![]() |
Sv: Livet på et anlegg
Takker og takker. Gått litt sakte nå når eg har vært hjemme. Men faktisk Minus 0.3. Jaja det går no iallefall nedover. :)
|
Steike bra utvikling:) Får håpe at arb.giver må ut med mange nye sett med klær.
Røkt bacon ja, med ABU-røyken, høres helt fantastisk ut. Og nå begynner tiden med billig ribbe, fant på mega til 30,- pr. kg. på lørdag.Har ei som står i ovnen nå, og den andre malte jeg opp til farse. Kjøpte meg noe varmrøkt bacon i Sverige sist jeg var der, og det er snadder. Kan spises som den er. Mvh Grovsnus Ha en feit dag. |
Takker. Jøss maler du den om til farse. Ribba altså. Har egentlig ikke tenkt så masse på det. Ribbe kan da brukes som Ribbe, Bacon, Farse, og da kommer Spare ribbs også. Ribbe er jo kanon :)
Får sjekke ut noe av dette etterhvert. |
Billigribba har ikke kommet hit ennu.
Her er bare julemarsipan, og det kan jeg ikke spise engang, sukk |
hvor er hit runegutt? I stavanger kosta den 29.90 på rema. det er en nice pris.
|
Hit er Lødingen, Nordre Nordland, behagelig nært Nordpolen
|
Tsh, jeg er nærmere Nordpolen :D Vi har fått ribbe, og jeg vet at de har observert ribbe på enkelte bittesmå plasser på Helgeland, så den er nok rett rundt hjørnet :ja:
|
Ja, den kommer med JuleNilssen
|
hørte at slaktegrisen va blåst av der borte :p
|
Pussig.
Vi har en bi fylkesvei som blei btygd om for en del år sida. forbedring En av de første ukene kjørte en trailer med griseslakt i havet der. Etter det kalles stedet Grisebukta |
ja for noe svineri.
Fredag så er det opp til jobb igjen. Da blir det først 14 dager på jobb så blir det heim ei helg før man drar 14 dager på kurs. November blir bare ferdigmat på meg. På kurset skrev eg "lav karbo" mat. lurer på om dem kan tilby meg det. Blir sikkert egg og bacon til frokost iallefall. :) Sørmarka kurs og konferranse senter. Dem har nok sikkert orden på det. Jævelsk fælt å må være der på fritiden da.. jaja Btw. e dåkker ferdig med julegavene? Eg har kun 1 igjen. :) |
Julegavene er ikke helt under kontroll, men det nærmer seg
|
Etter all juleribbe spising og bacon eting også.. pluss en god del turer på butikken. "Handle smått - Mere trim" OG all julegaveletingen.
Så har eg faktisk tatt av meg 0.5kg til. Gleder meg vilt til å klare å se 20 tallet. :) Snart tilbake til Melketraz.:liste: |
God tur til Finnmarken.
Jeg har endelig indikasjoner på at vekta har tenkt seg ned igjen. Blei bråstopp, og baklengsvekt etter røykestoppen. Nu føles det bedre, og vekta ser ut til å sige saaaakte ned. I Morgen har jeg veiedag. Er hyperspent |
Takker for det. Trenger lykke til, kjenner at flunsa e i anmarsj.
Det er jo kanon at vekta e på retur igjen. Det platået har jo vært ei stund. Men så har du jo slutta å røyke da :) Det skal bli spennende å se resultatat på vekta i morgen. |
Har tilogmed begynt å skrive spisedagbok, for å være helt sikker på hva jeg får i meg.
Har nettopp satt til livs verdens største kveldsomelett. En haug brokoli, løk, 8egg, pepper, tabasko. Smakte nydelig, og jeg er stappa. |
Det hørtes digg ut. Bare at eg blir for dårlig med for mye brokkoli.
Dagbok?? offentlig? |
Kjøpte ABU-Røyken i dag, og tynnribbe. Den ligger til tining, salter i morgen, og røyker på søndag. Skal bli spennende. Noen som har prøvd???????
ABU greia kosta 800,- ( Jæ---- dyrt for noen blikkplater) Men hvis jeg får brukbar bacon av ribba så tjener jeg inn det ganske snart. Mvh Grovsnus Ha en røykfull dag |
Vekta er helt i ro. Grrrr.
Har brukt abu-røk mye. Med litt trening kan du røke alt mulig i den. Et lite triks, bland spriten med 20-40% vann, så slipper du sot og du får ned røketemperaturen endel, som stort sett gir bedre ressultater. Saltinga er nøkkelen til vellykka røking. Og... eksperimenter med noe anna enn abu-spon. F.eks smaker røsslyng meget pikant på fisk. Kan ellers anbefale deg varmrøkt sei. Salt seien, og sett igang aburøken. Middagen er klar med en gang aburøken er brent ut. Uhyre enkelt, og nydelig mat. |
kjipt med vekta rune. Men det hvis det er på vei ned så er det vel på vei. Da er det bare spm om tid.
Røykeprosjektene høres digg ut. Man kan jo da røyke alt man kommer over. Ka med sånn dere røkte tomater og paprika :) Eg hadde Egg og Skinepålegg til frokost. toppa det med nesespray og hostesaft med full pakke av paracet. ohey så det går. Til lunch så ble det røkt laks med salat. Mellom måltid. Spekemat fra Grøten som var til lunch. Ca en kaffekopp med kjøtt. Til Middag idag så er det faktisk noe digg; Skalldyrbuffet, bruker å være alt du kan tenke deg. E det mye Karbo i Hummer???? GLEFS GLEFS :hungry: |
Hummer er Lavkarbo, men du blir uhyre lei av den etter noen uker. Spiste min rikelige andel hummer under førstegangstjenesten. Jo, det fantes noen bra kjøkken i forsvaret da også.
Det var hummer på lunchbordet siste halvåret mitt. Blei så lei av den, at jeg gikk over til røkt makrell, og kjøttrull. |
Ja man kan bli lei alt sammen.
Spiste faktisk, kamskjell, røkt hvalkjøtt, kongekrabbe, scampi og litt rømme sauser. Var ganske digg :) Beste hummer eg har spist er faktisk når eg var innom thailand for ei stund siden. Den var ostegratinert. Og var kun til forrett. Spiste 3 av dem hehe. Skippa hovedrett og gikk rett til dessert. |
Hørtes ikke direkte stygt ut
|
I det siste nummeret av Det Beste sto det en artikkel om hvordan man lager/salter bacon selv!
Verdt å lese for dere to, skulle jeg tro!:D |
For hvem to? Tundeh er ikke så liten, men han er bare EN.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:37. |