelt i bruk som Sukrin.
|
Sukrin gjorde magen min helt eksplosiv, og dessuten smaker det ikke godt. Stevia er ikke et alternativ når jeg skal bake, så da står jeg igjen med pest eller kolera.
|
Går det ikke så bra med stevia til baking altså? Har nettopp bestilt..
|
Sitat:
Sitat:
|
Stevia tåler varme :ja: Men det er jo doseringen som er en utfordring. Når man bestiller på friendlyshop.nu så får man sånn doseringsark (har vel sagt det før, jeg kastet mitt..:geip:) |
Sitat:
Men- den forrige jeg bakte(black sunday) var så himla god at jeg gikk og mumset på den hele dagen. Så da tenkte jeg at jeg skal jammen meg spise av den alikevel- så blir jeg sikkert grundig kurert for sjokoladekaketrangen! :D |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57. |