![]() |
Sv: Hva er beste proteinpulver?
Fett kan jeg få nok av på anna vis.
Selvfølgelig vet jeg om proteiner i kjøtt og fisk. Er bare litt lettvint med shake. Tenkte å ptøve det ut, og se om sukersyka takler det |
Jeg bruker Multipower sitt jeg - med nøytral smak. Bruker det overalt der jeg leser "soyapulver" eller "bakemiks" i oppskriftene, og det har fungert kjempebra. Koster ca.350 kr for en sånn her bøtte på 700 gram.
http://www.powerfood.no/images/Forme...#91;200px].jpg |
Sitat:
|
Sitat:
Det er en hel haug med hormoner utenom østrogen/testosteron man også bør ta hensyn til i kroppen (som "aktiv" styrkeløfter på 90-tallet med en del dårlige kamerater lærer man gjerne en del om hormoner :D ), og alle jobber med/mot hverandre. Kroppen vil ha dem i balanse, og gjør en veldig god jobb med å justere dette, men ytre (eller indre) påvirkning kan forskyve dem til et punkt hvor kroppen ikke klarer å opprettholde likevekten. Dette skal som regel mye til, men er individuelt. Soya inneholder isoflavoner, som er sk "phyto/planteøstrogen". Dette er en stor gruppe kjemikalier som også finnes i en dullion andre matvarer, og gjør ingen egentlig skade i moderate mengder. Noen av dem kan også ha østrogensenkende effekt, ved at de binder seg til østrogenreseptorer i kroppen og "tar plassen" til østrogenet. Preparater som Clomid, Nolvadex mfl fungerer mer eller mindre etter samme prinsipp. Problemet blir nok først et problem hos veganere og andre som er tilbøyelige til å bruke soya som erstatning for alt annet, og i praksis baserer kostholdet sitt på soya. Følgende er bare en egen betraktning, og ikke noe jeg kan dokumentere, men jeg tror disse gruppene også har noe forskjøvede hormonnivåer også uten soya, pga mangelfullt kosthold. Hva gjelder lecitin, så har vel dette vært brukt som emulgator og tilsetningsstoff i mange år, og om det ikke har forårsaket problemer så langt, så ser jeg ingen grunn til å henge seg opp i det :) |
HJELP! ...jeg skjønner ikke helt næringstabellene..
Heisann dere erfarne "Næringsinnholdtabelllesere"
:) Jeg prøver å forstå hvilke Proteinshaker jeg kan drikke. I de siste årene har jeg brukt Herbalife sine shaker til frokost og restitusjon etter trening. Men nå skal jeg følge Atkins, og skal ned mot 0 gram karbo om dagen. Ikke kan jeg blande shaken med melk, og uansett så blir det ALTFOR mange gram karboer.. :confused: Jeg var jo temmelig sikker på at Herbalife var tingen. Dermed gikk (Harry-)turen til Svinesund, og Better-Bodyes-butikken ble entret med målbeviste skritt og innøvde "dette skal jeg ha - replikker". Målet var en shake uten karbo, som ikke skulle måtte blandes med melk. En enorm grå boks på størrelse med en vaskebøtte var visst deres eneste alternativ. Action Whey, sjokoladesmak, og bare et gram karbo pr porsjon måtte jo være tingen fikk jeg beskjed om... 499,-(blodige svenske kroner) ble betalt og alt var fryd og gammen... Dagen etter til frokst måtte dette utprøves. 3 dl vann, 2 gule måleskjeer (som fulgte med) med godt luktende pulver (a'la Nesquick).. ...shake shake shake... Og FYTTERAKKERN ! ....dette smakte HØGG, HOPPETAU, HAI og/eller harpiks... Vondt i alle fall. ...så de tre siste dagene har froksten blitt et sant h..... Jeg fikser ikke masse styr til frokost ( a'la egg og bacon, omeletter etc...) på hverdagene. Pulvershake er såpass enkelt, og burde være en smakfull erstatning. HJÆÆLP!! Hva gjør jeg? Har jeg lest næringstabellene galt? Har dere noe vidunderpulver som SMAKER GODT, og som IKKE har karbohydrater i seg? En stor grå nesten full vaskebøtte med sjokoladesmak selges billig! Løp og kjøp... |
Sv: HJELP! ...jeg skjønner ikke helt næringstabellene..
Sitat:
|
Sv: HJELP! ...jeg skjønner ikke helt næringstabellene..
Sitat:
|
Jeg bruker også Whey tech med sjoko. Jeg har soyamelk og litt fløte i,så har jeg i litt kaffe, søter den litt med søtningsstoff , (må ha den bare litt søtere :()
|
Fløte i Aminoteck Action Whey tech med sjokosmak hjalp betraktelig. Det er fortsatt ikke kjempegodt, men MYE bedre enn med bare vann. :)
|
Proteinpulver pleier å være en erstatning for hvetemel i bakst, ikke sant?
Siden det var så dyrt, kjøpte jeg heller soyamel i første omgang (til jeg var sikker på at jeg trivdes på ketolyse). Men soyamelet gir en rar (etter)smak!! Slipper jeg dette med proteinpulver? Vil ikke kjøpe en dunk til 3-400 kr for å få den samme smaken :P |
Soyamel er noe annet enn soyaprotein og har mye mer karber. Bare vær obs på det.
|
Ja det kan jeg tenke meg. Spiser skjeldent bakst, så karbmessig går d greit. Men fin-fint med ENDA mindre karbs da ! :D Men jeg bare lurer på om soyaprotein gir den rare "smaken"...
|
nå har jeg vært på helsekosten og kjøpt meg MULTIPOWER: Soya protein, nøytral smak.
Håper jeg har kjøpt rett nå, altså noe som er brukbart :P http://www.powerfood.no/images/Multi...5B100px%5D.jpg |
Sitat:
|
Sitat:
Spiser man før mye av noe så påvirker jo det noe annet. Så viktig og ha god balanse i et godt og sunt kosthold. |
www-ej-shop.no er min proteinlanger.
775,- for ei bøtte med 5kg protein, får den med vanilje, banan, sjokolade, jordbær og bringebær såvidt jeg vet. Jeg har smakt sjoko og jordbær, og liker begge. Jordbær noe bedre i vann enn sjoko. Fikk med noen smaksprøver nå på siste forsendelsen, smakte litt på pulveret med fingeren og bringebær virket meget god, får se hvordan den smaker i vann. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:41. |