![]() |
Sv: Avocadomuffins
Jaaaaa! De er grønne!! :heia: Hoho, det er mulig det er jeg som er skikkelig skikkelig barnslig, men disse var det morro å bake!
Og de er såååå gode og saftige! Jepp, disse kommer jeg til å lage flere ganger :ja: Fant et bilde som ligner på disse muffinsene på nettet. Mine ble litt brunere på toppen, fordi jeg ikke turte å ta dem ut av ovnen da de så ut som dette... http://whatscooking.us/images/mimbo/avocado_muffin.jpg |
:eek:
Mine ser overhodet ikke sånn ut :lol: De er så og si brune, med litt grønnskjær ... |
Mine er mye brunere enn disse på toppen altså. Men er ikke dine like grønne som disse inni??
|
Nei, de er like brune inni som utenpå de ... Kanskje det har noe å gjøre med at jeg tok kruskakli i stedet for fiberhusk. Jaja, gode er de uansett farge :D
|
Ja, det må være grunnen. For jeg har også bytta ut soyaprottisen med mer mandelmel sånn som du gjorde.
|
:nei::wacko:Blæh.....
|
Sitat:
|
Blæh? Høh, det var ikke særlig til utfyllende kommentar.
|
du kan kanskje bruke sukkerroefiber i stedet for havregryn...? De er jo mer lavkarbo-vennlig...
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=8995 |
Skal det virkelig være 2 spiseskjeder med bakepulver?? :)
Det hørtes så mye ut... Men oppskriften ser utrolig spennende ut! Gleder meg! |
Jeg har brukt ts :)
|
Jeg har liksom aldri turt å lage disse, men nå har jeg noen avokadoer jeg synes har modna for mye, så jeg tror jeg prøver og håper de ikke er FOR modne.. Vil liksom ikke kaste mat.
|
Disse var overraskende gode, og metter veldig.
De ser kanskje ikke så bra ut med sin litt sære grønnfarge, men smaker utrolig godt med gulost, eller en dæsj rømme og rørte bær;) |
Hei,
jeg er helt ny med å avstå fra det som føles som alt jeg spiser.... sukker, hvetemel, melk, ris(utenom fullkorn), pasta, poteter... Jeg er ikke vant med å lage alternativt. må ha lavkarbo... Uansett, lagde denne.. og alle dere sa den er så god... men jeg syntes den var kjempeekkel! Er det fordi jeg ikke er vant med sånt? Kanskje jeg gjorde noe galt. de er ikke brune. De sto øverst i ovnen i litt over en halv time. og de har ikke hevet. de ser akkurat ut som da jeg la de i, bare at de jo har blitt litt stekt. men de smaker veldig mandel da. jeg tok bare mandelmel istedenfor.. hva var det nå. det noen foreslp i allefall å ta 200 g mandelmel. kanskje de skulle stekes lenger. jeg har lagt de i frysreren. kanskje jeg kan ta de frem en annen dag og steke de enda litt lenger. god ide? |
Sitat:
Ikke gi opp, prøv deg frem videre med andre oppskrifter! |
pcogirl: Det kan jo være at du rett og slett ikke likte dem ;) Mannen min syns heller ikke at de er spesielt gode, helt greie liskom, men dett er dett. Jeg derimot elsker dem.
|
takk takk :)
Da prøver jeg videre med noe annet... enn bare mandelgreier, for jeg tror det var den smaken som ble for meget :P jeg fikk jo ikke prøvd med gulost siden det er melk. men geitost funka ikke :) Ser forresten nå at nicket mitt er forferdelig! jaja |
Sitat:
|
Jeg skal ha denne tråden inn i oppskriftsabonnementstrådene mine, men vil ha med kommentaren til Photo:
Sitat:
|
Skal testes ut, tross varierte resultat :p
|
Disse er så gode, altså! Men viktig også at avocadoene er skikkelig modne. :)
|
Spennende oppskrift. Trur jeg skal prøve den ut nå.
|
Da har jeg prøvd meg litt frem. Jeg hadde plutselig ikke nok avocado. Hadde kjøpt 5-6 i Sverige, men de var råtne innvendig... Så det ble bare to avocadoer, så jeg brukte mindre mandelmel også. Men jeg blandet ting i feil rekkefølge, det ble en litt kompakt røre. Men fikk det over i muffinsformer og nå står det i ovnen.
Jeg er veldig spent på smaken. For jeg er nok litt kresen. |
Sitat:
|
Da sitter jeg her og spiser muffins med smør og gulost :) Resultatet var helt greit nok. Kommer nok til å prøve flere ganger. Jeg var litt reservert på kryddersiden. Så mer krydder skal det bli neste gang.
Konsistensen på muffinsen er omtrent som på nøttepudding mamma pleide å lage. Den er nok egentlig ganske lavkarbovennlig den og. Så den oppskriften får jeg grave frem. Jeg sitter og tenker på om noen har prøvd å ha soltørket tomat, oliven eller liknende i? Lurer på å prøve det neste gang. Kon |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:52. |