![]() |
Sv: Bearnaisesaus = skvip!
Sitat:
Det fins ganske så mange oppskrifter på bernaisesaus, dette er bare en variant for de som vil ha det meget enkelt, raskt og ikke så mange ingredienser. Jeg jobber nå deltid etter noen år som hjemmeværende og har hatt goood tid til å lære meg å lage mat! Jeg elsker å lage mat og her i huset er det sjelden annet enn hjemmelaget å få, inkludert brunsaus uten sukkerkulør!!:p Men er helt enig i at det nok er mange som tror at ferdiglaget på Rimi er raskt, lett og billig! F.eks tar det like lang til å lage hjemmelaget fiskegrateng som å kjøpe den ferdige (og vonde syns jeg). Og de fleste knallgode rettene jeg lager tar kortere tid enn å få en Grandiosa ferdig! Det er godt vi er mange som har innspill, synspunkter og erfaringer å komme med! PS. Min farfar spiste bare melange, røkte 30 om dagen og døde i fjor, 92 år gammel!! Det er ingen som vet hva som tar knekken på akkurat DIN kropp! Min venninne på 36 døde også i fjor (kreft)og hun var sunnheten selv, gikk på lavkarbo pga diabetes og røkte ikke og drakk meget sjelden og trente mye... |
Sitat:
Angående vinen, om den er drikkegod, så ser du jeg drar den med meg ut på hyggelig lag når lommeboka er tom, men takk for tips :) |
Sitat:
Rart det der med sykdom osv. ja...ikke alltid rettferdig det der. Da vet du at du har gode gener i alle fall, 92 år, wow! :) |
Sitat:
Neida, jeg var seriøst sikker på at skravlinga mi gawe it away for lenge siden, jeg mener: DE lange innlegga, såå mye på hjertet til enhver tid... på det området er jeg svært så...eh..feminin, hehe :D Å btw, NEEEEI, du må ikke drikke den vinen der, den er jo tilsatt salt og pepper! Eller hvis du gjør, så kom med rapport! :D Det er derfor de får lov å selge den på matbutikken;) (og derfor man klarer å la den stå i fred i kjøleskapet i lang tid, hehe) Bare å spørre - jeg biter ikke...eller bare litt når det handler om bearnaisesaus :_plystre:...snill som et lam ellers! Hilsen miss Paradis-Oscar, 33 år, kjærste med en, matmor til en, høy på kvikksølv, og veldig glad i frukt og nøtter :D |
Men en fin referanse, da. Rasmus på Loffen er nydelig og rørende :)
Salt og pepper, ja. Jeg er ikke en hvitvinsfan i utgangspunktet, så kanskje det er dét som gjør det for meg :D Nå skal jeg jo satse på meierifritt noen måneder framover, og da er det kanskje et poeng å utvide mathorisontene! PS: Jeg kjenner mange menn med mye på hjertet, tro meg! Samboer kan tivis snakke hull i hodet på meg. I følge Ill vit, så er det tilbakevist at kvinner snakker mer enn menn, det har vel kanskje mer med kommunikasjonsformen å gjøre :) Nå klarer jeg det igjen, sporer av en tråd. Sorry :o |
Avsporing er jo det vi lever for, høhø! :syklubb:
Paradis-Oscar er en søt loffer ja, historien ligeså. Æsj, betyr dette at jeg ikke kan skylde på kjønnet ift. skravlinga mi? Darn it. Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:00. |