![]() |
Sv: Handleliste til startere
Åh, kanskje jeg skulle mast på kims da, for jeg jobber jo i butikk, og vi har bare kims.. :(
|
Skal det ikke stå næringsinnholdet på alle norske varer, da?:confused:
|
Var det jeg også trodde, men tydeligvis ikke. Har sendt mail til Kims nå :)
|
Bra!:)
Stram dem opp litt!;) |
Her er svaret fra Kims ang Kims holiday dip:
Næringsverdiene pr. 100g er: Energi: 311 kcal/1306kJ Karbohydrater: 62,6g Protein: 8,4g Fett: 2,1g pr. pose vil dette utgjøre: Energi: 80 kcal/ 339 kJ Karbohydrater: 16,2g Protein: 2,2g Fett: 0,5g Så da har vi den også :) |
Sitat:
|
Hei
Ville bare takke enormt masse for din idè ang. handleliste til startere..Tror den kommer til å hjelpe meg masse, jeg skal starte 12.januar! Grugleder meg, men jeg lurte på noe: at kan man spise en boks tunfisk i olje til frokost? jeg spiser ikke svinekjøtt så det blir litt kjedelig med bare 1egg om morningen, 7 dager i uken! hehe Lager dere meny lister for hver uke, eller fra dag til dag? takk for all hjelp på forhånd!:) |
chanela - liker du pannekaker? jeg er nemlig gla i pannekaker, så hvis du lager frokostpannekaker om morgenen har du en fin start på dagen. Kunne spist det hver morgen (gjorde nesten det forrige gang, i ca en mnd før jeg gikk litt lei - og på dem kan du ha lavkarbosyltetøy, bacon om du vil, ost bruker jeg osv osv. Bare fantasien setter grenser ;)
Frokostpannekaker: http://forum.lavkarbo.no/showthread....kostpannekaker |
Hei
Dette var en topp tråd for oss nybegynnere! Lista skal printes ut her i huset :) Har "rota" meg rundt på siden er og kjempemotivert til videre jobbing (har holdt på en uke med hyggelig resultat :D). |
Denne listen var helt super!! :-) Nå ser jeg virkelig frem til å gå på denne kuren!
|
Supplerer litt på denne:
Egg Bacon Hvitost Seterrømme Cottage cheese Bakemix(Ketolyse) Soyaprotein(Ketolyse) Smør Rent kjøtt Ren fisk Kjøttpålegg Broccoli Blomkål JBKM Fløte Smøreost Kylling av alle slag Salat Squash Rosenkål Bringebær Løk Paprika Sopp Frossen blomkål/broccoliblanding med ost Baconcrisp Atkinsbar Paranøtter Creme Fraiche Ribbe Kjøttdeig Majones Hvitløk Hollidaydip Stangselleri Friske urter (bladpersille, koriander, dill, mynte, gressløk osv.) agurk oliven spinat asparges aubergine grønnkål krydder! røkt laks/ørret (obs! Ofte tilsatt sukker! Sjekk innhold!) røkt peppermakrell reker chilli linfrø tunfisk i olje Fetaost Babybel Hasselnøttkjerner(kjekt med en neve om man er fryktelig fysen) |
Veldig fin tråd dette her:)
|
Egg
Bacon Hvitost Seterrømme Cottage cheese Bakemix(Ketolyse) Soyaprotein(Ketolyse) Smør Rent kjøtt Ren fisk Kjøttpålegg Broccoli Blomkål JBKM Fløte Smøreost Kylling av alle slag Salat Squash Rosenkål Bringebær Løk Paprika Sopp Frossen blomkål/broccoliblanding med ost Baconcrisp Atkinsbar Paranøtter Creme Fraiche Ribbe Kjøttdeig Majones Hvitløk Holidaydip Stangselleri Friske urter (bladpersille, koriander, dill, mynte, gressløk osv.) agurk oliven spinat asparges aubergine grønnkål krydder! røkt laks/ørret (obs! Ofte tilsatt sukker! Sjekk innhold!) røkt peppermakrell reker chilli linfrø tunfisk i olje Fetaost Babybel brie, chèvre, camembert etc avocado spekeskinke |
Egg
Bacon Hvitost Seterrømme Cottage cheese Bakemix(Ketolyse) Soyaprotein(Ketolyse) Smør Rent kjøtt Ren fisk Kjøttpålegg Broccoli Blomkål JBKM Fløte Smøreost Kylling av alle slag Salat Squash Rosenkål Bringebær Løk Paprika Sopp Frossen blomkål/broccoliblanding med ost Baconcrisp Atkinsbar Paranøtter Creme Fraiche Ribbe Kjøttdeig Majones Hvitløk Holidaydip Stangselleri Friske urter (bladpersille, koriander, dill, mynte, gressløk osv.) agurk oliven spinat asparges aubergine grønnkål krydder! røkt laks/ørret (obs! Ofte tilsatt sukker! Sjekk innhold!) røkt peppermakrell reker chilli linfrø tunfisk i olje Fetaost Babybel brie, chèvre, camembert etc avocado spekeskinke knutekål spisskål |
Etter å ha søkt litt rundt.. Hva er JBKM?
Og har nettop lest boken perm til perm flere ganger. Skal man spise grønn paprika eller rød? Rød er jo søtest?!? Og kam man spise gulrot? Den sto i den "listen" over hva grønnsaker inneholdt |
JBKM = johannesbrødkjernemel. Kan brukes til å jevne sauser med for eksempel eller som et fortykningsmiddel. Null karber.
Grønn paprika har mindre karber enn rød. Så da kan du spise mer av den enn den røde. |
Her sto det veldig mye fint for en som er ny i gamet:-)
tusen takk |
Sitat:
Niks, ingen gulerøtter! Vokser under jorden og inneholder for mye stivelse! Sorry! |
Scampi, reker, kamskjell og blåskjell er ikke det ok også? + makrell i tomat?
|
Sitat:
Var det jeg mente å har lest her inne. men finner ikke noe om dette i boka. Flere grønnskaer da som man ikke skal spise? |
Sitat:
|
Sitat:
Løk vokser under jorda, men det er jo ikke akkurat det man spiser flere hundre gram av om gangen. Noen salater, bla. isberg, inneholder lite karber, men enda mindre næringsstoffer, så det kan være lurt å velge en annen type salat. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Hei! Hva er Ketolyse Bakemix, og hvor får man kjøpt det? Pris...?
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49. |